Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wallpaper/bakgrunden ändras inte.


Marooned

Rekommendera Poster

Funkade jättebra tills endag, nu är det samma bakgrund hur jag än bytar och vänder. Har försökt med alla bakgrundsbilder som är "orginal", händer inget. Har försökt byta med egna, ändras inte. Har tagit bort bilderna som syncas, nope. Det är en egen bild som jag har lagt in som är bakgrund hela tiden. Kör summerboard också om det är till nån hjälp. Har pillat och donat men går bara inte att ändra bakgrund. Den vill ha kvar det där trägolvet som jag engång valde...

 

Hur fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade jättebra tills endag, nu är det samma bakgrund hur jag än bytar och vänder. Har försökt med alla bakgrundsbilder som är "orginal", händer inget. Har försökt byta med egna, ändras inte. Har tagit bort bilderna som syncas, nope. Det är en egen bild som jag har lagt in som är bakgrund hela tiden. Kör summerboard också om det är till nån hjälp. Har pillat och donat men går bara inte att ändra bakgrund. Den vill ha kvar det där trägolvet som jag engång valde...

 

Hur fixa?

Väggpappret (?!) syns bara när telefonen skall väckas/syncas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhm, nej. Man kan ha valfri bakgrund om man har installerat Summerboard eller Customize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade jättebra tills endag, nu är det samma bakgrund hur jag än bytar och vänder. Har försökt med alla bakgrundsbilder som är "orginal", händer inget. Har försökt byta med egna, ändras inte. Har tagit bort bilderna som syncas, nope. Det är en egen bild som jag har lagt in som är bakgrund hela tiden. Kör summerboard också om det är till nån hjälp. Har pillat och donat men går bara inte att ändra bakgrund. Den vill ha kvar det där trägolvet som jag engång valde...

 

Hur fixa?

 

Gör såhär:

1) Ladda ner programmet FileBrowser från Installer

2) Gå till /var/mobile/Library/

3) Ta bort filen "Lock Background"

 

Fixat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör såhär:

1) Ladda ner programmet FileBrowser från Installer

2) Gå till /var/mobile/Library/

3) Ta bort filen "Lock Background"

 

Fixat :)

 

Tack! Fungerade perfekt. Varför låser den bilden så? Hoppas inte det är nåt man för göra ofta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Fungerade perfekt. Varför låser den bilden så? Hoppas inte det är nåt man för göra ofta..

 

Det hände mig första gången jag bytte ut bakgrundsbilden genom att välja ett tema, och efter den här metoden så har det aldrig återkommit.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att det sker ofta.

Roligt att det fungerade.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...