Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är man utloggad på nätet när man går tillbaka till menyn?


svampbob71

Rekommendera Poster

Eller är fortfarande safari öppet som på macen om man inte avslutar safari?

Bara undrar så att man ite är uppkopplad fortfarande utan att veta om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta lite mer om bakgrunden till din undran? För om du avslutar (till skillnad mot stänger sista fönstret) Safari på en Mac så är Safari avslutat/inte öppet om du så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta lite mer om bakgrunden till din undran? För om du avslutar (till skillnad mot stänger sista fönstret) Safari på en Mac så är Safari avslutat/inte öppet om du så vill.

Jo men på en "riktig dator" går det ju att köra Safari i bakgrunden och på så vis vara uppkopplad hela tiden fast man har ett annat program i förgrunden och arbetar med. Om detta skulle fungera så på iPhone så skulle man kunna starta Safari och kopplas upp på nätet, sedan trycker man på hemknappen och sätter igång ett spel som inte alls engagerar nätuppkoppling. Om detta skulle fungera så riskerar man att abonnemanget från Telia fortsätter att ticka för Safari i bakgrunden, och det är väl det som frågeställaren är orolig för.

 

Jag kan inte svara med säkerhet, men efter vad jag läst och själv testat så tror jag att nätförbindelsen kopplas ner inte alltid när du trycker på hemknappen (?), men väl när du sedan startar ett annat program.

 

Vet någon annan mer och kan reda ut det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när drar en hemsida nättrafik konstant? :)

Vissa hemsidor uppdateras ju regelbundet, och då kan det nog ticka iväg om man aldrig kopplar ner. Men de andra spelar förstås ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Intressant fråga.

Jag har lyckats hålla mig inloggad på sidor när jag har haft Wifi uppkoppling fastän jag har gått ur safari, pillat i en annan app, och sedan gått in på safari igen.

 

Däremot har jag loggats ut när jag har bytt mellan olika Wifi signaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...