Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett antal korta frågor


venacava

Rekommendera Poster

Tillbaka från semestern o gotland, så undrar jag ett par saker ;

 

Kan man skicka fler än en bilaga på mail? Jag vet inte hur detta kan kringgås, någon som vet?

 

Kan man vidarebefodra sms? Hur isåfall?

 

Kan man se samtalslängd efter att man avslutat samtalet i samtalshistoriken? (ja, jag vet att samtalslängden står precis innan man lägger på luren, men i efterhand, är det möjligt?)

 

Vet någon någonting om SwirlyMMS, om det kommer utvecklas lagligt till AppStore?

 

Vad kommer telia och ta betalt för MMS, då de inte har det i någon aktuell prisplan? 1,50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man installera teman på en iphone som inte är jailbreakad? Något annat sätt att modifiera bakgrunden o ikonerna? Kanske rentav något program i AppStore?

 

Någon som har förslag på BRA o billiga fmtransmittorer till iphonen till bilstereon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två svar har jag iaf, nej du kan inte vidarebefodra, trist och dåligt!

nej, du kommer inte få något MMS program som det ser ut nu, var tydligen någon man inte kan göra med dagens SDK.

 

en till, du kan inte ändra ikoner som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock ryktas det om att apple kommer antingen göra ett mms-app till appstore eller införa det i framtida mjukvara, dock inget bekräftat och jag ser ingen anledning till att de helt plötsligt skulle införa mms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser en anledning; stor efterfrågan och en enkel lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte denna FM-sändare:

http://www.kjell.com/?item=91308&path=

 

Den fungerar men man får inte vara för kräsen. Det är lätt att radion bryter igenom och man får ändra frekvens titt som tätt när man är ute och åker. Han på Kjell & Co sa även att det inte spelar någon direkt roll vilken FM-sändare man väljer då alla har en viss ram av signalstyrka dom måste hålla sig inom för att vara laglig, och alla sändare har maxat denna signalstyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågor som ej blivit besvarade, men som kanske någon vet svar på??

 

Kan man skicka fler än en bilaga på mail? Jag vet inte hur detta kan kringgås, någon som vet?

 

Kan man se samtalslängd efter att man avslutat samtalet i samtalshistoriken? (ja, jag vet att samtalslängden står precis innan man lägger på luren, men i efterhand, är det möjligt?)

 

Sen så undrar jag ;

 

Det finns ett program som delar upp smsen i den klassiska ordningen inkorg, utkorg, skickat mm.. kan man genom detta program (vet ej namnet) vidarebefodra sms)?? ELLER FINNS DET NÅGOT MAN KAN GÖRA, SÅ ATT MAN KAN VIDAREBEFODRA SMS????? =(((( love apple, men goddammit, det är ju f-n basic

 

Har mobilt Safari stöd för RSS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mobilt Safari stöd för RSS?

Ja, det kan man. skriv adressen till rss-flödet så skickas man till mac.com där man kan läsa flödet i klassiska safari rss-läsaren-stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt att mms som bara är mjukvarustyrt som inte kommit än aldrig kommer att komma. Jag menar om apple skulle vilja ha mms skulle dom gjort ett app för länge sen. Så korkade är dom ju faktiskt inte :) . Visst de flesta vill ju ha mms i sin mobil. Men om apple skulle velat ha mms i sin mobil skulle det komma för längesen. Dom vet att hackare har gjort mms app. Men jag tror faktiskt att dom vill vara speciella. Asså inte vara som Sony Ericsson, Nokia att ha mms. Ni tycker kanske att jag tänker lite konstigt.

Men tänk så här:

 

Iphone släpptes för mer än ett år sen. Sen den släpptes har alla klagat på att mms inte funnits. Om dom skulle tagit åt sig den kritiken skulle ett app vara klart för länge, länge sen, håller ni inte med mig?

 

Visst dom kanske har ändrat sig men jag tror ändå inte att den risken är så stor.

tycker ni att jag tänker helt galet?

