Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 3G som modem


henco

Rekommendera Poster

Hallå forumvänner!

 

Några av er kanske redan visste om detta, men ialla fall så finns det nu ett program på Appstore som

gör det möjligt att använda sin 3G iPhone som modem till datorn!

 

NetShare heter det och det kostar 75 kronor. Helt klart värt varenda krona för det fungerar kalas. Har just konfigurerat det själv, och använder det för att skriva detta inlägget :)

 

Instruktionerna var lite kluriga men när man väl har pusslat ihop det så är det bara att tuta och köra.

Hoppas alla skall få mycket nöje av detta!

 

/Henco

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå forumvänner!

 

Några av er kanske redan visste om detta, men ialla fall så finns det nu ett program på Appstore som

gör det möjligt att använda sin 3G iPhone som modem till datorn!

 

NetShare heter det och det kostar 75 kronor. Helt klart värt varenda krona för det fungerar kalas. Har just konfigurerat det själv, och använder det för att skriva detta inlägget :)

 

Instruktionerna var lite kluriga men när man väl har pusslat ihop det så är det bara att tuta och köra.

Hoppas alla skall få mycket nöje av detta!

 

/Henco

 

Programmet är bortplockat för andra gången från AppStore av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

crap, varför?

 

Apple har inte lämnat några besked om varför - inte ens till utvecklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu ångrar jag att jag inte köpte programmet igår :superirriterad: Får väl hoppas det kommer tillbaka på app store igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA ! Är det sant !

 

Det programmet vill jag ha ! Är ju nåt jag verkligen har saknat med min Iphone!

 

Varför är det borta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar inte ha gett någon förklaring ens till det företaget som gjort programmet. Men är ju andra gången de tar bort det nu av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående detta program, tar inte det mycket batteri av iPhone. Hursomhelst så tänker jag ändå köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NetShare is a cool application that had made its way to the App Store and was going for just $9.99. What NetShare did was to use a SOCKS5 proxy connection to enable sharing of the iPhone’s internet over WiFi. It’d be rather easy to imagine carriers not being happy with such an implementation as it would mean that more data would be used than usual. Unfortunately the application has been pulled from the store, and there is no official word as to why it has been pulled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå har telefonen jämte datorn så kan man ju lika gärna ha den ipluggad medans man surfar.

Då behöver man ju inte oroa sig för att batteriet ska ta slut. Om man däremot är ute och reser kanske man gör bäst i att försöka kunna ha nätsladd på den bärbara datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå har telefonen jämte datorn så kan man ju lika gärna ha den ipluggad medans man surfar.

Då behöver man ju inte oroa sig för att batteriet ska ta slut. Om man däremot är ute och reser kanske man gör bäst i att försöka kunna ha nätsladd på den bärbara datorn.

[/quote

Och om du är någonstans där det inte finns urtag då?

Jag tror du kanske var lite för snabb med den kommentaren.

 

Sitter du på ett fik eller biblioteket kan du ju inte bara ta ström hur som helst.

Sen så kommer jag att vara en hel del uppe på Skansen i höst för att få lugn och ro

att jobba med mina texter och böcker och då behöver jag tillgång till internet och tänkte

att det kunde vara en bra idé att köpa en iPhone och slippa ett ytterligare abonnemang för Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag skaffade programmet i all hast igår innan det togs bort men jag kan inte få det att fungera så kan inte någon skriva om den guide som redan finns på ett så enkelt sätt så en tre åring skulle förstå? he hoppas någon har tid över att göra detta vore kul att få användning för sina 75kr :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet är bortplockat för andra gången från AppStore av Apple.
vilket visar att de inte vill att iphone ska kunna hanvända som modem. Så vill ni ha en telefons om ni vill kunna använda som 3gmodem. Gör som jag, KÖP en annan telefon.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta denna websidan för nedladdningar till iPhone.

Är det någon som har testat eller vet nått om den?

 

iPhoneGeek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte vill behöver ni inte skriva en guide löste problemet och iphonen fungerar som modem dock ett långsamt sådant :P Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket visar att de inte vill att iphone ska kunna hanvända som modem. Så vill ni ha en telefons om ni vill kunna använda som 3gmodem. Gör som jag, KÖP en annan telefon.

