Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ratt till mac? m.m.

Losah

Recommended Posts

Hej!

Jag är ännu en person som är less på en krånglande PC och nu börjar snoka lite på en eventuell mac mini.

Jag ska egentligen bara använda den till att surfa, msn, bild redigering osv. Enda spelet jag kör egentligen är www.liveforspeed.net och det ska inte vara några problem. Tror jag då :P Borde funka med snål varianten för 5000kr?

Största frågan är iaf om min kära Logitech G25 ratt. Finns det nån chans att den skulle funka till en mini eller kan jag glömma det direkt? Finns alternativ i sånna fall?

Ursäkta min okunnighet men har tyvärr inte lyckats att hitta svar :S

Och hoppas att det vart i rätt avdelning..ännu mer ursäkter annars.

Tack på förhand!

jag blev nyfiken på spelet www.liveforspeed.net men det finns inte någon version för mac... hur hade du tänkt spela det dårå?

jag blev nyfiken på spelet www.liveforspeed.net men det finns inte någon version för mac... hur hade du tänkt spela det dårå?

Var helt säker på att jag hade hört om folk som kört det på mac, men nu försvann den säkerheten :/ :D

Edit:

Kollat litegrann..Bootcamp ska tydligen funka, sålänge man äger vista, vilket jag gör. Sen vad det är har jag ingen aning om ännu hehe.

Ska man tro Logitech's hemsida så har G 25 ratten inte stöd för Mac.

Men den borde väl fungera under BootCamp/Windows?

Om jag förstår det hela rätt nu så följer Boot Camp med i "Leopard" som kommer med mac mini om jag beställer en ny nu. Och Vista har jag redan så då går det kanske att få igång båda.

Man tycker ju att ratten Bör funka då..men ingen som vet säkert?

Det kommer funka. Men undrar bara lite varför du vill köpa en mac för att köpa Vista på...? För att få stabilare surfning? :P

Vill ha en mac, men skulle aldrig klara mig utan Liveforspeed spelandet. Det är enda anledningen till att jag skulle börja tjollra med Vista. Utöver dom spelstunderna så skulle jag hålla mig till OS :)

Vill ha en mac, men skulle aldrig klara mig utan Liveforspeed spelandet. Det är enda anledningen till att jag skulle börja tjollra med Vista. Utöver dom spelstunderna så skulle jag hålla mig till OS :)

Ok, låter vettigt =) Men då kan du ju lika gärna spara gmala PC:n och BARA ha liveforspeed installerat på den? ;)

Ok, låter vettigt =) Men då kan du ju lika gärna spara gmala PC:n och BARA ha liveforspeed installerat på den? ;)

Den datorn har gett upp. Hade bara tänkt skita i den men i sånna fall skulle jag måsta lämna in och försäka få igång den först..jag är slö och oteknisk, helt enkelt. :P

Haha ok =P Men det ska inte vara några problem att köra med ratten =) Enda felet är att du kör LFS ;) RFactor ska det vara ;)

Haha ok =P Men det ska inte vara några problem att köra med ratten =) Enda felet är att du kör LFS ;) RFactor ska det vara ;)

Nej tack :P

Men tack för hjälpen. Känns som att en mac mini beställning är rätt nära nu. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...