Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Värt Pengarna ?

isac94

Tycker du att din Iphone var värd pengarna ?  

96 members have voted

1. 1. Tycker du att din Iphone var värd pengarna ?

• Ja, Verkligen
      59
    • Ja
      23
    • Nej
      12
    • Nej, jag ska försöka sälja den
      1

Recommended Posts

Ja som det står är den värd pengarna ? För andra kanske det inte är så mycket pengar men för mig som är en vanlig sommarjobbare med en budget på 8k så är det mycket så jag undrar bara är det värt att köpa den ? =)

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

klart, det är den coolaste prylen någonsin! Och det menar jag på alvar, har en 2g sen i julas och är fortfarande löjligt förtjust varje gång jag plockar upp den ur fickan. De e sann användarglädje det!

Nej, den är inte köpvärd i nuläget.

Den hänger sig i tid och otid, besvärliga synkningar och dessutom har den dålig mottagning (på 3G-nätet). Vänta med köpet tills dessa fel är åtgärdade. Det är mitt tips.

iPhone är Apples sämsta produkt på länge!

Sämsta produkt på länge tror jag är att ta i. Klart att det finns utrymme för förbättringar i mjukvaran, men så är ofta fallet med X.0-verisioner.

Jag tycker iPhone är den bästa telefonen som någonsin gjorts - tycker den är värd pengarna även om Telia kunde ge oss lite trevligare abonnemang.

Tycker den är värd priset, däremot förlorar jag riktigt mycket på att ha telia iom att jag ALLTID ringt/sms.at gratis då alla polare har comviq, så om jag räknar kostnad per månad så får jag verkligen betala ett högt pris för att nyttja min iphone :(

Trots buggarna är jag storförtjust, även fast det var över två veckor sen den inhandlades. Jag tycker även abonnemangen är bra. 489:- är en lagom månadssumma med tanke på att jag betalade 400 innan och det var utan surf. Lätt värt pengarna.

Och ni som tänker använda kontantkort så se till att det finns bra turbo3gtäckning och fast pris på utnyttjandet. Det är svårt att motstå surfningen ;)

Verkligen värd varenda krona... Bara upplevelsen i Iphone får en att njuta, och man tröttnar aldrig.

Att det finns lite småbuggar i 2.0 mjukvaran är sant, men det är snart åtgärdat.

Angående min iPhone så har jag inga problem med 3G täckningen och har bra datahastigheter.

Okej så ni tycker jag ska köpa =) Och nyhetens sötma lägger sig inte så fort ?? Jag är rädd att det blir som med mycket annat att man tycker den är cool innan man har den men sen när man har köpt den o haft den ett tag så är det boooring ..?

Sämsta produkt på länge tror jag är att ta i. Klart att det finns utrymme för förbättringar i mjukvaran, men så är ofta fallet med X.0-verisioner.

Jag tycker iPhone är den bästa telefonen som någonsin gjorts - tycker den är värd pengarna även om Telia kunde ge oss lite trevligare abonnemang.

Vilken Apple-produkt är sämre då?

gorancarlsen
Nej, den är inte köpvärd i nuläget.

Den hänger sig i tid och otid, besvärliga synkningar och dessutom har den dålig mottagning (på 3G-nätet). Vänta med köpet tills dessa fel är åtgärdade. Det är mitt tips.

iPhone är Apples sämsta produkt på länge!

När köpte du din? Om du har så stora problem ska du reklamera den. Jag är supernöjd med min.

Okej så ni tycker jag ska köpa =) Och nyhetens sötma lägger sig inte så fort ?? Jag är rädd att det blir som med mycket annat att man tycker den är cool innan man har den men sen när man har köpt den o haft den ett tag så är det boooring ..?

Precis Den är snygg och trevligt och när man har lekt färdigt blir det just bara en telefon. Att betala mist 264kr/mån i minst 18 mån plus det du ringer för. Det är dyrt för en telefon och lite nöje, dessutom måste du slanta upp en större summa för iphone typ 4200 Kr.

Så ringer du inte mycket och vet att du inte kommer använda alla funktioner väldigt mycket i 18 Månder ) så är iphone inte prisvärd idag.

Ska du bara ringa så hade du klarat dig med en nokia 3310 ( från 2000 ) utan problem för 3G fungerar inte alls bra på iphone vilket gör den till en 2G som man bara använder till att ringa.

Jag hade väntat till apple fixar alla buggar i 2.0 mjukvaran innan jag hade köpt den. Sedan ryktas det om att den kanske kommer till andra operatörer inom en 2-3 månaders period, så jag hade garanterat väntat med köp.

