Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beställning från Apple store


leffe66

Rekommendera Poster

Har lagt en beställning på apple store.

Ordern innehåller två dockor, en usb-sladd och ett fodral, alla grejerna finns för omgående leverans eller leverans inom 24h.

Men Ändå står det att det kommer skickas den 10 september och anlända den 16e!!!!!!!!!!!

 

Och att försöka hitta en mailadress på sidan där man kan fråga om detta är helt omöjligt, gaaaah!

 

Nån mer som upplevt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt en beställning på apple store.

Ordern innehåller två dockor, en usb-sladd och ett fodral, alla grejerna finns för omgående leverans eller leverans inom 24h.

Men Ändå står det att det kommer skickas den 10 september och anlända den 16e!!!!!!!!!!!

 

Och att försöka hitta en mailadress på sidan där man kan fråga om detta är helt omöjligt, gaaaah!

 

Nån mer som upplevt detta?

 

Dom tiderna kan komma att ändras med tidens gång.

 

 

Jag har dålig erfarenhet av apple store nu.....

 

Sista veckan på semestern på söndagen så beställde jag ett fodral till iphonen och ett till flickvännens ipod. Färdiga att skickas om 24 timmar, och plus att jag tar den dyrare leveransen med bud. Då skulle det bara ta tre dagar. Perfekt tänkte jag, då hinner jag få den innan jobbet startar, måste skydda den på jobbet (skitigt). På torsdagen så jag att den var ute för leverans. Väntade lite med att ringa. Fredag kom, jag ringde vid 11, då sa dom att senast 16:30 skulle den vara framme. Klockan vart 17:00. Ringde igen, nej dom kunde inte veta vart paketet var (UPS) för doms underleverantör hade gått hem för dagen. Hmmm...måttligt sur, men ok skicka den till jobbet istället på måndagen då (kör inte ut på helgen), så får jag den då sa jag. Måndagen var här, väntade på jobbet.....inget kom. Fick senare ett samtal från flickvännen som hade fått tagit emot paketet hemma ! Hmmm.....

 

Som sagt ingen bra erfarenhet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är alltid fall till fall.

 

Jag beställde från Apple Store i fredags. En router och docka till iPhone 3G (vilket var värdelös om jag inte har ett måndags exemplar!). Det stog att det skulle anlända nu på Tisdag... Jag fick det idag Måndag 07:40 direkt i dörren med bud. Paketet skickades fredags från Holland dessutom. Så jag har då haft riktigt tur! Hade det skickats med Posten från t.ex Stockholm samma tidpunkt hade jag fått räkna kallt med tidigast Onsdag efter 16.00 garanterat.

 

Så tiderna kan mycket väl gå mycket fortare! Men att dom ska ha skrivit fel på över 1 månad? Datafel kanske? Kolla igenom nästa dag om det ändrats, vilket dom brukar göra efter dom hunnit behandla ordern manuellt. (Vilket dom inte hinner direkt efter du klickat på Betala)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och att försöka hitta en mailadress på sidan där man kan fråga om detta är helt omöjligt, gaaaah!

Men ring då i stället. Se högra spalten: http://www.apple.com/se/contact/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom tiderna kan komma att ändras med tidens gång.

 

 

Jag har dålig erfarenhet av apple store nu.....

 

Sista veckan på semestern på söndagen så beställde jag ett fodral till iphonen och ett till flickvännens ipod. Färdiga att skickas om 24 timmar, och plus att jag tar den dyrare leveransen med bud. Då skulle det bara ta tre dagar. Perfekt tänkte jag, då hinner jag få den innan jobbet startar, måste skydda den på jobbet (skitigt). På torsdagen så jag att den var ute för leverans. Väntade lite med att ringa. Fredag kom, jag ringde vid 11, då sa dom att senast 16:30 skulle den vara framme. Klockan vart 17:00. Ringde igen, nej dom kunde inte veta vart paketet var (UPS) för doms underleverantör hade gått hem för dagen. Hmmm...måttligt sur, men ok skicka den till jobbet istället på måndagen då (kör inte ut på helgen), så får jag den då sa jag. Måndagen var här, väntade på jobbet.....inget kom. Fick senare ett samtal från flickvännen som hade fått tagit emot paketet hemma ! Hmmm.....

 

Som sagt ingen bra erfarenhet......

 

Hade du räknat med att UPS skulle hitta just ditt paket och helt plötsligt lägga en extra handpåläggning för att ändra slutadress? Tror knappt Kungen skulle få den behandlingen. Visst du såger apple store men de är ju heller inga dåliga krav du ställer. Jag menar UPS är inte citymail direkt kan vara en av världens största fraktbolag. Men alla har ju sina krav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett positivt intryck av Apple Store kommer här.

 

Klart att det säkert strular ibland ingen är 100% perfekt.

Beställde ett RAID-kort från Apple Store i måndags vid 11 på kvällen, utlovad leverans blev onsdag-fredag. Jag har nu paketet i min hand strax efter 10 på förmiddagen leverat av UPS. 35 timmars leveranstid är jag mycket nöjd med.

Samtliga gånger jag beställt prylar från Apple Store har jag blivit positivt överraskad över leveranstiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett positivt intryck av Apple Store kommer här.

 

Klart att det säkert strular ibland ingen är 100% perfekt.

Beställde ett RAID-kort från Apple Store i måndags vid 11 på kvällen, utlovad leverans blev onsdag-fredag. Jag har nu paketet i min hand strax efter 10 på förmiddagen leverat av UPS. 35 timmars leveranstid är jag mycket nöjd med.

Samtliga gånger jag beställt prylar från Apple Store har jag blivit positivt överraskad över leveranstiden.

 

Ja det har jag faktiskt oxå alltid blivit. Vet jag beställde en fotobok via iPhoto - leverans från Holland två dagar senare. Har alltid förvånats över de snabba leveranstiderna då man från början fått en ganska grov upskattning om när paketet ska komma, och det sen dykt upp ett par dagar tidigare iaf. Glada överraskningar ska det vara! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...