Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dell gör en Mini


hanekylling

Rekommendera Poster

Bra av Dell att ta detta initiativ. Sådant här behövs mer utav, även om jag själv föredrar stora plåtlådor på golvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får man "vibbar" från ett zoo där det just håller på att delas ut nya, fräscha köttbitar till lejonen när det gäller diskussionerna härinne ...

 

:propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Snygg, mig tilltalar den utseendemässigt..men nu är det inte utsidan man använder...

 

Väntar på att Apple ska snofsa till Mac Minin..

 

 

Dell

Intel® Core™ Duo-processor T5750 (2,0 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)

3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 1 024]

250 GB SATA-hårddisk, 5 400 v/min

Integrerad Intel® Graphics Media Accelerator 3100

DVD +/- RW-enhet (läser/skriver CD och DVD)

Dell Multimedia Wireless Keyboard & Mouse Black - Swedish/Finnish

Pris: 7490 kr

 

Mini

2,0 GHz Intel Core 2 Duo

1 GB minne

120 GB hårddisk

GMA 950

8x SuperDrive

Pris: 6.895,00 kr

 

Jag vet vilken jag hade valt! Vi får hoppas att Apple fixar till den snart som Poca också vill :)

 

Jag håller inte med Poca här. Säger hellre tvärt om. Insidan är helt Ok men utsidan ser heeeeeemsk ut. Lycka till dell om ni lyckas sälja fler än 10 i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är att de brukar leverera en OEM skiva av operativsystemet med datorn, det är ganska ovanligt i PC världen just nu. De flesta partitionerar hårddisken bara, och då kan du inte få en "ren" formatering utan lika full med skit som alltid, ganska schysst av Dell att skicka med en sådan skiva.

 

Bryr mig dock inte nämnvärt, de enda datorerna jag köper i framtiden kommer ha en äppel logga på förvisso...

 

Edit:

Skarpt öga, det är bara ingångsversionen som har Core Duo, de två dyrare har Core 2 Duo

 

Ingångsversionen har bara Celeron, vill man ha Core 2 Duo får man punga ut med 680 kr extra = 8170 (nu börjar det bli dyrt)

Sen hittar jag inget om bluetooth heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som apple inte kommer göra en ny mac mini, inte en mac nano heller. Varför skulle de annars vänta med att uppdatera den när de uppdaterade macbooken? som hade samma hårdvara.

 

En kostnad av 8080 SEK

post-26181-1218017526.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad Apple håller på med. Alla andra datorer är konkurrenskraftiga men Minin struntar de helt i. Skärpning!

Dellen har ju bara Core Duo (32-bitars) mot Mac minis Core 2 Duo (64-bitars), så den där jämförelsen var väl inte helt rättvis. Det är ju inte så att Mac mini ligger ljusår efter. Aplpe har ju i alla fall gått över till 64-bitarsprocessorer över hela sin produktlinje nu, medan stora delar av resten av datorvärlden fortfarande kör 32-bitars.

 

Men visst ligger Apple efter på en del områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...