Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byte från Tiger till Leopard


sunshine

Rekommendera Poster

Vad bör man tänka på innan man installerar nytt OS på sin Mac? Jag har backup på filer såsom foton, textdokument, musik och liknande. Jag har även tänkt exportera bokmärken i webläsaren. Vad mer kan man behöva/vilja göra?

 

Sedan har jag läst ett antal trådar om HUR man bäst uppgraderar, men jag blir inte mycket klokare för det. Är det total omformatering av hårddisken + ny installation av OS som är bästa metoden för att undvika strul? Går det lösa på ett smidigare sätt?

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis ska du se till att ha en backup på hela din hårddisk, när du gjort det så är det bara att sätta i Leopardskivan och välja en Arkiv/install, det tror jag de flesta här håller med mig om.

 

http://support.apple.com/kb/HT1544?viewloc...mp;locale=sv_SE

 

 

post-113-1217940844.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men är det bara att kopiera hela hårddisken?

 

Nej så enkelt är det inte, du ska "klona" den, hämta ner SuperDuper för detta ändamål

Finns Här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anan sak man ska tänka på innan man uppdaterar är om de program man använder stöder det nya operativsystemet.

i dag har de flesta hunnit med att uppdatera sina program så att de stöds av leopard. och du behöver kanske bara se till att du kör på senaste versionen av programmet.

men har du några speciella program som du använder dig av som är extra viktiga för dig så kanske du ska kolla upp om programmet stöds av leopard innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...