Jump to content
Just nu i M3-nätverket

NetShare

princejonn

Recommended Posts

Illa att app:en togs bort av Apple, eller är det bara så att jag inte kan se den? Någon mer som har problem?

Man börjar undra lite när apple aldrig lämnar en anledning till varför de tar bort sina saker, utan bara gör det.

nä dom verkar ha tagit bort den :( Men det lär väl inte dröja länge innan den kommer ut på div. filsajter som hackad? :)

nä dom verkar ha tagit bort den :( Men det lär väl inte dröja länge innan den kommer ut på div. filsajter som hackad? :)
Det är just detta som blir resultatet om man inte tillåter det som användarna vill ha. Apple har ingen kontroll alls. Fast de tror ju att de har full kontroll.

Det är just detta som blir resultatet om man inte tillåter det som användarna vill ha. Apple har ingen kontroll alls. Fast de tror ju att de har full kontroll.

Apple har en affärsstrategi och olika avtalspartners. Jag har ingen insyn i dessa, men jag antar att det är affärsmässiga överväganden som ligger bakom Apples agerande. När det gäller huruvida Apple har kontroll har de väl ungefär lika mycket kontroll som andra företag. Det är naivt att anta att ett multinationellt företag agerar utifrån andra principer än de affärsmässiga. Netshare, eller snarlika program, kommer med all säkerhet att dyka upp på nätet men utgör troligen inget bekymmer för Apple. Hur många konsumenter gör sig besväret att hacka och modifiera mjukvaran? Min gissning är att det inte är särskilt många.

min och mångas gissning är att apple tog ner det för att exempelvis AT&T tar extra betalt av sina kunder för just detta som programmet gjorde, de ville inte förlora pengar på det och apple har avtal med dessa operatörer

min och mångas gissning är att apple tog ner det för att exempelvis AT&T tar extra betalt av sina kunder för just detta som programmet gjorde, de ville inte förlora pengar på det och apple har avtal med dessa operatörer

Det är min gissning också och den som tror att det enbart handlar om kontroll är naiv. Apple är inte dummare än att de vet att folk knäcker sina telefoner och de vet att liknande program kommer att dyka upp. Det här handlar om relationer till avtalspartners - inte om vad vi som konsumenter anser är bäst eller om kontroll.

Det är min gissning också och den som tror att det enbart handlar om kontroll är naiv. Apple är inte dummare än att de vet att folk knäcker sina telefoner och de vet att liknande program kommer att dyka upp. Det här handlar om relationer till avtalspartners - inte om vad vi som konsumenter anser är bäst eller om kontroll.
har du några bevis på att din gissning är sann? och att det inte handlar om kontroll.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...