Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time Machine, vilken extern hårddisk kan jag köpa?


Edmond

Rekommendera Poster

På Apples hemsida står det:

 

 

"Välj en hårddisk. Vilken som helst.

Du kan välja att använda praktiskt taget vilken FireWire- eller USB-hårddisk som helst för att säkerhetskopiera med Time Machine, så länge hårddisken är HFS+-formaterad och ansluten till en Mac. Time Machine kan även säkerhetskopiera till en annan Mac som har Leopard med Personlig fildelning, Leopard Server eller Xsan-lagringsenheter."

 

 

 

 

Så ja, det borde nog funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaret. Men formaterar man hårddisken själv genom skivverktyg eller? Sen undrar jag om man får med USB-kabel när man köper en hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Ok tack för svaret. Men formaterar man hårddisken själv genom skivverktyg eller? Sen undrar jag om man får med USB-kabel när man köper en hårddisk?

 

 

Yepp

 

 

 

Yepp, förutsatt att det är en USB och inte en firewirehårddisk du har köpt. Kabel medföljer alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättrade på rubriken en smula

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp

Yepp, förutsatt att det är en USB och inte en firewirehårddisk du har köpt. Kabel medföljer alltid

 

Ok, vill egentligen ha en firewire hårddisk men dom verkar vara dyrare än USB hårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vill egentligen ha en firewire hårddisk men dom verkar vara dyrare än USB hårddiskar.

Och snabbare. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska du satsa på det, du kommer inte att ångra ditt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Bättrade på rubriken en smula

Tack Poca. På något vis borde länken tyill hur man skriver rubriker vara mycket mer lättillgänglig. I bland blir jag g**en på urkassa rubriker. Man blir tvungen att öppna tråden för att se att det var ett ämne som jag inte var intresserad av eller att jag inte kan hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Är det ingen som vet? :(

Jag föreslår att du tittar vad disken heter, med alla tekniska namn, och sedan googlar på det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en hårddisk idag och har nu gjort en back up på all min data genom time machine och jag undrar om jag nu kan göra en till partion till andra filer? Hur gör man isåfall ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde du tänkt på innan, men det går att göra nu med, till det använder du Skivverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tänkte inte så mycket på det för det kom ju upp direkt om jag ville använda hårddisken med time machine så jag gjorde det. Men iallafall hur ska jag göra i skivverktyg sen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen svarar...

MacHjälp är en underskattat källa till kunskap om Mac.

Skriv Partition i Sökfältet så får du tips

 

Men i korthet, starta Skivverktyg och klicka på fliken Partitionera

Du raderar det du redan lagt på disken

 

post-113-1217961998.jpg

 

Du kanske skulle tillgripa detta:

 

post-113-1217962098.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...