danielc Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Hej, när jag kopplar in min iphone i datorn så öppnas inte itunes automatiskt längre, utan jag får starta det manuellt. Allt verkar funka bra, "väntar på iphone" ikonen kommer upp men sen hänger sig programmet och jag måste tvångsavsluta det. Min iphone får kontakt med andra program som bildinsamling osv men det är just itunes som krånglar, någon som kan hjälpa mig råda bot på detta problem?! Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Behöver jag fråga om du provat att installera om iTunes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielc Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 Behöver jag fråga om du provat att installera om iTunes? Det har jag inte gjort. Är inte så high på datorer. Vet du kanske hur man gör? Försvinner inte all musik efter en ominstallation? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Nej din musik försvinner inte, men det kan hända att musiken inte finns i ditt iTunes-bibliotek, då får du importera den igen. Är det en Mac eller en PC du använder? Är det en Macbook som det står på din profil? I så fall har du svaret här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peanjo66 Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Har du kollat i inställningarna i iTunes? Sedan kanske du skulle kasta/flytta plist-filen innan du börjar installera om systemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiwi Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Kanske inte alls är anledningen till Ditt problem, men jag skriver det ändå i fall andra kanske har nytta av det. Jag upplevde själv att iTunes låste sig när jag anslöt telefonen till datorn. Fast det var inte riktigt rätt ändå. Jag hade ändrat så pass mycket i adressboken på telefonen, att iTunes ville fråga om jag verkligen ville ändra så mycket i adressboken på datorn. Den dialogrutan försvann bakom iTunes-fönstret, eftersom jag höll på med annat under tiden. När jag minimerade iTunes-fönstret (och alla andra fönster) så såg jag plötsligt dialogrutan. När jag klickat i mitt val, så fortsatte iTunes med resten av sina göromål och programmet var inte längre låst. "Låsningen" skedde nästan direkt efter att jag anslutit telefonen. Numera kör jag all sådan synkning via MobileMe i stället. / Kiwi Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielc Posted August 4, 2008 Author Share Posted August 4, 2008 Kanske inte alls är anledningen till Ditt problem, men jag skriver det ändå i fall andra kanske har nytta av det. Jag upplevde själv att iTunes låste sig när jag anslöt telefonen till datorn. Fast det var inte riktigt rätt ändå. Jag hade ändrat så pass mycket i adressboken på telefonen, att iTunes ville fråga om jag verkligen ville ändra så mycket i adressboken på datorn. Den dialogrutan försvann bakom iTunes-fönstret, eftersom jag höll på med annat under tiden. När jag minimerade iTunes-fönstret (och alla andra fönster) så såg jag plötsligt dialogrutan. När jag klickat i mitt val, så fortsatte iTunes med resten av sina göromål och programmet var inte längre låst. "Låsningen" skedde nästan direkt efter att jag anslutit telefonen. Numera kör jag all sådan synkning via MobileMe i stället. / Kiwi Verkar vara iTunes som krånglar, e samma problem med ipoden. iTunes har även börjar ändra åäö i låttitlarna till massa konstiga symboler :S Hur gör jag en ominstallation av iTunes och skulle detta på ngt vis radera bildmaterial, radera musik osv? Tacksam för svar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.