taz Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 När jag ser på film från min externa hdd så flyter bilden på bra, men ljudet hänger inte riktigt med. Ungefär vart 20 sekund så blir det en liten "dipp". Jag har provat att flytta över filmerna till min interna hdd och då är det inget problem. Vad kan vara fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Vad är det för filmkälla? DVDr, DVDRip, 720 Blue Ray, 1080p? Ja, eller om det nu är något annat. Gäller det alla filmer? Vad använder du för program att spela upp dem i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
taz Posted July 30, 2008 Author Share Posted July 30, 2008 Det gäller allt jag spelar upp, och jag använder mig av VLC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
taz Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 Ingen som har någon aning om vad det kan vara för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
taz Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 Jag vill bara meddela att jag har hittat problemet och hur man löser det. Jag tog en .img fil och drog direkt till VLC och det var då ljudet laggade lite. Men om jag först mounta filen så funkar det Case closed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.