Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort Dock?


noname93

Rekommendera Poster

Jag har ett litet problem. Jag var inne i systemmappen och letade efter ett sätt att ändra på dockan, och där hittade en ikon som var dockan. jag drog ut den ur finder och la den på skrivbordet, vet egentligen inte varför.. iaf den kopierades, den flyttades inte så jag tänkte ta bort den, men när jag ska tömma papperskorgen står det att det inte går då den används.

Jag tänkte flytta tillbaka till mappen den låg i tidigare men det gick inte då det stod att mappen inte kan ändras. det fanns en knapp som hette auktorisera eller nåt. iaf så tryckte jag på den men det gick inte då det redan fanns en sån fil. iaf om ni fattar, vad ska jag göra? kan man stänga av docken för att ta bort och sen sätta på? eller nåt sånt...

 

tack för hjälpen på förhand.

post-29954-1217693301_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du testar och starta om docken ctrl + alt +klicka på finder i docken *Starta om*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror att han måste starta om processen Dock då istället för finder. För Dock startas väl inte om om om startar om Finder? Många om där...

 

Lycka till, Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog samma sak tror jag, men för att vara helt säker plocka fram Terminal och skriv in:

Killall Dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog samma sak tror jag, men för att vara helt säker plocka fram Terminal och skriv in:

Killall Dock

Det går fortfarande inte. jag har till o med testat att ta töm papperskorgen, sen starta om docken och trycka på forstätt, asså i rutan som kommer upp när man ska tömma, men det har inte heller funkat :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en ikon som var dockan. jag drog ut den ur finder och la den på skrivbordet, vet egentligen inte varför.

Inget ont menat, :geros:

men jag älskar detta: Jag gjorde xxxxxx. Vet inte varför.

 

Detta är ju ganska vanligt och än vanligare för alla säger inte att de har gjort det.

Men jag undrar, i all anspråklöshet, hur det tänks i stunden då man gör saker som ovan. :fundersam:

 

Lite som: Våt färgsyndromet eller Tryck EJ på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade sig efter en omstart :D thx för hjälpen

 

Ahh yes! The mighty reboot! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget ont menat, :geros:

men jag älskar detta: Jag gjorde xxxxxx. Vet inte varför.

 

Detta är ju ganska vanligt och än vanligare för alla säger inte att de har gjort det.

Men jag undrar, i all anspråklöshet, hur det tänks i stunden då man gör saker som ovan. :fundersam:

 

Lite som: Våt färgsyndromet eller Tryck EJ på knappen.

Vad menar du med xxxxxx? fattar inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte ska rota i något du inte vet vad du håller på med, invecklat sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte ska rota i något du inte vet vad du håller på med, invecklat sagt

Okej, jag tror nog inte jag kommer lära mig det.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta *aldrig* bort nåt ur systemmappen :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta *aldrig* bort nåt ur systemmappen :utskallning:

men jag tog ju inte bort, jag kopierade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte ska rota i något du inte vet vad du håller på med, invecklat sagt

Klart man ska. Man lär sig ju av misstagen också, men man får vara bered på lite omstarter, och i värsta fall ominstallation av Mac OS X.

 

Att lära av sina misstag är ju ett av de bästa sätten att lära sig. Att göra el kan vara jobbigt ibland, men alternativ är att aldrig försöka sig på något nytt. Friskt vågat, hälften vunnet, heter det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...