Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur begränsad är en Apple TV?


2mkr

Rekommendera Poster

Hur lätthackad är dom "nya" AppleTV ?

Är det lättsamt att ställa in den emot en server via samba och streama xvid/divx och mp3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
supermatrosen

Har väl inget direkt svar på din fråga men jag förstår ärligt talat inte vitsen med att hacka sin apple tv. Tror många har den uppfattningen att den är mycket begränsad i användandet trots att så inte är fallet.

Laddar man ner film,tv serier via bitorrent så ligger dom uteslutande i avi format. Ta sedan denna filen och konvertera i tex isquint så har du en film som automatiskt läggs till i ditt itunes bibliotek. Krångligare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
yellowdog101@gmail.com
Har väl inget direkt svar på din fråga men jag förstår ärligt talat inte vitsen med att hacka sin apple tv. Tror många har den uppfattningen att den är mycket begränsad i användandet trots att så inte är fallet.

Laddar man ner film,tv serier via bitorrent så ligger dom uteslutande i avi format. Ta sedan denna filen och konvertera i tex isquint så har du en film som automatiskt läggs till i ditt itunes bibliotek. Krångligare än så är det inte.

 

Man kanske inte vill konvertera?

 

Apropå det, hur lång tid tar det att konvertera låt säga ett avsnitt på 40 min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..40 min med den kvalité som man generellt hittar på nätet, mindre än 10 minuter. Äh, glöm det, det är om man kör till iPod. Det blir längre tid till ATV. Kanske en halvtimme. Det beror på upplösning.

 

Konverterar man en DVD-film med bästa kvalité på min MBP så tar det 2-3 timmar. Jag har inte hackat min ATV för jag laddar inte ned så mycket. Gör du det så skulle jag fundera på en Popcorn hour istället. Däremot så fungerar ATV mycket smidigt. Jag har inte kört den mot någon annan server än iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yellowdog101@gmail.com
..40 min med den kvalité som man generellt hittar på nätet, mindre än 10 minuter. Äh, glöm det, det är om man kör till iPod. Det blir längre tid till ATV. Kanske en halvtimme. Det beror på upplösning.

 

Konverterar man en DVD-film med bästa kvalité på min MBP så tar det 2-3 timmar. Jag har inte hackat min ATV för jag laddar inte ned så mycket. Gör du det så skulle jag fundera på en Popcorn hour istället. Däremot så fungerar ATV mycket smidigt. Jag har inte kört den mot någon annan server än iTunes.

 

Oj..lång tid det tog. Bara till o hacka min ATV när jag köpt=)

 

Varför är du emot att hacka? Du gör det en gång och du slipper lägga ner massa timmar och kan streama osv. Det är ju som att skräddarsy Mac OS X med Quicksilver, insomniaX, AppZapper, Safari Adblock etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fulladdar nästan aldrig ned film numera och då är det ingen poäng med det. Har två andra mediaspelare som "klarar" DivX så det går att se via dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur lätthackad är dom "nya" AppleTV ?

Är det lättsamt att ställa in den emot en server via samba och streama xvid/divx och mp3?

 

Installera XBMC på din ATV, den är ett utmärkt komplement när det gäller film (musik och foto fungerar klart på båda). Jag har flyttat hela mitt DVD bibliotek till en hårddisk (skapat en mapp för varje film och kopierat hela VIDEO_TS mappen). Denna öppnas direkt inifrån XBMC. Du kan installera något som hgeter NitoTV som ger det mesta av funktionaliteten hos XBMC, men XBMC är väldigt bra överlag så jag rekommenderar det. XBMC installeras som ett menyval på din ATV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rippa en DVD på min gamla iMac från 2006 tar ca 45 min till en timme, och att konvertera ett TV-serieavsnitt på typ 25 min tar ca 4-5 min. Att konvertera en film av normallängd tar ca 15-20 min. Då kör jag på "hög" upplösning och "optimera för TV", förutsatt att AVI-filen har normalkvalitet blir det kanon i 720p på TV:n. Förstår inte heller de som är så emot att konvertera, det är inte det som tar tid. Visst, för att initialt konvertera allt man samlat på sig får datorn tugga ett par nätter men som sagt, var inte rädda för konvertering. Känns så himla bra att för en gångs skull köra standard rakt igenom och slippa oroa sig för uppdateringar, pill och allmänt stök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yellowdog101@gmail.com

Tror ni ny ATV kommer inom året. Är det värt att vänta på att en ny kommer ut innan man köper?

 

Kan nuvarande grafikkort spela upp riktig HD kvalite utan att lagga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...