Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka mobiltelefoner är bättre än iPhone?


Alix

Rekommendera Poster

Min nästa blir Strechmobile

 

http://www.nokia.com/A4879144

 

Det där var otroligt fräckt att se, frågan är inom vilken tidsram detta skulle kunna vara möjligt? Nanoteknologi används ju utbrett inom flera industrier idag, men denna anpassning till den privata användaren kan nog dröja då det kommer att vara alldeles för dyrt att producera detta under en väldigt lång framtid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 180
  • Created
  • Senaste svar

Jag har en Noka 6220 classic. Den är väl okej. Jag är nog bara väldigt ovan vid Nokia än så länge.

Kameran tar rätt bra bilder, med en riktig blixt. Dock är hela mobilen långsam, inklusive kameran. Det är väl den stora nackdelen. (Och i ärlighetens namn handlar det bara om att vi är förbenat bortskämda, allt ska gå foooooort...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, då jämnför vi den med en HTC Tytn ll. Vilken slår iphone med hästländer på allt förutom vikten. Där iphone är lättare.

 

 

Jag misstänker att du varken har en Iphone eller en HTC TytnII. Typiskt att ni som inte har ägt mobilen ska veta bäst. ahahahahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lista hur många telefoner som helst som är bättre än iPhone. Det beror ju helt på vilka kriterier man sätter upp.

Ett av mina viktigaste kriterier är storleken, alltså tillhör iPhoen en av de absolut sämsta mobiler som finns på marknaden, nästan allt annat är bättre.

Ett annat kriterium är att mobilen även efter viss tids användande skall vara säljbar, innebärande att den skall vara snygg och repfri. Här förlorar iPhone igen mot de flesta andra. Skall man klara att hålla den snygg bör man köpa ett yttre skydd, och det blir den ju direkt inte mindre av.

 

 

Iphone är tunnare än många dagen mobiler, samt att repa fronten på iPhone är inte det lättaste. Har haft min iPhone sedan Juni -08 inte en repa ännu och jag har den på jobbet (ställningbygge) Rättelse, iPhone nr 1 repfri.

 

Klant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns hur många program som helst (iallafall till symbianlurarna)

 

 

Ingen kommentar...

 

Iphone är bäst, finns inget bättre och kommer aldrig att göra!

alla andra mobiltillverkare borde lägga ner!

Iphone är det ultimata för alla, oavsett vilket behov man har... :fundersam:

 

 

 

Helt rätt.. Det är bara apple själva som kan förbättra iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone, en pryl till jag inte behöver?

Jag började med SE T68i, en Palm och en PowerBook. Köpte sedan en SE P900 och kunde skrota Palmen.

 

Skönt - bara två prylar att bära på. P900 blev en P910i när den pajade. Fortfarande två prylar.

 

Sedan 11/7 en iPhone. Till min glädje och överraskning klarar jag mig nu dagar i sträck utan min MacBook Pro.

Med iPhonen läser jag mejl, ringer, messar, surfar och håller reda på mina kontakter. Allt gick iofs teoretiskt på

mina tidigare telefoner också, men myket var för krångligt / tog för lång tid. Och skärmen var för liten och därmed

omöjlig att läsa för mig ibland. Tyvärr när det behövdes som bäst.

 

o Batteriet på iPhone är OK - räcker hela dagen, men kunde såklart räcka längre.

o Synd att man inte kan använda iPhone som modem, men inte Apples fel

o Kameran kunde vara bättre!

 

Sammanfattningsvis är iPhone den bästa telefon jag haft hitills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt.. Det är bara apple själva som kan förbättra iPhone.

 

Och nu idag när det kommer en iphone nano blir det perfekt! :D

(hoppas kan man alltid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att du varken har en Iphone eller en HTC TytnII. Typiskt att ni som inte har ägt mobilen ska veta bäst. ahahahahah
FÖr att göra dig nöjd, har jag faktist båda. Iphone ligger ock kvar i kartongen, i väntan på att den kan bli upplåst utan risk för att paja hela telefonen.

 

Var igår i kollade på en HTC Touch HD och den var mycket bra i jömnförelse med andra liknande. Det enda som saknades var Safari mobile.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ja du blir nog nöjd. Den har ju MMS såg jag på hemsidan så du blir nog nöjd.

 

 

Jag ska i alla fall fortsätta att spela musik, surfa på Safari, spela spel, använda en funktionsduglig kalender och skicka lite bilder med det suveräna mailprogrammet som faktiskt finns i iPhone.

 

Visst kan du göra allt det du nämnde, men kan du göra det samtidigt? Alltså vara inne i kalendern och titta snabbt nåt på webben, eller måste du stänga av det ena eller andra först??

Är inte musiken det enda du kan göra samtidigt du tex surfar eller kollar på kalendern?

