Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Å Ä Ö Varför funkar det inte på vissa hemsidor?


Peppish

Rekommendera Poster

Hejsan, Kör både Safari och FireFox, Vad jag än väljer för kodning osv så funkar inte Å Ä Ö på vissa hemsidor t.ex. Lunarstorm. Blivaktare.nu. Swedbank.se Hjälp, Vad ska jag göra? Testat alla möjliga kodningar men funkar ändå inte...

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer? Är det det att du inte kan skriva eller kan du inte läsa (det ser ut som typ A~eller nåt)? Det låter ju onekligen som det är kodningen som det är fel på, men eftersom du testat en massa olika och får samma resultat så vet jag inte vad som kan vara fel.

Men, att få ÅÄÖ att fungera har alltid varit ett gissel inom datorvärlden, oavsett vilket OS man kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan varken läsa eller skriva, Det är speciellt jobbigt inom swedbank när man ska göra betalningar osv. Tycker det bara borde funka... Någon som kan kolla på Swedbanks hemsida, och kolla för dom som funkar, och säga vilken kodning jag ska prova? MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem att läsa åäö vare sig på swedbank, blivaktare eller lunarstorm. Jag kör Safari 3.1.1 och tror inte jag fibblat med några inställningar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem att läsa åäö vare sig på swedbank, blivaktare eller lunarstorm. Jag kör Safari 3.1.1 och tror inte jag fibblat med några inställningar alls.

 

Tror du att du kan kolla vad du har för kodning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att du kan kolla vad du har för kodning ?

 

Var ser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Innehåll" längst uppe i menyraden "Teckenkodning" Annars så e det på inställningar man kollar, (Där det ska vara förvalt tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...