Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med ikonbyte

iJonathan

Recommended Posts

Hej!

ändrade ikoner nyss till de som fanns i reklamkillens snygga icontainer till candybar. Hursomhelst, olika mappar så som program, musik, filmer osv vägrar byta ikon. Vet inte riktigt vad som är felet. Någon? har inte orginal sen innan och inte varit ioch pillat i mappar.

annat mysko grej är att jag inte hittar mina program via hemmamappen - program. utan måste gå in hårddisk - program. ingen big deal, men lite knepigt. någon? hjälp!

Jag förmodar du har en reg. Candybar, så att det inte är där felet ligger.

Oftast måste du starta om Macen för att "ordinarie" iconer ska bytas.

Du glömde väl inte att klicka på "apply icons" innan du stänger ned CandyBar?

yes, jag har en reggad version av candybar. Har startat om och loggat ut flera gånger. Problemet kvarstår, vissa mappar byts, andra inte. en vanlig skapad mapp ser ut som jag vill att den ska se ut. medans filmer, bilder, bibliotek och de mapparna ser ut som de gamla gjorde.

jag återställde alla mappikoner via candybar nu, men fortfarande så är vissa kvar i det gamla stuket jag hade. kan man på något sätt återställa alla ikoner på ett annat sätt än candybar?

såhär blev det när jag återställde alla mappikoner via candybar.

post-27275-1217672176.png

här visar ju bilden min hårddisk. som ni ser har vissa mappikoner ändrats, andra inte.

post-27275-1217672215.png

likadant här. de flesta mappikoner är kvar i det gamla, medans bara en återställde sig till standard.

post-27275-1217672266.png

och såhär ser min program-mapp ut om jag går in via jonathanlundell - program.. skumt. inga program visas.

har inte haft problem med att byta ikoner förut. men nu verkar det inte vilja sig.

reklamkillen

jonathan

först vill jag bara säga att jag har inte gjort några som helst mappar eller iconer i den fil du laddat ner, den är från deviantart.

det jag gjort som du sett är att byggt egna iconer utifrån "the blob"-theme. ingenting är mitt i det paketet du laddat ner.

vill du däremot ha MINA iconer så hör av dig på mail.

jag har oxo haft problem med att vissa iconer inte ändrar sig i candybar [ja, jag har en regad], det beror nog på att du ändrat vissa iconer via "visa info, kopiera och klistra in". ändra tillbaka alla iconer, sedan gör du en omstart sedan öppnar du candybar och lägger in iconerna igen. glöm inte "apply icons" innan du stänger candybar. tror att du får ett meddelande att du ska logga ut och logga in igen!

//pm

jonathan

först vill jag bara säga att jag har inte gjort några som helst mappar eller iconer i den fil du laddat ner, den är från deviantart.

det jag gjort som du sett är att byggt egna iconer utifrån "the blob"-theme. ingenting är mitt i det paketet du laddat ner.

vill du däremot ha MINA iconer så hör av dig på mail.

jag har oxo haft problem med att vissa iconer inte ändrar sig i candybar [ja, jag har en regad], det beror nog på att du ändrat vissa iconer via "visa info, kopiera och klistra in". ändra tillbaka alla iconer, sedan gör du en omstart sedan öppnar du candybar och lägger in iconerna igen. glöm inte "apply icons" innan du stänger candybar. tror att du får ett meddelande att du ska logga ut och logga in igen!

//pm

Hej och tack! =) Jo, jag förstod att du bara jobbat med detta paket som grund. Väldigt stilrent. Du har förresten inte dina tillgängliga för nedladdning någonstans?

Problemet löste sig förresten, som du sa. Jag måste ha ändrat ikonen i 'visa info' .. Kommer inte själv ihåg att ja gjorde detta, va så längesedan, men nu är det iaf klart och ikonerna är skitsnygga:)

tack!

*edit

du har mail=)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...