Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft "bevisar" att världen faktiskt är liten


Pocahontas

Rekommendera Poster

Några hade inget att göra så de bestämde sig för att bevisa något... ^_^

 

Dina Pengar

 

 

Känner inte Kevin....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt hört det där tidigare. Att alla känner alla i sex led.

Ganska häftig faktiskt när man tänker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många år sedan fanns en website för just detta ändamål, som hette sixdegrees.org eller om det var .com

Det gick ut på att man registrerade sig och länkade till alla sina vänner och släkten förstås, som i sin tur registrerade dig och länkade till sina vänner osv. Sedan kunde man se hur många personer som fanns närmast en (ens vänner) och hur många som fanns 2, 3, 4 ,5 respektive 6 steg bort. Jag var med där, och så var också de flesta av mina vänner.

 

Jag hade hundratusentals på nivå 5, men tyvärr slutfördes inte detta experiment då, så jag vet inte hur det blev med 6 steg bort. Förmodligen hade de inte serverkapacitet så att det räckte till alla som registrerade sig, eller så hade de inte ekonomi att driva det vidare. Kul var i alla fall att jag kände vissa av mina kompisar på flera sätt. Jag hade en kompis X, och en kompis Y. Jag kände dessutom kompis X, genom kompis Y's väns väns vän, och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några hade inget att göra så de bestämde sig för att bevisa något... ^_^

 

Dina Pengar

 

 

Känner inte Kevin....

 

Du förstår väl kontentan av det hela?

Det hela går ut på att du, eller vem som helst "känner" Kevin Bacon i runda slängar sex led.

Men det behöver inte just vara Kevin Bacon, utan i stort sett vem som helst.

 

Är dock tveksam till ifall detta går implementera på annat ställe än i den rika västvärlden...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, jag förstår, det sista var bara mitt lilla skämt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...