Jag har haft en iphone 3G och lämnat tillbaks den för just att 3G inte fungerade plus alla buggar i 2.0 mjukvaran. Det är inte lätt att reklamera en produkt speciellt när Telia skyller på Apple och Apple säger ingenting. Ska du köpa bara för att reklamera är idioti. Vänta med Köp!

jag har kört med iPhone i över 6 månader nu. hade första generationen importerad från USA tidigare.

Personligen vill jag säga att jag tröttna inte efter någon vecka och tyckte det bara var en telefon.

Det finns tonvis med tredjeparts program genom "AppStore" som gör upplevelsen så bra.

Men vill du inte utnyttja datatrafik så visst, men för mig och många andra blir det snabbt ett beroende.

Du har applikationer för precis allt. och de går inte att jämföra med applikationerna som finns för SE och Nokia.

Upplevelsen är som natt och dag i jämförelse.

Fördelen med Telia är att de har Edge nät där 3G inte täcker upp och det är en klar fördel när man ska använda iPhone.

Och ja, sannolikheten att den kommer till andra operatörer i höst är stor.

beror på hur ont om pengar man har?

prissättningen hos Telia är ju inte direkt billig. man får fråga sig själv om det är värt pengarna.

Jag tycker det är värt och tror inte du kommer bli besviken alls.

Precis Den är snygg och trevligt och när man har lekt färdigt blir det just bara en telefon. Att betala mist 264kr/mån i minst 18 mån plus det du ringer för. Det är dyrt för en telefon och lite nöje, dessutom måste du slanta upp en större summa för iphone typ 4200 Kr.

Så ringer du inte mycket och vet att du inte kommer använda alla funktioner väldigt mycket i 18 Månder ) så är iphone inte prisvärd idag.

Hänger inte det på vilket abonnemang man tar? För mig passar iMini perfekt och då passar jag in på det du skriver. Jag pröjsade 1.600:- för min iPhone och får pröjsa 299:- i månaden. Det är inte direkt som du beskriver det.

APPLE LOVER

Jag tycker att Apple har för bråttom på allt. De borde haft mer tid på sig att göra en bra iphone 3G. De borde inte stressa med opratörena. Gjort allt helt perfekt. Men i stället så gjorde dom små förändrifar och stressa leverantörerna borta i kina, det är synd tycker jag. :superirriterad:

Vilken Apple-produkt är sämre då?

Det beror på hur lång tid tillbaka i tiden vi går. När Apple försökte sig på att göra en spelkonsoll blev det totalt fiasko, vilket väl får ses som deras sämsta produkt någonsin. Puckmusen till första iMacen (10 år sedan), var ju inte heller direkt någon hit.

Om vi tittar på de senaste åren tycker jag inte Apple gjort några större dåliga produkter. iPod Classic tycker jag dock inte var helt lyckat, eftersom de i princip endast bytte skal och hårddisk på en gammal produkt, samt satte dit "classic" för att kunna sälja några ex till. Det är dock ingen dålig produkt, men jag tyckte den lämnde mer att önska.

iPod Shuffle i originalutförandet tycker jag inte heller var klockren, framförallt på det sättet de marknadsförde den. Som om Shuffle-funktionen var någonting nytt och revolutionerande.

iPhone däremot är undebar att använda, och enligt mig bland de bättre produkterna på senare tid, om inte den bästa.

gorancarlsen
Jag tycker att Apple har för bråttom på allt. De borde haft mer tid på sig att göra en bra iphone 3G. De borde inte stressa med opratörena. Gjort allt helt perfekt. Men i stället så gjorde dom små förändrifar och stressa leverantörerna borta i kina, det är synd tycker jag. :superirriterad:

Väntat längre? Aldrig, jag väntade länge nog. Jag har haft en hel del telefoner Nokia o Ericsson och de har aldrig varit "helt färdiga". De har alltid en uppföljare som är ännu bättre. Det är oftast så utvecklingen går till. Det kommer en gen3 iPhone. Du kan vänta på den.

APPLE LOVER
Väntat längre? Aldrig, jag väntade länge nog. Jag har haft en hel del telefoner Nokia o Ericsson och de har aldrig varit "helt färdiga". De har alltid en uppföljare som är ännu bättre. Det är oftast så utvecklingen går till. Det kommer en gen3 iPhone. Du kan vänta på den.

Men inga av de senaste ericsson telefonerna har valt bort mms valt bort en bra kamera valt bort att man kan filma med sin kamera valt bort radio. Men iphone har missat såna här enkla saker som en mobiltelefon borde ha, nästa gång skiter de väl att ha en telefon in den, sen kommer ni och säger men vem behöver ringa. Ni ska alltid skydda prylen som ni har, ni säger aldrig nåt negativt om saken ni har, ni har ett stort ego. :angry2:

Det beror på hur lång tid tillbaka i tiden vi går. När Apple försökte sig på att göra en spelkonsoll blev det totalt fiasko, vilket väl får ses som deras sämsta produkt någonsin. Puckmusen till första iMacen (10 år sedan), var ju inte heller direkt någon hit.

