Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till dig som jailbreakat


Ero

Jailbreaka iPhone 3g  

24 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du jailbreakat din iPhone 3g och hur gick det?

    • Det gick utmärkt första gången!
      7
    • Det löste sig på andra/senare försök.
      2
    • Det sket sig totalt, nu är jag utan tele.
      0
    • Jag är också feg och har inte vågat jailbreaka
      15


Rekommendera Poster

Vill gärna se lite "statestik" på hur det gått för er som jailbreakat så man kanske får lite mod att göra det med ;D Man kan ju göra så mkt mer med telefonen :)

 

Jag har inte sett någon liknande poll på sidan så om någon gjort en, länka gärna och stäng denna tråd ;)

 

För er som svarar 2. eller 3. får gärna skriva lite mer hur det gick och vad som hände. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade kanon för mig på en gång, har inte bråkat någonting efter jailbreaken heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man återställa till orginal sen om det skulle vara något av någon anledning (t.ex någon orginal update man anser sig behöva?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jalåda, i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fler än två som jailbreakat? ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att det är många som har ett jobb och därför inte röstat.

Eller, jag har ju också ett jobb, men sedan att jag sitter och skriver på forumet istället för att faktiskt jobba är ju en annan femma.

 

Man kan säga att jag är anställd på företaget, men jag jobbar inte där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att det är många som har ett jobb och därför inte röstat.

Eller, jag har ju också ett jobb, men sedan att jag sitter och skriver på forumet istället för att faktiskt jobba är ju en annan femma.

 

Man kan säga att jag är anställd på företaget, men jag jobbar inte där.

 

Hahah jag trodde det var söndag! :D Att jag har semester har inte slagit mig än ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som svarade att det löste sig på andra eller fler försök får gärna skriva ;)

 

 

och en snabbfråga som säkert finns svarad här: Kommer alla sms och sånt att tas bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man jailbreakar enlig guiden på iclarified får man med dendär installer? eller vart hittat man den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man jailbreakar enlig guiden på iclarified får man med dendär installer? eller vart hittat man den?

 

Step Thirteen

Once the restore is completed your iPhone will reboot and you will notice Cydia is present on the SpringBoard!

 

Guess thats it ;) Nu ska jag ge mig på att jailbreaka! Hoppas det går som det ska...

 

Föresten, spelar det någon roll att man har version 45 på slutet och sedan jailbreakar med 47 versionen som man tankar hem???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga funktioner försvinner väl när man jailbreakar, app store t.ex. fortsätter väl fungera??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga funktioner försvinner väl när man jailbreakar, app store t.ex. fortsätter väl fungera??

 

Så som jag fattat det så ska allt fungera, alternativt att man får tanka om dom en gång.

Jag håller på att göra min custom-fil nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså ja gjorde hela skiten men på steg 11 så ska de komma upp en rutadär man kan välja den custom filen som man skapade men den rutan kom aldrig upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag strax klar med allt ;) Svåraste hittils var ätt fixa när man ska hålla knapparna ;) Första gången var jag inte alls med på vad som hände :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså ja gjorde hela skiten men på steg 11 så ska de komma upp en rutadär man kan välja den custom filen som man skapade men den rutan kom aldrig upp

 

Höll du i ALT knappen??

 

 

ps. Någon som vet om man kan installera uppdateringen till operatörsinställningarna eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har stått kvar skitlänge på slutet när det typ bara är 10% kvar på återställning från backup :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll du i ALT knappen??

 

 

ps. Någon som vet om man kan installera uppdateringen till operatörsinställningarna eller??

hehe råkade ju hålla nere krumelurknappen istället. men nu så e den hackad håller på å synkroniserar med alla gamla spel å sånt osm ja hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLOCKRENT! :D Alla sms och bilder är kvar, mailen funkar och likaså alla program från appstore! :D

 

Inga som helst problem! Backupen tog bara lite tid pga musiken jag lagt in ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va tjänar man egentlige på att ha gjort hela skiten nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va tjänar man egentlige på att ha gjort hela skiten nu då?

 

Installera lite vettiga saker(bl.a mms), pröva hackade spel (vilket jag tycker är bra, vill helst inte köpa ett spel som suger). Bara för att jag kan fixa spel gratis så innebär det inte att jag gör det, så dyrt är det inte att köpa ett som man gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men asså kul hade ingen mottagning ska testa å starta om den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man en installer när man jailbreakar 2.0? Vad jag har sett får man inte det. Men jag kanske har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså hade ni mottagning efter at ni jailbreakat eller hur fixade ni det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man en installer när man jailbreakar 2.0? Vad jag har sett får man inte det. Men jag kanske har fel?

 

man får med cydia å i de finns det massa program å spel å sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Cydia fick jag installera alla uppdateringar var för sig och inte alla direkt för då låste sig programmet :S

 

Jag har full mottagning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...