Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför måste vi utstå Pc-reklam i paradiset?


grodkungen

Rekommendera Poster

Tja som ni ser, vad gör PC reklamen här? ingen som surfar på forumet kommer ju köpa en pc !

post-26459-1217709073_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?

Kör bl.a. Win XP via Parallels och BootCamp.

Hur skall man kunna vara övertygad macnörd om man inte vet nåt om alternativen?

Och Macen som speldator? ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?

Kör bl.a. Win XP via Parallels och BootCamp.

Hur skall man kunna vara övertygad macnörd om man inte vet nåt om alternativen?

Och Macen som speldator? ....

 

Jag e inte seriös..

 

byt namn till forum.macworld+pc.se :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl upp till var och en ifall man vill gilla reklamen eller inte. Det är inget som stör mig i alla fall, när jag sitter och skriver på min Dell laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte tänka själv, så reklam är livsviktigt, imorrn åker jag och köper nya bindor med vingar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte tänka själv, så reklam är livsviktigt, imorrn åker jag och köper nya bindor med vingar!

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle beställa PC för alla stället för Macworld?

Den platsar inte här menar ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

popyerbottlez

Är inte Mac en PC också, alltså en Personal Computer? Vad är det då egentligen om man får fråga?

PC är automatiskt kopplat till windows i folks ögen men det är väll egentligen mer så att det är en dator för "vanliga människor"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Mac en PC också, alltså en Personal Computer? Vad är det då egentligen om man får fråga?

PC är automatiskt kopplat till windows i folks ögen men det är väll egentligen mer så att det är en dator för "vanliga människor"?

 

Det är väl som med kartan och verkligheten, stämmer inte kartan så gäller verkligheten.

Enligt kartan är en Mac en PC, och vissa teoretiker vill inte acceptera verkligheten utan kör vidare med kartan.

 

Vad är definitionen på "vanliga människor"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Mac en PC också, alltså en Personal Computer? Vad är det då egentligen om man får fråga?

PC är automatiskt kopplat till windows i folks ögen men det är väll egentligen mer så att det är en dator för "vanliga människor"?

 

Ja man får nog sluta säga Mac/PC och istället säga OSX/Windows. Ordet PC är ganska diffust eftersom det ändå står för Personal Computer. Så en Mac, PowerPC eller Intel, är ju igentligen också en PC, om man tar det ordagrant.

 

Men PC har ju ändå haft anknytning till MSDOS/Windows/Linux sedan 70/80-talet så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den heter ju "PC för ALLA", inte bara för alla utom de som kör mac...

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Varför inte?

Kör bl.a. Win XP via Parallels och BootCamp.

Hur skall man kunna vara övertygad macnörd om man inte vet nåt om alternativen?

Du menar precis som att PC-användarna känner till alternativen? :whistling:

 

Men sånt stör mig inte. Jag är så van. Och en del PC-reklam innehåller ju godbitar som funkar lika bra på Macen. Hur ska man kunna köpa billiga tillbehör om man bara köper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att Windowsvärlden är med och sponsrar vårt Macforum med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus så tillhör både Macworld och PC för Alla båda IDG, och jag tror det är de som bestämmer detta med reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Plus så tillhör både Macworld och PC för Alla båda IDG, och jag tror det är de som bestämmer detta med reklam.

Precis som du är inne på är PC för Alla och MacWorld systertidningar. Vi sitter faktiskt rygg mot rygg och har en skön relation. Annonsen i fråga går i en så kallad "slinga" genom hela IDG-nätverket, så även på MacWorld.

 

Går att ta bort om man pysslar lite, men jag tycker den är lite charmig. Närmast ironisk för oss som hittat till rätt sida. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tvärtom så borde det väl dyka upp en macreklam på "PC för alla"s forum… om de nu har ett vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag reagerade på den nuvarande siba reklamen som gör reklam för HP dator och skrivare. Tyckte det var lite ironiskt. Men fick ju det förklarat att det var en slinga som gick igenom alla IDG´s sidor. Så då får man väll stå ut med att bli spyfärdig varje gång man ser reklamen på macworld ;) nä men skämt å sido hehe! Lite ironiskt iaf :)

 

 

 

Varför inte?

Kör bl.a. Win XP via Parallels och BootCamp.

Hur skall man kunna vara övertygad macnörd om man inte vet nåt om alternativen?

Och Macen som speldator? ....

 

 

Ska oxå passa på att ta död på Windows ända slagord till mac "DET FINNS INGA SPEL TILL MAC"

Här har ni att titta igenom 613 spel till mac.

http://www.insidemacgames.com/reviews/

Screw you ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...