Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låt som Ringsignal?


bbkajsa

Rekommendera Poster

Jag bara undrar om det inte går och ha en vanlig mp3 låt som ringsignal???

 

Om det går hur gör man för att aktivera det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag föreslår att du använder sök:

 

+iphone +ringsignal

 

du kommer att hitta lösningen där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar om det inte går och ha en vanlig mp3 låt som ringsignal???

 

Om det går hur gör man för att aktivera det???

 

Du använder dig av Garageband där du kan importera och sedan exportera som ringsignal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar om det inte går och ha en vanlig mp3 låt som ringsignal???

 

Om det går hur gör man för att aktivera det???

 

Det går alldeles utmärkt att göra egna ringsignaler av mp3-låtar, följ bara guiden nedan (om du har PC vill säga).

 

 

Guide för att byta ringsignal - 10 steg

1. Högerklicka på MP3-filen i iTunes

 

2. Klicka på 'Get info' eller 'Visa info'

 

3. Klicka på fliken: Alternativ/Options

 

4. Markera Starttid och Stopptid (MAX 40 sek lång) och klicka OK.

 

5. Högerklicka på MP3-filen igen och välj 'Convert selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC'

 

6. Högerklicka på den nya filen som har blivit konverterad och välj 'Visa i Windows Explorer'

 

7. Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r

 

8. Dubbelklicka på filen då ska den komma upp i iTunes under Ringsignaler.

 

9. Synka din iPhone med iTunes.

 

10. Du hittar nu ringsignalen under "Settings - Sounds - Ringtone".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så surfar du bara in på http://audiko.net så har du löst ditt problem helt utan program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Nej, inte om du vill göra det gratis. Guiden här ovan är från Windows. Byt ut Explorer mot Finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meen, är det ingen som klickar länkar ens?

 

http://audiko.net - Det är så enkelt det kan bli. Ladda upp din mp3-låt så konverteras den automatiskt av sidan och ger dig möjligheten att klippa ned den till 40 sekunder (vilket är max) för att sedan spotta ut den som färdig ringsignal till din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Meen, är det ingen som klickar länkar ens?

 

http://audiko.net - Det är så enkelt det kan bli. Ladda upp din mp3-låt så konverteras den automatiskt av sidan och ger dig möjligheten att klippa ned den till 40 sekunder (vilket är max) för att sedan spotta ut den som färdig ringsignal till din iPhone.

Har just testat den. Mccket bra. Laddade upp Lillasyster - Umbrella. Tjänsten verkar vara uppdelad i två delar, en för uppladdning och skapa rintonen, den andra för att söka bland ringtoner (bla sin egen) och sedan ladda ned. Snyggt och snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det jag menar, helt underbar sida. Snabb, smidig och enkel. Det bästa är att den används av många vilket gör att arkivet är riktigit, riktigit stort. Har testat söka på mindre kända artister och det finns massvis med träffar även då. Har även sökt på ljud från filmer (ringsignalen från Crank bl.a.) och även den fanns i olika versioner.

 

6 plus av 5 möjliga från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Har testat tjänsten en gång till. Gjorde om en Beatles-låt. Länken att ladda ned den låt man just gjort är "Download ringtone for iPhone". S**tbra tjänst.

post-19142-1217578887_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Undrar bara hur länge den får finnas uppe. Det måste vara mycket tveksamt ur upphovsrättslig synvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar ju inte tokny. Antar att det är lite Youtubefenomen. Läs disclaimern så står det väl att de inte ansvarar för innehållet som användarna laddar upp. Och det är ju anonymt så alla går safe. Även om de tar ner arkivet kan de ju lösa det med temporär lagring av egen låt, då lagras inget olagligt på servern. Det är ju som Last.fm (audioscrobbler), det är ju även de som verkar stå bakom sidan.

 

Med tanke på att det fungerar för alla telefoner, främst iPhone som är lite klurigt annars, oavsett modell, generation och jailbreaking, helt utan att installera program eller krångla och helt oberoende av operativsystem så är det i nuäget helt klart det mest självklara alternativet enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Inte AAC

Tyvärr fungerar inte tjänsten med AAC-filer (*.m4a). Det känns ju lite O-Macigt. Det får man hoppas att de utvecklar. det är ju ett vanligt Mac-format och iphone är ju hyfsat Macig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en liknande tråd förra veckan så laddade jag ner programmet iToner (testversionen) som fungerade utmärkt. Men här har jag inte någon gräns på 40 sekunder för min ringsignal, vilket iPhone lär ha, jag kan lätt få hela låten uppspelad när det ringer. Kan någon förklara det? Beror det på att iToner inte hanterar min ringsignal som en iPhone-ringsignal utan som en ljudfil vilken som helst som kan kopplas till ringsignalfunktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen: Det ska den göra? Har inte testat, men läs detta: http://blog.audiko.net/?p=14&language=en

 

Doktor B: Well, jag kanske har fel men är inte antalet toner innan telefonsvararen går igång / kopplingen bryts 40 sekunder? D.v.s. efter 40 sekunder och du inte svarat så kopplas samtalet ned?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChrilleMalmoe

Hallå, kul med egna ringsignaler. Men meddelandesignaler då? Kan man inte få egna sådana??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet du kan få sådana är att du konverterar din musikfil till .caf och sedan byter ut någon av de befintliga signalerna med det ljudet. Det går inte att lägga till extra (mer än 6 alltså) så det man får göra är att backa upp originalljuden och sedan ersätta något/några med det ljud man själv vill ha - i caf-format som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ner iToner. Har konverterat en låt jag vill ha till AAC-format, klippt den i Garageband och sen delat ut den till iTunes. Det funkade, men sen såfort jag matar ut iPhonen försvinner ringsignalen. Så då testade jag att spara ner låten och synka den med iToner, fungerade också, tills jag matade ut iPhonen.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag har dragit ner iToner. Har konverterat en låt jag vill ha till AAC-format, klippt den i Garageband och sen delat ut den till iTunes. Det funkade, men sen såfort jag matar ut iPhonen försvinner ringsignalen. Så då testade jag att spara ner låten och synka den med iToner, fungerade också, tills jag matade ut iPhonen.

 

Vad gör jag för fel?

 

 

Om du klippte ned den i Garageband - varför lät du inte det programmet lägga in signalen i din telefon också?

Det fungerar alldeles utmärkt och ringsignalen plockas inte bort heller i samband med synkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...