Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skyddar ni eran iPhone 3G ?


KevoOo

Rekommendera Poster

Hallå på er....

 

Tänkte bara kolla med er hur ni skyddar eran telefon mot repor. Jag köpte min telefon för 1 vecka sedan och har knappt använt den, den har nästan bara legat hemma hittills. Jag vill hitta ett bra skydd till den först och tänkte om ni kunde rekommendera något, har ni något skydd och isåfall vad använder ni ?

 

Trots att jag knappt använt min iPhone 3G har den blivit lite "smårepig" förmodligen från fingrarna... och kanske dem gångerna jag haft den i fickan....kan bara gissa hur den skulle se ut om jag använde den regelbundet utan skydd.

Ni som inte valt att använda skydd men haft den i fickan, i vilket skick är den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

haft den i drygt en vecka utan skydd, inte en repa ens nästan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett snappon från macally som skyddar baksidan, mest för att telefonen är rätt hal i mitt tycke! Har någon smårepa på baksidan av den! Skärmen är helt repfri och där kommer jag inte ens sätta något skydd!

 

Baksidan är nog det man ska oroa sig för om man har rep paranoia! Men allt kan hända även om man skyddar den med allt som finns så kan man tex råka bli islängd i en pool och då hjälper inte all världens skydd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allt kan hända även om man skyddar den med allt som finns så kan man tex råka bli islängd i en pool och då hjälper inte all världens skydd :P

 

Njaa, har du den i en vattentät plastpåse så ska ju inte det vara några problem :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett skyddsskal från Griffin som jag köpte på Applestore här i Gävle. Hittar det dock inte på deras hemsida nu.

 

Skyddet är lite halvgrönt på baksidan och svart på framsidan, det är i silikon med små pluppar på baksidan som skyddar från repor, fall på iaf en meter (som jag tappat min iPhone från). Det följer även med en skyddsfilm för framsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar en kondom över min! Sen klartttt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får vårda den som ett barn helt enkelt så slipper man fula gummiskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett skyddsskal från Griffin som jag köpte på Applestore här i Gävle. Hittar det dock inte på deras hemsida nu.

 

Skyddet är lite halvgrönt på baksidan och svart på framsidan, det är i silikon med små pluppar på baksidan som skyddar från repor, fall på iaf en meter (som jag tappat min iPhone från). Det följer även med en skyddsfilm för framsidan.

 

 

Köpte precis samma på våran Applestore i Gävle.

 

Jag tycker den skyddar bra, inte blir den överdrivet klumpigare heller. Enkel att ta av och på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples iPod socks. Snyggt bra och enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett snappon från macally som skyddar baksidan, mest för att telefonen är rätt hal i mitt tycke! Har någon smårepa på baksidan av den! Skärmen är helt repfri och där kommer jag inte ens sätta något skydd!

 

Baksidan är nog det man ska oroa sig för om man har rep paranoia! Men allt kan hända även om man skyddar den med allt som finns så kan man tex råka bli islängd i en pool och då hjälper inte all världens skydd :P

 

Håller med, det är baksidan som gett mig skyddhysteri....hade den gamla iPhone innan jag bytte och den behövde jag inte använda nåt skydd eftersom baksidan var av aluminium. Nu när baksidan är plast blir den kletig och repig. Kanske är det så att Apple valde plast för att sedan ha nåt hemligt avtal med tillverkare av skyddsprylar till iPhone 3G....haha :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Men allt kan hända även om man skyddar den med allt som finns så kan man tex råka bli islängd i en pool och då hjälper inte all världens skydd :P

 

Jag blev för många år sen knuffad i sjön av en polare som inte trodde på mig när jag sa att jag hade mobilen i fickan, men det hade jag, en två dagar gammal Nokia... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allt kan hända även om man skyddar den med allt som finns så kan man tex råka bli islängd i en pool och då hjälper inte all världens skydd :P

 

Oh really? http://www.otterbox.com/iphone-cases/iphone-armor-case/

 

:D

 

Jag är försiktig bara, den lär väll bli repig tillslut ändå, och jag har inte hittat något skydd som jag kan tänka mig, t.e.x ett sånt som knappt märks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner lite att jag har aldrig skyddat någon av mina andra telefoner, varför ska jag börja nanna med iphonen då?!

Kommer ju ändå byta ut den om nått år då ny version kommer eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag installerade iProtecTor som ska skydda iPhone mot alla skador. Så nu är det bara att köra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade iProtecTor som ska skydda iPhone mot alla skador. Så nu är det bara att köra :D

 

 

:yeahbaby: Haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner lite att jag har aldrig skyddat någon av mina andra telefoner, varför ska jag börja nanna med iphonen då?!

Kommer ju ändå byta ut den om nått år då ny version kommer eller så.

 

Kan väl hålla med dig utom i ett avseende - andrahandsvärdet..

Själv fick jag ett infall och beställde detta:

https://www.gelaskins.com/skins.php?Skin=86&Category=25

får se hur jag trivs med det.. kan va lite kul att sticka ut från mängden genom att inte ha svart baksida..

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också orolig för andrahandsvärdet, men så tappade jag min i backen andra dagen och gav den några schyssta jack. Sådant är livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl hålla med dig utom i ett avseende - andrahandsvärdet..

Själv fick jag ett infall och beställde detta:

https://www.gelaskins.com/skins.php?Skin=86&Category=25

får se hur jag trivs med det.. kan va lite kul att sticka ut från mängden genom att inte ha svart baksida..

:)

 

okej, jag har aldrig sålt vidare telefon eller någon annan elektronikpryl egentligen, tycker att de är förlegade oftast efter ett år så man får inga pengar att tala om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...