Svara!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Jag tror inte heller på MMS. Email är mycket bättre dessutom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Email är ju gratis om inte annat. Enda anledningen att jag skulle vilja ha MMS är då det finns en MMS-funktion där man laddar upp bilder via MMS på en community jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att mms kommer som många andra. Men destuvärre ser det inte så ljust ut att det ska komma ut just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vist mms är överskattat men...

Mms är något som är standard på alla mobiler utom iphone idag.

Det är kul att ibland kunna skicka eller ta emot en bild eller filmklipp och alla har inte iphone eller en avancerad mobil av olika anledningar.

Man kanske inte har råd eller så vill man helt enkelt inte ha mer än en liten mobil i fickan.

Men eftersom mms är en standard så borde apple fixa det oavsett om dom vill vara speciella eller inte.

Jag är ensam om att ha iphone i min vänkrets och jag skulle fortfarande vilja ha möjligheten att skicka bilder på ungarna till deras farmor/farfar/mormor/morfar osv. men jag vill inte behöva kräva att min mamma ska gå och köpa sig en iPhone bara för att kunna få mina bilder.

Detta är bara min tanke om det hela och jag viste vad jag gjorde när jag köpte iphonen och jag accepterar att det inte finns mms.

Detta har tagits upp så många gånger nu så det är onödigt att gå igenom igen.

Jag hoppas dock att det kommer en mms app att installera i min iphone! och jag tror att dom som lyckas fixa en sån som går igenom apples kontroller kommer tjäna storkovan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst de flesta vill ha mms. Men sdk:t kom för en himla lång tid sen. Och att inte en enda programmerare försökt att göra ett mms-app eller försökt men inte kommit genom apples kontroller så är risken ytterst liten att det just skulle komma ett mms-app i höst eftersom att sdk:t kom för flera, flera månader sen.

Tyck inte att jag är allt för negativ men jag blir trött på allt detta snack på forumet med alla som klagar på att det inte finns mms till iphone.

Det är bara att göra ett val.

Behöver man mms - skippa iphone.

Kan man klara sig utan mms - köp iphone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ju inte glömma att iPhonemarknaden förändrats totalt sedan 3G-lanseringen, så att använda argument som att iPhonen funnits i över ett år är inte riktigt rättvist. Nu finns den i otroligt många fler länder och det finns många potentiella programmerare där ute. Vad jag förstått så har inte SwirlyMMS gett upp ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst de flesta vill ha mms. Men sdk:t kom för en himla lång tid sen. Och att inte en enda programmerare försökt att göra ett mms-app eller försökt men inte kommit genom apples kontroller så är risken ytterst liten att det just skulle komma ett mms-app i höst eftersom att sdk:t kom för flera, flera månader sen.

Tyck inte att jag är allt för negativ men jag blir trött på allt detta snack på forumet med alla som klagar på att det inte finns mms till iphone.

Det är bara att göra ett val.

Behöver man mms - skippa iphone.

Kan man klara sig utan mms - köp iphone :)

 

En viktig anledning till att trejdepartsutvecklare inte har utvecklat en MMS applikation och lagt upp den på App Store är att iPhone idag inte stödjer multitasking. Dvs det finns inget sätt en MMS app skulle kunna ligga i bakgrunden och lyssna efter inkommande MMS meddelanden om det SDK som finns tillgängligt används. Apple kommer i och med version 2.1 göra det möjligt för någon form utav multitasking eller i varje fall någon push-tjänst. Vem vet, kanske har vi tur att få en MMS applikation då.

 

Då man har hackat iPhonen så har man haft möjlighet att lägga in en MMS applikation då man kan rota längre ner i mjukvaran och få den att köras hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror så här:

Apple vill inte vara som Nokia och dom andra stora mobilföretagen.

Jag tror att när dom har lanserat iphone vill inte dom vara en ur mängden utan vill vara speciella.

Visst den har inte mms, den har inte radio, den har inte den riktiga bluetooth då man kan skicka media till varandra.

Varför? För att de inte vill vara som alla andra.

Dom vill sticka ut på annat sätt. tex. var först med det här gränssnitet, som många har apat efter. De var bland de första att surfa på 'riktiga' hemsidor. Var först med de här accelerometer-tricket. m.m.

De vill sticka ut. Inte vara som alla andra. Telefonen i sig är spelciell. Som inte finns i dagens marknad.

