Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Märkliga" ord i ordlistan


kiwi

Rekommendera Poster

Den här tråden kommer kanske att bli lite "barnförbjuden", men det hoppas jag moderatorerna har överseende med. :rolleyes:

 

Efter att ha skrivit rätt mycket på iPhone, så har jag upptäckt att den oftast korrigerar det inskrivna rätt bra. Några har dock påpekat att den har lite problem med "är" och "år" när den ska korrigera "ar". Jag tycker den varierar mellan dessa ganska ologiskt.

 

Vad jag förstår, så ska den korrigera ett ord till det som är "vanligast". Därför blir jag lite förvånad över att ett ord som "@#%!!!" inte ändras till "höra", vilket väl borde vara det vanligare? Jag har också märkt att den ibland behåller "halsa" istf att korrigera till "hälsa". Inte alltid, men ändå.

 

Just "@#%!!!" blir jag förvånad över. Förutom att detta ord finns inlagt, så hittas även "rätt" ord när man skriver in "kmulla", "kuj" och "firta". Ingen MSN-censur här inte...

 

Fler konstigheter ni hittat?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ändå att det fungerar bra. Inget klår ju SonyEricssons inbyggda ord som "Negerhora" och "Dubbelfitta". Varför finns de med i ordlistan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill skriva "är" brukar jag skriva "qr" och när jag vill skriva "år" skriver jag "ar".

Funkat bra hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, såg precis att det minsann finns en "MSN-censur" här på forumet. Tydligen kan man skriva "negerhora", men inte h-o-r-a som eget ord. Intressant...

 

För mig blir det oftast "är", oavsett om jag skriver "qr" eller "ar". Verkar som om "är" prioriteras generellt.

 

Fler ord som finns med, om än inte alla lika uppseendeväckande: "skitstövel", "idiot", "fittstim".

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill skriva "är" brukar jag skriva "qr" och när jag vill skriva "år" skriver jag "ar".

Funkat bra hittills.

 

 

Grymt tips, ska testa nästa gång jag ska skriva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...