Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vassa kanter och vassa knappar - Vad tycker ni?

IPX9000

Recommended Posts

Plasten på högra sidan på min Iphone verkar sticka ut en millimeter utanför metallramen. Detta är nästan osynligt för blotta ögat men kanten (mellan mellan metallramen och plasten) på telefonens högra sida känns lite vass. Jag upplever faktiskt det som lite störande när man håller i telefonen. Har ni det också?

Jag tycker också att det är synd att metallknapparna på telefonen är vassa och oslipade. Vad tycker ni?

Annars älskar jag min Iphone :bultandehjarta:

För mig är det snarare tvärtom, att metallen sticker ut mer än platsen. Ytterst, ytterst lite.

Mina knappar är lena och fina.

"Mina knappar är lena och fina."

:chockadskeptisk:

Va? Det kan ju inte stämma? Alla Iphone 3G jag har sett har haft metallknappar med vassa oslipade kanter (undantag volymknappen).

Tror nog att någon hittar på här :)

Alla iPhone 3g som har släppts har en muteknapp som är lite vass i kanterna som jag personligen tycker är bra, för då är det lätt att hantera.

Volymknapparna är lite rundare i formen men ändå lite kantiga, inget som stör mig.

Angående plastkanten så sticker min svarta plast ut lite utanför metallen på högra nedre hörnet också så det blir en liten vass kant där.

Från början störde jag mig som tusan på det men man tänker inte på det längre.

Jag är villig att ta det så länge min iPhone fungerar så bra som den gör.

Min är också lite vass i kanterna på en del knappar, så som den i högra hörnet. Man får väl börja använda telefonen lite så löser väl det sig :)

Är det någon mer än mig som fortfarande undrar varför generation 1 av Iphone är så mycket bättre än generation 2. Tänker främst på kvallitén. Att gå över till plast var enligt mig ett steg i fel riktning. Att ha en "tryckt" logo på baksidan istället för den tidigare försänkta i metall är också en miss i designen. Hela Iphone 3G känns nästan som en kompromiss. Bara för att du får en något mer avancerad insida var dom tvungna att dra ner på utsidan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...