Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nybörjarfrågor ang. Touch


mantraslider

Rekommendera Poster

mantraslider

Hej!

 

Köpte en iTouch nyss och den är verkligen grymt sexig. Men jag har några frågor!

 

1. Om man kryssar ur musik i synklistan i itunes så står det att all musik på touchen tas bort?? man måste alltså synka musiken varje gång man vill lägga in nåt annat eller?

 

2. Vad händer om jag formaterar min hårddisk? kommer den tömma min ipod när jag synkar sen eller går det att föra över filerna från ipoden till datorn?

 

3. Nån som vet nån bra dockstation att koppla till en förstärkare. verkar inte finnas lika stort utbud till touchen som de andra enheterna. (fattar inte varför dom skulle göra dom olika)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kryssar ur musiksynkning får du lägga in musiken manuellt genom att dra låtarna till iPoden.

Du kan lägga över låtar till datorn från iPoden genom att klicka på "överför inköp" knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mantraslider

ok så den musik jag har fört över tidigare finns iaf kvar på ipoden?

 

sen en fråga till. går det att stänga av automatisk säkerhetskopiering? kopieringen tar typ 10min vilket det inte borde ta om den bara kopierar inställningar. såg nu att man iaf kan klicka på krysset i itunes för att hoppa över den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske redan fattat, men jag svarar ändå på 2:

 

Om Ipodens och Itunes inställning är på autosynk så kopierar/ändrar datorn Ipodens innehåll efter vad som finns i Itunes bibliotek eller specifik spellista som du valt att synka. Ipoden ska alltså egentligen enbart vara en kopia av det du har i datorn. Raderar du datorns innehåll (Itunes musikbibliotek) så raderar du även Ipoden vid nästa autosynk. Allt detta slipper du om du kör manuell synkning/kopiering med dra-o-släpp som Mcmark skriver. Ipoden ska alltså enbart vara en kopia av datorn, aldrig en back-up till datorn (enl. egen erfarenhet är Ipod väldigt känslig med hängningar och dylikt och följaktligen även förlorad musik som måste kopieras från datorn igen). Det går att rädda/kopiera musikfiler (Senuti, Yamipod m.fl.) från Ipod om datorn skulle krascha men det är inte tänkt så från Apples sida.

 

3. Köp en som du behöver. Finns ju dockor både med fjärrkontroll och videoutgång. Kan ju vara bra att ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...