 

Snarare tror jag inte operatörerna vill detta, framförallt AT&T i USA. De tar ju ett antal dollar extra i månaden för att andra modeller ska få denna funktion, för att förhindra att nätet blir överbelastat (ja, 3G-nätet är ganska kasst i staterna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare tror jag inte operatörerna vill detta, framförallt AT&T i USA. De tar ju ett antal dollar extra i månaden för att andra modeller ska få denna funktion, för att förhindra att nätet blir överbelastat (ja, 3G-nätet är ganska kasst i staterna).
I staterna ja! Men varför ska vi i utvecklade europa få lida för detta?

 

Apple kan erbjuda en uppdatering för europa för detta och MMS så är det löst. Då kan usa ha sin underutvecklade iphone så får vi en modernare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyker den upp igen (inte för att jag tror att det är så stor chans), kan väl den som ser det skriva ett inlägg här med FETA BOKSTÄVER så man hinner haja till och ladda ner det innan det skiter sig igen? =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte vill betala 75kr på det programmet, eller just nu verkar det ju inte ens finnas tillgängligt så kan ni testa denna guiden:

 

http://www.franklyonline.se/2008/07/22/hac...a-med-laptopen/

Men det är väl just steg 1 man slipper om apple skulle ha den i appstore?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju valt att inte erbjuda denna funktionalitet och visar att de inte tillåter tredjepartslösningar heller, men det är bara att jailbreaka och köra, har funnits liknande lösningar på iPhone 2.5G förut.

 

Vill man ha funktionaliteten (utan jailbreak) får man nog köpa en annan mobil tyvärr. I vissa länder stoppar ju operatörer samma sak när de rebrandar mobilerna. Men hur som helst är inte Telias (SUNAB/TELE2/TELIA - Sweden 3G i telefon) nät utbyggt nog för att klara 3G-data ordentligt och har även en gräns på 5GB / mån innan man blir strypt till 30kbits på 199 kr tillägget. Det är inget svårt att överstiga om man råkar sitta med enbart 3G ett slag. Inget vidare att använda till datorn alltså. Tyvärr gäller 5GB / mån även ICE.NET. Tre och Telenor har ingen magiskt gräns man inte får överstiga, men det finns ju problem med dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias 3G upkoppling är ett skämt på dagtid. Andelen mobila bredbands användare ökad explosionsartat och tyvär så hinner inte operatörerna med i den snabba utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du är någonstans där det inte finns urtag då?

Jag tror du kanske var lite för snabb med den kommentaren.

...

 

Tja... hur får du ström till din laptop då? Än så länge så har jag bättre batteritid på iPhonen än på laptopen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias 3G upkoppling är ett skämt på dagtid. Andelen mobila bredbands användare ökad explosionsartat och tyvär så hinner inte operatörerna med i den snabba utvecklingen.

 

Är väl snarare att telia inte har något nät som är problemet, de verkar inte vilja investera i sunabs nät så något blir gjort.

 

3GIS som är telenors och tres gemensamma nät har de ju byggt i varenda by sedan flera år tillbaka turbo3G (HSDPA) finns i princip överallt om än 3.6Mbit. SUNAB ska visst vara snåla med bandbredden TILL basstationen dessutom. Ett stort problem är nog att de fortfarande verkar ha kört E1 koppar till 3G (384Kbits första generation) basstationerna, det måste ersättas med fiber för att klara HSDPA (turbo3G) hastigheter. Så i grunden knappast något bra nät, medan 3GIS byggde med fiber under samma tid. Sen har telenor och tre egna nät i de tre storstadsområdena också, samt västkusten. Mycket radiolänkar i mobilnätet såklart, men man behöver ju även en förbindelse till radiolänken. Själva radiolänken har dock mer än väl kapacitet.

 

Hur som helst Telia har knappast satsat på byggandet av 3G nät. Ska man surfa så har man nog oftast bättre resultat med Glocalnets mobila bredbandstjänst (Telenor) även fast max i både telenors egna nät och 3GIS är 3.6Mbit. Dessutom får man inga 30kbits om man överstiger 5GB.

 

Synd att det knappt finns några surfzoner (homerun). Btw vad är det för hastighet de är strypta till nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...