Jump to content
Just nu i M3-nätverket

My book home edition

Sinatora

Recommended Posts

Har köpt en My Book Home edition som jag kör via FW 400 och i finder har jag ställt in så att hårddiskar inte ska visas på skrivbordet. Ibland visas ändå My Book disken på skrivbordet och om man öppnar ett finder fönster och markerar My Book Disken så syns en liten symbol längst ner i vänstra hörnet, i listen av finder fönstret. Det är en överkryssad penna eller något liknande och ställer man musen över den står det något i stil med "changing denied". ag kommer inte ihåg exakt vad det står men det går i alla fall inte att skriva till disken. I vanliga fall när den inte dyker upp på skrivbordet så går det alldeles utmärkt att skriva till den.

Jag har också formaterat om den och på partionen så står det Mac OS extended som filsystem men på disken så står det fortfarande MS-DOS(FAT) trots att jag formaterat om flera gånger?

Vad är det för fel?

Edit: Jag kör fortfarande på G4 och det går att skriva stora filer till disken, jag har en del videofiler som är över 7GB och det är inga problem att skriva eller läsa dessa från disken.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...