Om vi tittar på de senaste åren tycker jag inte Apple gjort några större dåliga produkter. iPod Classic tycker jag dock inte var helt lyckat, eftersom de i princip endast bytte skal och hårddisk på en gammal produkt, samt satte dit "classic" för att kunna sälja några ex till. Det är dock ingen dålig produkt, men jag tyckte den lämnde mer att önska.

iPod Shuffle i originalutförandet tycker jag inte heller var klockren, framförallt på det sättet de marknadsförde den. Som om Shuffle-funktionen var någonting nytt och revolutionerande.

iPhone däremot är undebar att använda, och enligt mig bland de bättre produkterna på senare tid, om inte den bästa.

Är är ju presens och betyder just nu.

Jag tycker man tvärt om är van vid väldigt bra produkter från Apple och där iPhone inte alls svarar till förväntningarna eller ens är lika bra som en annan telefon när det kommer till något utom gränssnitt.

Att dom inte fått mer skit är ett mysterium, men det kan bero på att användarna är lite hjärntvättade av hypen.

Se bara på WWDC som var rena väckelsemötet. Livets ord-vibbar helt klart.

Kommer dom inte med en ny mjukvara snart som fixar all skit där är med den så lämnar jag tillbaka den till Televerket.

APPLE LOVER
Är är ju presens och betyder just nu.

Jag tycker man tvärt om är van vid väldigt bra produkter från Apple och där iPhone inte alls svarar till förväntningarna eller ens är lika bra som en annan telefon när det kommer till något utom gränssnitt.

Att dom inte fått mer skit är ett mysterium, men det kan bero på att användarna är lite hjärntvättade av hypen.

Se bara på WWDC som var rena väckelsemötet. Livets ord-vibbar helt klart.

Kommer dom inte med en ny mjukvara snart som fixar all skit där är med den så lämnar jag tillbaka den till Televerket.

Steve jobs gör typ en förbanelse över visa. Come on, lite negativt om telefonen. Han borde ju svara på vissa brister iphone har, som varför de har valt bort MMS varför de valt att inte ha bättre kamera. Men nej han är helt tyst. :armskeptisk:

Steve jobs gör typ en förbanelse över visa. Come on, lite negativt om telefonen. Han borde ju svara på vissa brister iphone har, som varför de har valt bort MMS varför de valt att inte ha bättre kamera. Men nej han är helt tyst. :armskeptisk:

Du tror på fullt allvar att en ledande företrädare för ett företag tänker ställa sig på en scen, skicka ut ett pressmeddelande eller uttala sig negativt om de produkter företaget säljer?

Gillar du inte ett företags produkter - köp dem inte - men förvänta dig inte att företagets VD kommer att berätta för dig vilka brister produkterna eventuellt har.

Vad iPhone har och inte har är väl känt. Det är bara att läsa innantill och sedan fundera på om telefonen är värd sina pengar eller inte.

Håller fullt med...

Är man ute efter en superkamera och inget annat så köp inte iPhone.

Det är tydligt vad iPhone kan..

Enligt min åsyn så är iphone inte en gammal vanlig ericsson med bra kamera och walkman .. Vem säger att alla sånna funktioner ska finnas varför inte börja på något nytt som iphone har gjort ! Iphone har la flera 100 program som inte sonyericsson eller nokia har !!! Själv så är jag facktist inte så intresserad av varken kamera eller mms . Iphone har ju sådan bra mejl funktion så man behöver knappt mms . Jag tycker nog att iphone lutar mer åt en handdator än en gammal sonyericsson.

Om man har 8tusen kronor att göra vad man vill med anser ni att det är värt att lägga pengarna på iphonen? ( Vet att jag har ställt nästan samma fråga innan men har inte fått ngt rakt svar )

Enligt min åsyn så är iphone inte en gammal vanlig ericsson med bra kamera och walkman .. Vem säger att alla sånna funktioner ska finnas varför inte börja på något nytt som iphone har gjort ! Iphone har la flera 100 program som inte sonyericsson eller nokia har !!! Själv så är jag facktist inte så intresserad av varken kamera eller mms . Iphone har ju sådan bra mejl funktion så man behöver knappt mms . Jag tycker nog att iphone lutar mer åt en handdator än en gammal sonyericsson.

Om man har 8tusen kronor att göra vad man vill med anser ni att det är värt att lägga pengarna på iphonen? ( Vet att jag har ställt nästan samma fråga innan men har inte fått ngt rakt svar )

Det enda vettiga raka svaret är att det avgör du - ingen annan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...