Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth

Tarok

Recommended Posts

Har en Ericsson Headset HBH-608 och iPhonen kan inte hitta den, är det bara så att Apple har lagt in begränsningar för Bluetoot för vad jag kan förstå så kan man inte dela med sej av bilder eller ljud med andra telefoner.

Uffe

Kan heller inte använda andra blåtands-headset heller vad jag kan förstå, finns några få som funkar, men bara för tal, inget stöd för stereo tror jag, så lyssna på musik är ju uteslutet, rätta mig om jag har fel.

Jag använder ett SE DS970 och det funkar till tal men inte musik. Otroligt skönt med blåtandsmusik, lite tråkigt att inte kunna använda min gamla slithäst :)

Har en Ericsson Headset HBH-608 och iPhonen kan inte hitta den, är det bara så att Apple har lagt in begränsningar för Bluetoot för vad jag kan förstå så kan man inte dela med sej av bilder eller ljud med andra telefoner.

Jag har ett HBH-662 och det synkar perfekt.

Trycker du ner -/+ knapparna på headsetet när du söker efter det i telefonen?

Kan heller inte använda andra blåtands-headset heller vad jag kan förstå, finns några få som funkar, men bara för tal, inget stöd för stereo tror jag, så lyssna på musik är ju uteslutet, rätta mig om jag har fel.

Alla headsets bör fungera för mobilsamtal. Det som saknas i iPhone är stöd för en profil som heter A2DP, vilket innebär att det inte går att överföra stereoljud från iPhone. Den har dock stöd för headset-profilen, och då ska alla headsets funka för just det.

Det kommer nog att komma stöd för A2DP så småningom. Apple har ju sagt att de kommer att släppa uppdateringar av firmware allteftersom.

edit: tillägg nedan

Här har vi testat iPhone med Jabra BT620, som är ett stereo-headset, och det funkar som sagt för samtal, men inte för musik.

Garmin Nüvi som "hedset" fungerar även det (Nä GPS:en har inte stereo :-)).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...