Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skyddar ni eran iPhone 3G ?


KevoOo

Rekommendera Poster

att ha skal på sin iphone kan jämföras med att ha ett extra plastskal runt hela bilen så att den fina lacken på bilen inte syns. lacken håller sig fin men man har ingen glädje av det då man aldrig kan se den.

 

Men om man nu vill ha ett skin som förändrar utseendet samtidigt som det (som en extra bonus) skyddar då?

Tror du ägaren av denna bilen brukar pilla av dekalerna och titta på lacken lite då och då eller?

http://www.decaldriveway.com/ProductChoice...ProductNum=g-42

 

Trött man blir på folk som ska trycka ner åsikter i halsen..

Tyck gärna vad du vill så gör jag detsamma.

(och lovar att inte dissa dig och tragga om hur fel du har)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar
Men om man nu vill ha ett skin som förändrar utseendet samtidigt som det (som en extra bonus) skyddar då?

Tror du ägaren av denna bilen brukar pilla av dekalerna och titta på lacken lite då och då eller?

http://www.decaldriveway.com/ProductChoice...ProductNum=g-42

 

Trött man blir på folk som ska trycka ner åsikter i halsen..

Tyck gärna vad du vill så gör jag detsamma.

(och lovar att inte dissa dig och tragga om hur fel du har)

 

känns inte riktigt som samma sak va?

å så heter ju faktiskt tråden "Hur skyddar ni eran iPhone 3G"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man så snål/fattig att man inte kan använda sin nya telefon på ett normalt sätt, så kanske man inte skulle valt en iPhone?

 

Är man så fumlig så kanske man bara skulle använda sin telefon liggandes i soffan. Bara ifall att.

 

Skulle jag få märken på min baksida så kommer jag hellre att skaffa mig ett nytt bakstycke.

Kostar troligen som ett sånt skydd, och så kan man njuta av sin telefon från dag ett.

 

Just my five cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det att ha telefonen med fodralet i fickan då, inte för "klumpig" ?

Den ser grymt snygg ut....vad fick du betala för den med frakt osv ?

 

 

Jo, det blir lite klumpigt att ha den i fickan med fodralet på. Så vet jag om att jag måste ha den i fickan låter jag fodralet vara hemma. Är dock inte ofta jag har den byxfickan...

 

Kostade 329kr, men jag köpte en massa andra saker så notan blev över 1000 ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som undrar/de om Gelaskins.

Jag beställde mitt den 30 Juli, det skickades 1 Aug och kom i dag. Displayskyddet var lite mekigt att få på utan bubblor, och baksidan tog också ett par försök innan den satt som den skulle. Har ett litet veck i ovankanten som känns o syns lite, ska se om jag retar mig tillräckligt på det för att slita upp allt igen eller om det "ligger till sig".

Så här ser det ut i alla fall på plats:

IMG_2295.JPG

 

Och baksidan:

IMG_2299.JPG

 

Mvh, den fattiga slarviga iPhoneägaren.. :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte ett genomskinligt fodral från Tradera....86 kr

Vet inte om jag ska jubla eller vad, ville ha ett diskret o snyggt skydd men nja jag vet inte, vad tycker ni ?

Kanske tar av fodralet, vem vet ska prova ha på det ett tag.

post-28604-1217942774.jpg

post-28604-1217942830.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte ett enda skydd som är snyggt, allt förfular iPhonen. Well, utöver Gelaskins då, även om det ser lite "dumt" ut det också. Tänkte dock själv beställa några Gelaskins för lite skydd, men för att se hur det blir med de fina motiven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från gellaskins till min touch och deras dekaler är riktigt coola.

Dessutom så är skinnet rätt kraftigt vilket gör att det skyddar väldigt bra.

Men däremot så är det svårt så in i h...vete att få dit plasten för skärmen och misslyckas man första gången så ska man få loss det och då blir det små veck i plasten och så sitter det inte bra när man försöker igen.

Jag har en svart iphone nu men skulle vilja ha ett skin som är helvit på baksidan och som gör dom svarta detaljera på framsidan vita också.

inget skydd för skärmen dock. det verkar inte behövas på iphonen, men alltid kul att dekorera iphonen på olika sätt :)

Dom här finns också http://www.decalgirl.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strumpa är min temporära lösning, men känns dölöjligt att dra ur den ur en jävla mössa varje gång man ska peta på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strumpa är min temporära lösning, men känns dölöjligt att dra ur den ur en jävla mössa varje gång man ska peta på telefonen.

