Burtono Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Hej Jag har en 12 gig videofil på min macbook pro som ja vill föra över till en Fat32 extern hD. Varje gång jag försöker lägga över filen komer ett felmedelande Felkod 0 upp. Hur kan jag göra för att föra över filen. Är det för att den ät så stor som det inte går? Hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trew Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 FAT32 klarar inte av filer som är större än 4 gig. Någon lösning kan jag dock inte ge dig, men det är det säkert någon annan som kan... Lycka till, Trew Link to comment Share on other sites More sharing options...
pcjohn Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Gör som piraterna.. Rara ner filen i flera mindre delar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasu666 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 FAT32 klarar inte av filer som är större än 4 gig. Någon lösning kan jag dock inte ge dig, men det är det säkert någon annan som kan... Lycka till, Trew Här finns några olika program för att dela upp stora filer i mindre delar: http://www.versiontracker.com/php/qs.php?m...x&submit=Go Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Alternativt formatera om hårddisken till ett lämpligare format, t.ex. macens HFS+. FAT32 är i mitt tycke inget smart filformat för externa hårddiskar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 FAT32 är i mitt tycke inget smart filformat för externa hårddiskar. Varför denna begränsning till EXTERNA diskar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burtono Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 Tack för tipsen. Jp jag använder Fat eftersom både macen och PCn kan läsa och skriva på disken. Finns det ett annat filformat som kan och är kompatibel på samma sätt.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Varför denna begränsning till EXTERNA diskar? haha, sant, men interna diskar brukar ju inte använda sig av FAT32 Edit: Om man inte sätter in en ny själv dvs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Tack för tipsen. Jp jag använder Fat eftersom både macen och PCn kan läsa och skriva på disken. Finns det ett annat filformat som kan och är kompatibel på samma sätt.? Inget som är bättre att använda än FAT32 i alla fall. Tyvärr Du kan dock formatera den med macens filformat, HFS+ (Mac OS Journalförd), och installera programmet MacDrive (tyvärr dyrt) på windowsburken, då går det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.