Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 2.01 - Lista över förbättringar


IPX9000

Rekommendera Poster

Här är en lista på några av förbättringar i den nya mini uppdateringen:

  • You can now drag an app icon across multiple pages in one motion, rather than having to drag it, drop it, pick it up again and drag it over to next page, and repeat.
  • Contacts are now more responsive.
  • After installing 2.0.1, each successive backup is much faster.
  • Apple may have changed the calibration of the iPhone's reception "bars" while connected to a 3G network to reflect a stronger signal than before.
  • Keypad loads quicker.
  • Screen rotation in Safari appears to be smoother.

Some apps may ask to be updated after the firmware upgrade.

 

Det saknas en officiell lista över vilka förbättringar den nya uppdateringen innehåller. Apple brukar vara återhållsamma med info när det gäller den här typen av miniuppdateringar.

 

:excl: Eventuella felmedelanden vid uppdateringen beror på ett Telia inte har hunnit få ut dom nya operatörsinställningarna, så det är bara att avvakta tills Telia (Felia) har fixat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

operatörsinställningarna funkade att uppdatera nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

operatörsinställningarna funkade att uppdatera nu :)

 

 

Hur gjorde du ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara uppdaterade till 2.0.1 och så kom de efteråt och lyckades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara uppdaterade till 2.0.1 och så kom de efteråt och lyckades

 

Ok, så du har inte försökt att uppdatera tidigare under dagen?

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara uppdaterade till 2.0.1 och så kom de efteråt och lyckades

 

Kan man uppdatera till 2.0.1 och sedan tillbaka till 2.0.0 om man skulle vilja det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det. Men hackare brukar fixa efter ett tag att när en ny uppdatering kommit så brukar dom göra en patch på den och sen håller man ner shift och trycker i itunes på leta efter en ny uppdatering och väljer sedan den filen. Men för att det ska gå så måste den först komma ut. Och sen laddar man ner den på datorn. Sen gör man det jag sa från början.

Du kan kolla lite då och då på you tube om det har kommit nån bra film på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever fortfarande att det kan lagga när man skriver sms, någon annan som upplever samma ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever fortfarande att det kan lagga när man skriver sms, någon annan som upplever samma ?

 

 

Tycker att det går oerhört snabbt och smidigt när man skriver SMS, jag har i alla fall märkt en snabbare respons!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobilen blir otroligt slö om den har dålig täckning fast jag är uppkopplad till WiFi här hemma men ändå uppstår detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever fortfarande att det kan lagga när man skriver sms, någon annan som upplever samma ?

Jepp, min laggar också imellanåt.

Märker bara en smärre förbättring när jag går in i kontakter.

Dock tyckte jag att det flöt bättre i Safari.

 

Hoppades att uppdateringen skulle göra så min kopplade upp mot 3G-nätet, men det gjorde den såklart inte. Har inte gjort det sen jag köpte den =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever fortfarande att det kan lagga när man skriver sms, någon annan som upplever samma ?

 

Jag har aldrig haft något av problemen som tagits upp här på forumet.......Förrän nu, när jag körde uppdateringen..!!

 

Nu laggar det så mycket i sms att jag ligger en hel mening före det som visas på skärmen!

Safari hackar när jag byter mellan liggande och stående format.

Och Safari slänger ut mig tillbaka till homescreenen hela tiden!

 

Det enda positiva är synkroniseringen som går snabbt (Jag håller på att göra en nu för att sedan återställa telefonen till fabriksinställningarna)

 

Muää!! Jag är less!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vi fortfarande längtar efter 2.1 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör dem på Apple egentligen ? jag menar om vi som användare kan upptäcka såna här buggar några timmar efter borde väl dem på Apple har upptäckt innan dem släpper uppdateringen ?

Förstår inte, testar dem inte mjukvaran innan dem låter folk ladda ned ? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det bara blivit värre, varje gång jag går in på inställningar så får jag upp detta bara img0001vf3.png

 

efter 10 min så kommer jag tillbacka till home screen, sen när jag går in på inställningar så tar det ca 5 min sen så funkar de :superirriterad:

Varje gång blir det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att mitt problem med accelerometern löst sig i och med uppdateringen. Men felet dök upp mot kvällen igen. En omstart löser problemet för stunden men efter några timmar så fungerar inte det horisontella läget. Jag får nog ta och lämna in telefonen idag. Känns väldigt trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det bara blivit värre, varje gång jag går in på inställningar så får jag upp detta bara img0001vf3.png

 

efter 10 min så kommer jag tillbacka till home screen, sen när jag går in på inställningar så tar det ca 5 min sen så funkar de :superirriterad:

Varje gång blir det så.

 

Jag har exakt samma problem, det är riktigt frustrerande. Ibland måste jag till inställningar för att aktivera ex WiFi men då hänger den sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill knappt tänka på att det är en Appleprodukt just nu, tycker den har för mycket brister jämfört med deras andra produkter. Det känns som dem hade en deadline att följa men inte var klara med innehållet. Hoppas det kommer bättre uppdateringar snart. Operatörsinställningarna som skulle uppdateras när jag körde in 2.0.1 kraschade hela tiden, så jag fick strunta i dem, kanske ngt som funkar idag.

 

Dem som sen skriver att det är världens bästa telefon vågar ju inte erkänna dess brister för sig själva ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med någon slags "iPhone-expert" vars företag höll på att utveckla program till iPhone, därav kände han till en undersökning. Den visade att folk upplever att det går snabbare att skriva sms på iPhone än en vanlig knapptelefon. I själva verket tar det 1,5 gånger mer tid på iPhone. Anledningen är väl att folk har roligare med en iPhone.

 

Kanske att folk tycker det är roligt att använda som de anser att den är världens bästa. Trist dock om det som är roligt inte fungerar...

 

Hoppade lite från ämnet märkte jag nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med någon slags "iPhone-expert" vars företag höll på att utveckla program till iPhone, därav kände han till en undersökning. Den visade att folk upplever att det går snabbare att skriva sms på iPhone än en vanlig knapptelefon. I själva verket tar det 1,5 gånger mer tid på iPhone. Anledningen är väl att folk har roligare med en iPhone.

 

Kanske att folk tycker det är roligt att använda som de anser att den är världens bästa. Trist dock om det som är roligt inte fungerar...

 

Hoppade lite från ämnet märkte jag nu :)

 

My bad, my bad, sorry då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju det han sa, att det går snabbare på din SE än på din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora förbättringar enligt mig!

Jag körde en total återställning efter uppdatering och installerade allt på nytt utan att köra in backupen.

Kanske ni ska testa? min iphone fungerar perfekt nu :)

Telia har problem med 3g i älta men bra hemma i Rönninge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...