 

Det är väldigt smidigt i en Symbian-telefon att gå in min kalendern under ett telefonsamtal för att kolla om man kan boka en händelse eller dyl då man pratar i telefon i högtalaren under tiden.

 

Men visst, iPhone är väldigt snygg och en smidig mp3-spelare, men det är inte så mycket mer, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du göra allt det du nämnde, men kan du göra det samtidigt? Alltså vara inne i kalendern och titta snabbt nåt på webben, eller måste du stänga av det ena eller andra först??

Är inte musiken det enda du kan göra samtidigt du tex surfar eller kollar på kalendern?

 

Det är väldigt smidigt i en Symbian-telefon att gå in min kalendern under ett telefonsamtal för att kolla om man kan boka en händelse eller dyl då man pratar i telefon i högtalaren under tiden.

 

Men visst, iPhone är väldigt snygg och en smidig mp3-spelare, men det är inte så mycket mer, eller hur?

 

Du kan gå in i kalendern medan du är i ett samtal, ja. Du kan även spela något spel eller surfa eller vad du nu vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag väntar till nästa modell, iPhonen må vara hur häftig som helst, men Apple borde ha lärt sig något och insett att utseende och användarinterface inte är allt. Nästa modell kommer även ha funktioner som har varit standard hos konkurrenterna i flera år. Alltså väntar jag på den fullfjädrade iPhonen hellre än att köpa en idag som kommer att bli hopplöst ute när den nya introduceras. Det är ju inga småpengar man kastar i sjön med dagens modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Nokia N95-2 8GB som är jag nöjd med och den lirar ypperligt bra med iPod Touchen när jag startar JoikuSpot för att dela Turbo 3Gn genom N95-ans WLAN :galetglad:

 

Det ända jag saknar hos min Nokia är handskrivtigenkänning som t ex SE P1-an har och som är en mycket smidig text input som även Palmen har men kanske den här nallen från Nokia botar det problemet

 

Nokia 5800 XpressMusic

 

nokia-5800-phone.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en videorecension om Nokia 5800

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite nyfiken på tuben, inte för att jag kommer att lämna min kära E51 (det är en bra mobil det till ett bra pris). Läste i M3 om den och den fick en lysande recension. Men när jag läste om den i Ny Teknik så blev den totalt sågad och i bilden så ser man recensenten kasta den i en soptunna :tappahakan: .

 

Vad tror ni? Är det ett kap för knappt 4000 kr eller ett desperat försök att kasta ut en touch mobil på marknaden?

 

 

Gällande iPhone så är det egentligen några saker som gör den så grym: Gränssnittet, minimalt lagg och OS X. Det är det som ger den ett övertag. Resten av mobilen är bara standard.

 

Efter att ha börjat med Mac så finner jag att gränssnitt inte är att förglömma. Men behovet styr allt! Köper man en mobil som inte klarar det man vill den ska klara är man missnöjd. Köper man en med massa lull för mången klöver när man bara vill kunna ringa och sms:a så blir man missnöjd. Balans vänner, balans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är ju uppenbarligen en jävligt nice telefon och har massor av fördelar men att hävda att det är en smartphone är bara idioti. Ren idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är ju uppenbarligen en jävligt nice telefon och har massor av fördelar men att hävda att det är en smartphone är bara idioti. Ren idioti.

 

Kan du då vara så vänlig att definiera en smartphone... :) Jag försöker inte vara otrevlig eller så men vad är egentligen en smartphone? Många telefoner som "är" smartphones är ju så komplicerade att ingen ändå kan använda de smarta funktionerna...

 

Många andra telefoner som folk kallar smartphones kan man knappt använda mailprogrammet i... Men ändå är det ingen som förnekar att de är en smartphone. Lite konstigt om ni kallar mig.

 

Hursomhelst så har jag aldrig använt så många funktioner i en telefon som jag gör med min iPhone. Jag brukar till och med använda programmet som kollar vilka lägenheter som är till salu i närheten av min position (programmet använder alltså GPS:en). Riktigt bra program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är ju uppenbarligen en jävligt nice telefon och har massor av fördelar men att hävda att det är en smartphone är bara idioti. Ren idioti.

 

Den har några ganska smarta funktioner och är en telefon... smart + phone :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har några ganska smarta funktioner och är en telefon... smart + phone :P

 

Hehe, ja eller hur! :) När Steve presenterade iPhonen så sa ju i alla fall han att en smartphone var en telefon som vanligtvis hade internet+telefon+mail så jag kan inte riktigt förstå varför iPhone inte skulle kunna vara en smartphone... :P Steve har ju alltid rätt! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du då vara så vänlig att definiera en smartphone... :) Jag försöker inte vara otrevlig eller så men vad är egentligen en smartphone? Många telefoner som "är" smartphones är ju så komplicerade att ingen ändå kan använda de smarta funktionerna...

