02simond Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Hej Jag undrar om nån vet någon sida där man kan köpa Italienska olåsta iPhone 3Gs? Eller om någon ska åka till Italien snart och vill köpa med sig någon extra hem? Mvh Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 tror bara man får köpa en per person Link to comment Share on other sites More sharing options...
lokac Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Är också intresserad av köpa att köpa en iphone i Italien ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric.u Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 http://www.timtechs.com/apple_iphone_3g_16...ked_prd206.html Vad är detta ? Någon vet något om detta är på riktigt och funkar i sverige med 3 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Akta er för att be någon köpa åt er utomlands, och om ni likt förbannat gör det, så skicka inte med pengar, det finns bedragare överallt, även på detta forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iMatte Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 tror bara man får köpa en per person Enligt tidningen Mobil så finns det ingen sådan begränsning. Man behöver bara visa svenskt pass. De har testat och skrivit en artikel om det. Med dagens växelkurs landar man dock på 4700 kronor nånting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisotto Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Det enklaste är att köpa på ebay det gjorde jag (belgisk). Fanns rätt många till salu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric.u Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Men att köpa en på ebay verkar dyrt Dom som ska vara "factory unlocked" kostar ju över 1000 dollar. upp till 1600 dollar. de ju för fan 10 000kr.. Näe hur ska jag göra för att köpa en 16gb vit som funkar med 3 här i sverige? Namn, plats, mail adress what ever give me *ler* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Pink Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Jag var igår och köpte min Iphone i Italien och det var tyvärr inte särskilt enkelt... I stort sett ingen kunde engelska och det var tur att vi kunde tyska för annars hade vi inte lyckats alls. Vodafone säljer den helt obunden dock hade ingen av de butikerna vi var i några kvar, de erbjöds sig att beställa men som det såg ut var det ett femtiotal beställningar före vilket gjorde att det skulle dröja ett bra tag innan vår skulle komma. På TIM var det olika bud, vissa ville inte sälja den utan abonnemang och andra sa att det gick men de hade inga kvar av den vi ville ha. Sista butiken vi kom till (efter att sammanlagt besökt samtliga Apple, Vodafone och TIM-butiker i stan, ca 20 st) ville de först inte alls sälja den utan abonnemang trots att de hade telefoner, och det inte var någon skillnad på dem. De sa att den skulle släppas helt fri i mitten av augusti från dem och då tyckte vi att de kunde sälja den direkt till oss. De tvekade men vi stod på oss och sa att de erbjudit sig att sälja den i andra butiker, då blev de ännu mer konfunderade men efter LÅNG tid sålde de till slut en obunden Iphone 3G! Så mitt tips för köpare som ska till Italien, om ni har möjlighet så beställ den i god tid innan ni ska tid och be dem bekräfta er beställning och kontakta er NÄR de har telefonen. (En av Vodafone-butikerna sa att de eventuellt kunde skicka vår telefon till Sverige men att hon inte kunde säga när den skulle komma in) Och om ni redan är där, så stå på er, även om de säger nej och säger att det är helt omöjligt. Vi hade aldrig fått köpt någon Iphone om vi inte hade vägrat ta deras första nej och varit så envisa som vi var... Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterpister Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Borde kolla in denna sidan.. http://www.widebase.se/product_info.php?products_id=701 Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterpister Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 My bad.. var den första generationen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
converter Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Tur att man ska till Italien i mitten på September då Ska prova idag och beställa till en butik där nere och se vad man får för svar. Det är ju trots allt Italien så man ska nog itne skruva upp förhoppningarna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
plexmar Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Tur att man ska till Italien i mitten på September då Ska prova idag och beställa till en butik där nere och se vad man får för svar. Det är ju trots allt Italien så man ska nog itne skruva upp förhoppningarna... Du vill inte plocka upp en iPhone till mig också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Är bara en iphone per person man köper på sitt personnummer så ja de har koll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Pink Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Men om man är två som besöker butiken så kan man ju köpa en var... Jag har en beställning liggandes hos Vodafone i Bolzano´(de skulle ringa när den kommer), men eftersom den inte hade kommit när jag var där så köpte jag den i en annan butik. Jag har tänkt avbeställa den, har dock inte hunnit men om någon vill hämta den åt sig själv så kan jag låta bli att säga att jag hittat en redan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orion_1 Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Kom just hem från Italien med 3st iPhones. I butikerna var det lätt att köpa, inte vidare intresserade av personnummer eller liknande, kunde köpa två i en butik (efter lite övertalning) DOCK var alla 16gb slut i alla (14) butiker jag besökte och bara 2 hade 8gb kvar. 4800 för en 8gb, kändes som en helt ok investering. Dom var rätt vana med turister som handlade, dom tog bort TIM simkortet utan att knappt fråga :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterpister Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 någon som vet vilka städer butikerna finns i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterpister Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Intressant sida.. Går att rega sig med att man bor i sweden. http://www.pianetashop.it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy Lee Skrufve Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Misterpister > Undvik Pianetashop.it!!! Flera har beställt och betalt - men inte fått något. Det diskuteras om det på 99.ses forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 jag brukar säga såhär hittar man inte diskussioner som bekräftar hur bra en sida är - så handla inte där! även om ni heller inte hittar något negativt Link to comment Share on other sites More sharing options...
misterpister Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Okej.. Thanks for the heads up. AAAAAAAHHHHHHHHHHH vill ha en nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Köp utomlands, så får ni göra en resa dit när ni ska reklamera skiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nolite Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Köpte min iPhone i Rom den 16:e juli. Hade inte alls samma problem som inlägget innan handlar om. Åsidosatt då de språkliga förbistringarna. Klarade mig dock, bevisligen, enbart med engelska i slutändan. Hur som var det under den perioden mycket svårt att hitta någon butik som hade mobilen inne. Blev slutligen en Tim-butik. Och jag vet då inte något om detta med "max en per kund" för vad jag minns så visade jag varken pass eller körkort - kan dock ha fel då jag vid tillfället var smått euforisk och mycket av det som hände och skedde under de timslånga minuterna i kassan är mest ett töcken idag Hur det än är med saken ska de gå att köpa dem utan abbonemang i Italien. De är dock ganska kean med att sälja med abbonemang om de bara har några få kvar. Ett ytterligare tips kan vara att besöka mindre butiker som inte hör till de stora, ovannämnda, kedjorna. De får också in telefonerna men i mindre antal men verkar när jag pratade med dem, i alla fall, vara litet mer skrupelfria när det gäller bidningstider osv. Betalade 569€ för min 16GB vid det tillfället var det drygt 5400kr enligt gällande växelkurs. Ett helt rimligt pris för en så schysst teknisk pryl, i mina ögon! Lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorAndersson Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Köp utomlands, så får ni göra en resa dit när ni ska reklamera skiten Ska till Italien på söndag och är mycket sugen på en iPhone, men funderar lite på garantier och liknande, är det Europagaranti på den så att man kan få saker fixade i Sverige om det går sönder? Inte så kul att åka tillbaka om något strular... Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Nja i Sverige är det ju telia (butiken) man ska ta reklamation med så vet inte hur apple ser på det om du köpt den i annat land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.