 

Om ni nu inte tror mig.

 

Tror ni då att apple har varit så dumma och inte 'tänkt' på att ha mms i den. Inte tänkt på att ha den ¨riktiga¨ bluethooten. Inte tänkt på att ha mer än ¨bara¨ 2.0 megapixel.

De vill vara speciella.

För mig spelar det ingen större roll om den har mms i den eller inte. Varför inte bara maila en bild. Men då tycker kanske många att då måste man fråga alla efter deras mailadress. och att 99 procent av dom som har mobiler har inte mail i sin mobil. Men då kan man ju tänka så här. Finns det gränssnittet som iphone har i sin mail som sony ericsson har. NEJ. Kan man läsa bifogade filer som man fått från mail i en vanlig Nokia, Sony Ercisson-mobil. NEJ.

Man får ge och ta om man ska ha en iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att Steve Jobs är en 3-åring i trotsåldern som inte vill vara som någon annan? Sminkar han sig med eyeliner också för att stå ut från mängden? Tror nog ett företag som Apple kommit ur puburteten och den värsta identitetskrisen med tanke på hur gammalt och stort företaget är. Det enda du säger är att de vill vara unika, då ska man väl snarare satsa på saker som andra telefoner inte har för att stå ut och öka försäljningen.

 

Givetvis är det ju en självklarhet att ta efter de största och de som säljer bäst, så gör alla företag. Om man inte tar efter andra och deras idéer står allt stilla. Jag sätter min årslön på att det är fler som undviker en iPhone när MMS saknas än som väljer att köpa den för att den är unik och saknar basfunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte apple tycker det är en basfunktion, för annars skulle dom ju sätta dit mms. Så korkade är dom inte. Och även om iphone släpptes i många nya länder nu. Så borde det ändå kommit för ett tag sen. Och bara för att app store finns betyder det inte att det är uteslutet att apple själva kan göra mms. Från början när iphone släpptes fanns tex. inte youtube-appet. Det fanns inte itunes musicstore-appet. Men dom har kommit i uppdateringar sen. Och dom appen gjorde ju apple. Eftersom att sdk:t inte fanns då.

 

Jag tror så här:

Om apple vill ha en bas-funktion (som många tycker är mms) så kan väll inte vilken privat-person som helst göra ett app. Om ett mms-app kommer så tror jag klart att det inte kommer finnas i app store, utan att man får det gratis på en ny uppdatering.

Om det är så viktigt med mms får man väll göra som Orreborre sa Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan de väl inte tycka någonting om, det är som att säga att Nintendo inte tycker att kol är ett grundämne. Som du presenterar det så säger du ju emot dig själv, just att de är så korkade eftersom du hävdar att de väljer bort funktioner för att vara unika. Jag kan inte svara på varför, men det låter knappast sannolikt att det är därför.

 

Vad är det du försöker säga? Att eftersom Apple gjort YouTube-applikationen så kommer de inte göra en MMS-applikation? Klart det påverkar var telefonen finns, som jag förstått det är det betydligt vanligare med MMS i Europa än i USA.

 

Problemet är ju inte att ta emot MMS, det är ju att kunna skicka. Det är ju det som fallerar mest. Eftersom det finns en webbläsare i iPhonen kan du ändå läsa MMS on-the-go, men du kan aldrig skicka hur du än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i de flesta länder, eller snarare med de flesta operatörer (dock ej telia) kan man skicka mms genom att maila telefonnummer@operatören.se alltså 070XXXXXXX@telia.se om telia skulle haft det, men tyvärr så har de ju inte det så onödig diskussion men det visar att alla länder inte har saknaden av att kunna skicka mms på iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte så mycket för att Apple vill vara unika, som de inte utvecklat MMS-funktion. I Sverige och vissa andra europeiska länder skickas det mycket MMS, men inte i USA. Där är det vanligare att man skickar mail mellan mobilerna. MMS existerar knappt i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I USA har ju fler mailterminaler á la blueberry-telefonerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du blåbärstelefoner eller menar du BlackBerry? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha pinsamt, jag kände att det va nått fel, menar såklart svartbär; blackberry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...