Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone crash


Dr_Goodman

Rekommendera Poster

Hei alla

 

Jeg er vant med windows og system crash og er da helt ny på Mac. Jeg har nu kjøpt en helt ny iPhone 3G, 16 Gb og har hatt ca. 20 crash på ca 7 etter middager.

 

Jeg har kjøpt noen apps fra appstore og noen er free. ca 40 stykken tilsammen. Når jeg åpner f.eks ICE så står den og venter i ca. 5 sekunder før ICE lukker seg igjen. Etter dette klarer jeg ikke å åpne noen andre apps og til slutt restarter den helt.

Alle apps er helt oppdaterte og jeg sletter de apps som crasher først så nå har jeg nesten ingen igjen.

 

Er dette noe som andre kjenner igjen?

 

Hva kan jeg gjøre? Returnere telefonen til reparasjon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 st? Hade du installerat 40 olika program på en windows mobil så hade den varit död också.

Nåja. Prova en full restore och låt bli att installera några apps efter det så ska du se att det fungerar superbra igen.

Jag har fem installerade väl utvalda program och jag har inga problem. Bara för att vissa apps är gratis så betyder det inte att dom är bra för din mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
40 st? Hade du installerat 40 olika program på en windows mobil så hade den varit död också.

 

Windows, absolut. Men nu är det ju OS X på iPhone. :)

 

 

Dr goodman, Fungerar alla andra program än ICE bra? Ett program kan givetvis krasha om det är dåligt skrivet, men resten av systemet ska inte beröras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 st? Hade du installerat 40 olika program på en windows mobil så hade den varit död också.

Nåja. Prova en full restore och låt bli att installera några apps efter det så ska du se att det fungerar superbra igen.

Jag har fem installerade väl utvalda program och jag har inga problem. Bara för att vissa apps är gratis så betyder det inte att dom är bra för din mobil.

 

 

Ja, jeg kjenner jo det fra windows xp, vista. Men jeg trodde mac var så utrolig bra.

 

Og jeg trodde også at software til iPhone was stabila. Jeg trengte å innstallere dem for at se hvilke som var nyttiga for meg.

 

Hvilke kan du trygt annbefale?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaran i iPhone 3G är buggig - den version (build) som levererades med en del telefoner (versionsnummret slutar på 45) har en hel del rapporterade problem. En återställning lär updatera till en senare build (versionsnummret sluter på 47) men fortfarande gäller - version 2.0 har brister.

 

En återställning kan dock lönsa sig så att du i alla fall får den senaste versionen av mjukvaran - om du nu inte redan har den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaran i iPhone 3G är buggig - den version (build) som levererades med en del telefoner (versionsnummret slutar på 45) har en hel del rapporterade problem. En återställning lär updatera till en senare build (versionsnummret sluter på 47) men fortfarande gäller - version 2.0 har brister.

 

En återställning kan dock lönsa sig så att du i alla fall får den senaste versionen av mjukvaran - om du nu inte redan har den.

 

Hei

Hvor ser jeg hvilken versjon jeg har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koppla in din iphone till itunes så ser du det. annars kan du gå in på din iphone och gå in på inställningar > allmänt > om, sen ser du en lista med olika saker. Leta upp version och där har du svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei

Hvor ser jeg hvilken versjon jeg har?

 

Inställningar - Allmänt - Om - Version

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar - Allmänt - Om - Version

 

Hei.det er 47 software. Skal jeg restore min iphone da? Vil det hjelpe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den nyaste versionen är 2.0 som har kommit med de iphone 3g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den nyaste versionen är 2.0 som har kommit med de iphone 3g.

 

Hei

Ja, jeg vet det er 2.0. Men den slutter på 47

som da betyder at jeg har den aller seneste versjonen. Er det da smart å legge inn en eldre versjon på den? / dvs. 45 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei.det er 47 software. Skal jeg restore min iphone da? Vil det hjelpe?

 

Knappast - du har de senaste versionen. Bara att invänta 2.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den nyaste versionen är 2.0 som har kommit med de iphone 3g.

 

Det finns två olika versioner även av 2.0 - den ena med versionsnummer (build) 45 och en senare med nummer 47.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att det var en här som hade 5 program installerade. Är det så att man inte kan ha hur många program som helst installerade så länge utrymmet räcker? Jag hade 80 program installerade och jag har börjat få många krascher som leder till att min iPhone inte hittar media-innehållet i bland annat iPod:en och inte heller går det att starta några andra program annat än Apples medföljande program (Aktier, Kalender, Kontakter, Bilder etc...).

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att det var en här som hade 5 program installerade. Är det så att man inte kan ha hur många program som helst installerade så länge utrymmet räcker? Jag hade 80 program installerade och jag har börjat få många krascher som leder till att min iPhone inte hittar media-innehållet i bland annat iPod:en och inte heller går det att starta några andra program annat än Apples medföljande program (Aktier, Kalender, Kontakter, Bilder etc...).

Douglas.

 

jag har pressat min iphone till alla gränser genom alla mjukvaror och det är låååångt bättre än en sleten windows mobil rakt igenom. Dock har man fått smaka på de buggar som funnits.

 

angående appstoreprogram som ej fungerar utan bara craschar tillbaka till springboard så inträffade det mig också runt 80talet apps... tog bort all från luren och syncade in dem igen och då funkade det. Det har diskuterats att det är något problem med drm i filerna som orsakat detta. Nu har jag dock ett hundratal program utan större problem(förutom iphones buggar som inte har med program att göra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående appstoreprogram som ej fungerar utan bara craschar tillbaka till springboard så inträffade det mig också runt 80talet apps... tog bort all från luren och syncade in dem igen och då funkade det. Det har diskuterats att det är något problem med drm i filerna som orsakat detta. Nu har jag dock ett hundratal program utan större problem(förutom iphones buggar som inte har med program att göra)

 

Hur blev det med iPod-funktionerna då? Hittade den musiken eller stod det att det inte var något i musikbiblioteket?

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett program kan givetvis krasha om det är dåligt skrivet, men resten av systemet ska inte beröras.

 

För mig blev det på det viset att alla "App Store-program" slutade fungera! Så nog påverkades systemet minsann och inte en enskild applikation. :)

 

 

 

Douglas.

 

 

Edit: la till ett citationstecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaran, 2.0, är buggig. Så buggig att den kallats för en publik beta-version. Apple har helt enkelt haft för bråttom eller haft för dålig intern kvalitetskontroll för det är mängder av rapporter om problem med telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag dock ett hundratal program utan större problem

 

Vad gör du med allt? :D

Bor du i telefonen elle? :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du med allt? :D

Bor du i telefonen elle? :ThumbsUp:

 

nerdar och testar :P

 

använder självklart inte alla program kontinueligt :P

 

är väl vad man skulle kunna säga en själkontrakterad beta testare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...