Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac Airport tappar täckning


gyro_gbg

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har stora problem sedan jag för några månader sedan laddade ner någon uppdatering som tydligen krävdes för Leopard tyckte Apple programvaruuppdatering. Efter detta så går min airport anslutning upp och ner som en jojo. Går man in och kollar på airport inställningarna så ligger den konstant och söker efter nät. Och även om jag har fördefinierat vilket nät den skall ansluta till så vägrar den ibland. :superirriterad:

 

Hade först en D-link 524 router och där strulade det. Sedan bytte jag till en Zyxel router köpt hos Telia och samma strul där. Så har konstaterat att det är datorn som det är strul med. Men någon som vet vad man kan göra åt det?

 

Har:

Modell: iMac5.1

Mac OS X 10.5.4

2GHz Intel Core 2 Duo

3Gb DDR2 RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är så att den söker just för att du aktiverat sökningen i och med att du gick "in i" airporten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med mitt trådlösa nätverk, jag ligger på ca 53% signalstyrka enligt programmet "AirRadar" men trots detta förlorar jag titt som tätt oregelbundet min internetuppkoppling, är inte säker på om jag fortfarande är ansluten till mitt Airport Extreme nätverk när dessa avbrott händer? Ibland tar det 3-4 sek innan jag är ansluten via PPPoE till internet igen, men då och då kan det ta 1-2 min eller i värsta fall får jag starta om min router och mitt modem :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
annicalundblad

Jag har samma problem. Kör en iMac och Airport Extreme som router samt ett par Airport Express. För mig verkar det som att det är expresserna som skapar problem. Hoppas det snart kommer någon som har en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med min MBP och en AP Extreme. Jag tappar kontakten med Internet, men inte med APEX, när min dotter kör sin iMac och ibland när frun kör sin nya MB.

 

 

;-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Samma problem här, står iMacen inte brevid eller i samma rum som routern så hittar den inte nätverket ibland och gör den det går det väldigt långsamt. Macbooken hittar betydligt fler nätverk och hastigheten är mycket högre när den står brevid iMacen med samma avstånd till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också helt plötsligt fått problem med Airport. Den påstår att jag inte har valt något nätverk och sedan går det inte att ansluta till mitt nätverk om jag inte startar om routern. :superirriterad: Och min iMac står precis bredvid routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, tappar också uppkopplingen (iMac + Airport Express). Ringde Apple supporten och fick hjälp med lite inställningar på datorn. Och självklart fungerade det fint när vi var klara. 2 sek efter samtalet avslutades var felet tillbaka... oväntat :sarcastic: .

 

Ingen som har något konkret svar på detta konstiga fenomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Fabriksåterställ routrar, Airportbasstationer och radera alla nätverk under listan "primära nätverk". Uppdatera firmware till basstationerna. Skapa helt nya nätverk, denna gång med mer fräscha förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem har LÖSTS!!!! :-)

 

 

det visade sig vara Real Download version 11.0.0 som är känd att ibland strula till det för Airport på Intelbaserade Macar.

Den betedde sig som ett virus, dvs det gick inte att uppdatera via Real Players interna uppdatering då den låste min Internetkoppling.

Så jag fick slänga Real Player i papperskorgen.

Starta om Macen

Ladda ner den nyare 11.0.1 från Real.com

 

 

Nu rullar allt som man vill igen...efter mer än 1 års felsökande, off and on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ah - intressant! Det finns mycket skräp därute. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

När Spotify försökte uppdatera så fick jag samma problem. (De kanske kör Real i botten.) Efter 'manuell' uppdatering så försvann problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...