 

Många andra telefoner som folk kallar smartphones kan man knappt använda mailprogrammet i... Men ändå är det ingen som förnekar att de är en smartphone. Lite konstigt om ni kallar mig.

 

Hursomhelst så har jag aldrig använt så många funktioner i en telefon som jag gör med min iPhone. Jag brukar till och med använda programmet som kollar vilka lägenheter som är till salu i närheten av min position (programmet använder alltså GPS:en). Riktigt bra program!

 

Klipp/klistra, hantera word, excel doc och göra ändringar i dessa. Filöverföring via BT. Du bör även kunna använda telefonen som modem parkopplat med valfri dator, fler prog igång samtidigt. Möjlighet att installera fler program än de som godkänns av tillverkaren. Mms vore väl fint det med.

 

Den har några ganska smarta funktioner och är en telefon... smart + phone :P

 

Skriv det på ett papper, ta ett kort och mmsa kortet till mig.

 

Hehe, ja eller hur! :) När Steve presenterade iPhonen så sa ju i alla fall han att en smartphone var en telefon som vanligtvis hade internet+telefon+mail så jag kan inte riktigt förstå varför iPhone inte skulle kunna vara en smartphone... :P Steve har ju alltid rätt! :hihihi:

 

All hail steve.

Tänk om han skulle börja förespråka fördelar med att gå baklänges istället för framåt, många hade nog kommit försent till jobbet då.

 

Hursomhelst du behöver inte ha komplex för att du köpte en skitdyr ipod att ringa med, jag älskar min och jag älskar vad den gör men det är ingen smartphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smartphone = telefon med operativsystem som tillåter installation av program (inte MIDP Java-mek)

Ergo, iPhone = smartphone, oavsett om det finns andra smartphones som har flera features.

 

EDIT: Måhända en bakbunden (av Apple) smartphone men det ändrar inte fakta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smartphone = telefon med operativsystem som tillåter installation av program (inte MIDP Java-mek)

Ergo, iPhone = smartphone, oavsett om det finns andra smartphones som har flera features.

 

Nej du har jättefel,

 

Det finns ingen bestämd mall för vad som är en smartphone, jag vet bara att jag tycker det är löjligt att marknadsföra iPhone som en sådan när den är såpass låst. Ni kan kalla den vad ni vill men jag kommer aldrig se den som en smartphone. Det är en helt vanlig lur som har massa nice funktioner men den kan samtidigt inte konkurrera med en vanlig "smartphone" på vissa punkter. Precis som dessa smartphones inte kan konkurrera med iphone vad gäller multimediafunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipp/klistra, hantera word, excel doc och göra ändringar i dessa. Filöverföring via BT. Du bör även kunna använda telefonen som modem parkopplat med valfri dator, fler prog igång samtidigt. Möjlighet att installera fler program än de som godkänns av tillverkaren. Mms vore väl fint det med.

 

 

 

Skriv det på ett papper, ta ett kort och mmsa kortet till mig.

 

 

 

All hail steve.

Tänk om han skulle börja förespråka fördelar med att gå baklänges istället för framåt, många hade nog kommit försent till jobbet då.

 

Hursomhelst du behöver inte ha komplex för att du köpte en skitdyr ipod att ringa med, jag älskar min och jag älskar vad den gör men det är ingen smartphone.

 

Jag tycker det är en jävligt smart - telefon, för mina behov finns det ingen telefon som slår iPhone.

Du menar alltså att om iPhone hade mms och kunde redigera word så hade iPhone varit en smartphone? För mig som vill ha grym mail, kalender, iPod och dessutom grymt internet och App store med alla möjliga tredjepartsapplikationer så är iPhone en smartphone.

 

Men för dig som vill ha lite sämre av allt det där och ha mms och kunna redigera word (varför då? :s) istället, så får väl du kalla det en smartphone också? Jag tycker iaf inga telefoner med T9 och 2" skärm är smartphones...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt försvarstal

 

Jag har en nokia e90, iphone och en nokia e71. Att påstå att iphone har "grym" kalender känns lite tveksamt. Mailen vet jag inte heller då den inte har push men som det konstaterats i tråden så är det högst individuellt. JAG TYCKER det är löjligt att kalla iphone för smartphone just för att den är så begränsad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en nokia e90, iphone och en nokia e71. Att påstå att iphone har "grym" kalender känns lite tveksamt. Mailen vet jag inte heller då den inte har push men som det konstaterats i tråden så är det högst individuellt. JAG TYCKER det är löjligt att kalla iphone för smartphone just för att den är så begränsad.

Jag har push, mailen är helt suverän på iPhone.

Kan du förklara vad du menar med begränsad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...