Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ser Mac ut om 100 år?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ford och hans löpande band fyller 100 år i år, och utvecklingen har väl gått framåt, inte så hiskligt ändå på 100 år, jämfört med vad persondatorn (Mac) gjort.

 

Tror ingen ens kan förställa sig hur en Mac ser ut 2076 ^_^

Finns Apple kvar då? Man kan spekulera, men om framtiden vet vi inget..

Har alla en Mac bakom örat den dagen och ser och gör allt inne i hjärnan med tankens hjälp :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ford började tillverka bilar 1903 (105 år) och löpande bandet började 1913 (95 år) T-Forden fyller 100 år...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kommer endast tillverka mjukvara som man kör inne i hjärnan. All kommunikation sker via ljudvågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ford började tillverka bilar 1903 (105 år) och löpande bandet började 1913 (95 år) T-Forden fyller 100 år...B)

 

Bra att du rättar mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte ett chip i handleden? du betalar, identifierar och syncar all din information via det. macbooken är givetvis ett par goggles med 3d funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, varför tror ni på tekniska lösningar? Chip hit och dit, det kommer att tillhöra historien då.

Genmanipulerade hjärnor som programmeras vid födelsen och utnyttjar hela hjärnans kapacitet. Matarstationer där man uppdaterar hjärnan på några sekunder, vem behöver internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt just och tänkte på en sak. Apple har ju varit ett tag i "plaståldern" och har nu på senare år börjat gå över mer och mer i "metallåldern", vad blir nästa steg i utveckligen efter det tror ni? vad är Mac:arna byggda av om 100 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt just och tänkte på en sak. Apple har ju varit ett tag i "plaståldern" och har nu på senare år börjat gå över mer och mer i "metallåldern", vad blir nästa steg i utveckligen efter det tror ni? vad är Mac:arna byggda av om 100 år?

 

Svensk granit från Bohuslän ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nanorör såklart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, ingen av oss lever och få se det ändå!;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildskärmar behövs nog inte då, utan då blir det väl någon form av holografiska bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt just och tänkte på en sak. Apple har ju varit ett tag i "plaståldern" och har nu på senare år börjat gå över mer och mer i "metallåldern", vad blir nästa steg i utveckligen efter det tror ni? vad är Mac:arna byggda av om 100 år?

Fotsvett. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMacen om 100 år kommer säkert enbart att bestå av en Dock, som ändrar storlek och har sig efter hur många ikoner man har på den. Ikonerna och alla fönster är holografiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte låta ett datorföretag pilla i min hjärna, inte ens apple.

 

Om nån ska röra min hjärna ska det vara ett bra läkarteam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tänkt att dö, så jag får nog se då! :kaffe:

 

That's the spirit!

 

Och nån forskare har ju kommit på ett sätt att förlänga möss livslängd, och eftersom människor och möss är runt 97% genetiskt lika så borde väl vi också kunna bli mycket äldre än tidigare snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde nästan det här skulle vara en typisk "rita en framtida Mac i MSPaint"-typ av forumtråd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa vi gör det XD fan va kul hahaha :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En påse med nanorobotar och en aktiveringsdel för vilken du betalat en viss summa för styrkoden till dem och på grund av detta ett nytt nanoklassamhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, varför tror ni på tekniska lösningar? Chip hit och dit, det kommer att tillhöra historien då.

Genmanipulerade hjärnor som programmeras vid födelsen och utnyttjar hela hjärnans kapacitet. Matarstationer där man uppdaterar hjärnan på några sekunder, vem behöver internet?

Tror jag också på! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad blir det 2076 eller vad? Klart man lever då, jag kommer vara 96 år :)

Om jag inte dör i krig eler nåt annat tidigare, kanske min fallskärm inte löser ut :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...