 

:skrattaat:

 

hahaha, kan se det framför mig, vart lägger du sockan medans du petar på luren då.....känns lite komplicerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du skrattar. Ibland när man småpillar snabbt så lämnar man strumpan på halvvägs och då ser det ännu mer ut som en mössa, så att iPhonen inte ska frysa.

 

Sockan lägger jag i fickan när jag pillar. Oftast försöker jag pilla ur den ur strumpan i fickan så bara telefonen glider upp. Förstår dock inte varför jag envisas, har ju redan tappat och skadat baksidan på min telefon, så blir det aktuellt att sälja den hade jag ändå tänkt byta bakstycket. Då kan jag ju passa på att njuta av den som den är nu istället. Fördelen med skydd är ju när man inte har fickor att ha den i, utan lägger den i väskan exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Det verkar vara ett par som missat denna ypperliga sida.

 

Jag beställde Invisible Shield därifrån och det är hur grymt som helst.

Full body cover blev det...

 

Rekommenderas varmt!

 

 

/amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett par som missat denna ypperliga sida.

 

Jag beställde Invisible Shield därifrån och det är hur grymt som helst.

Full body cover blev det...

 

Rekommenderas varmt!

/amf

 

Du har ingen lust att ta nån bild bara på baksidan ? så man kan se resultatet... vore snällt... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden
För er som undrar/de om Gelaskins.

Jag beställde mitt den 30 Juli, det skickades 1 Aug och kom i dag. Displayskyddet var lite mekigt att få på utan bubblor, och baksidan tog också ett par försök innan den satt som den skulle. Har ett litet veck i ovankanten som känns o syns lite, ska se om jag retar mig tillräckligt på det för att slita upp allt igen eller om det "ligger till sig".

Så här ser det ut i alla fall på plats:

 

 

Och baksidan:

 

 

Mvh, den fattiga slarviga iPhoneägaren.. :sarcastic:

 

Hej,

 

Täcker det så man inte ser om iPhonen är svart eller vit, eller blir det någon kant runt om som visar baksidans färg?

Sitter just nu och skall beställa och har en vit 16Gb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser färgen från iPhonen, så man bör tänka på det när man väljer motiv. Se bild från föregående sida.

 

EDIT: Det var t.o.m. den bilden du citerat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden
Man ser färgen från iPhonen, så man bör tänka på det när man väljer motiv. Se bild från föregående sida.

 

EDIT: Det var t.o.m. den bilden du citerat. :)

 

Jag misstänkte det, men var inte riktigt säker...

Så nu gäller det att hitta något som funkar till vit baksida.

 

Bör väl inte vara något problem att ha Invisible Shield på framsidan tillsammans med GelaSkin på baksidan (har redan beställt Invinsible front)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett par som missat denna ypperliga sida.

 

Jag beställde Invisible Shield därifrån och det är hur grymt som helst.

Full body cover blev det...

 

Rekommenderas varmt!

 

 

/amf

 

Var det svårt att sätta dit skyddet och hur långt tid tog det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte nytt skydd (Griffin Wave fodral ), hur nöjd som helst....

post-28604-1218384216.jpg

post-28604-1218384227.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha:

 

https://www.gelaskins.com/skins.php?Skin=21&Category=25

 

Hur funkar det att beställa direkt från sidan, nån som provat?

 

Det funkar alldeles utmärkt, beställde 3 st och fick den 4:e på köpet.

311 kronor inkl. frakt och jag hade grejerna hemma efter 11 dagar (helg medräknat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte nytt skydd (Griffin Wave fodral ), hur nöjd som helst....

 

Jag köpte detsamma, riktigt nöjd med det...

Till skärmen har jag beställt Power Support antireflexfilm från Apple store, fördelen med detta skydd är att den endast täcker skärmen. Man slipper strula med kanterna som lätt blir fula med t.ex. Invinsible Shield.

Jag rev faktiskt av Invinsible Shield efter en dag...

 

Jag inväntar antireflexfilmen inom några dagar, så om någon testat den får ni gärna recensera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Gelaskins, är de lite trubbiga? Dvs mindre hala än en naken iPhone. Jag tycker att iPhonen är läskigt hal om man är lite torr om händerna. Funderar annars på att köpa egrips som jag använt i flera år på handatorer och telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något mindre halt kanske med Gelaskin, men ingen revolutionerande skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...