Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Högtalare till MacBook Pro

jo3ul

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte en macbook pro i vintras och upptäckte som alla andra att ljudet inte var något att tala om.

Därför har jag hela tiden tänkt på att köpa högtalare till min livskamrat.

Jag har kollat runt på internet och fastnar för Logitech's Z-4i. Någon som har en sådan? Kommentar?

Vad jag förstår så kan man bara få upp till 2.1 eller?

Någon modell som ni kan rekommendera?

Tack på Förhand Mvh Joel

Kolla i specen till macbook pro. Hörlursutgången kan vara kombinerad analog och optisk. Om du har optisk klarar den troligen 5.1

Kolla i specen till macbook pro. Hörlursutgången kan vara kombinerad analog och optisk. Om du har optisk klarar den troligen 5.1

Det står att jag har en port som heter: högtalaruttag/optisk digital ljudutgång och en port ljud in/optisk digital ljudIngång.

Innebär det 2.1 högtalare?

Det står att jag har en port som heter: högtalaruttag/optisk digital ljudutgång och en port ljud in/optisk digital ljudIngång.

Innebär det 2.1 högtalare?

Om du använder hörlursuttaget analoga del så är det stereo så det är inte 2.1 i den meningen att du då har en ren sub-bas. De datorhögtalare med sub-bas som använder stereoutgången (den analoga) har ett eget delningsfilter.

Den optiska utgången borde klara 2.0, 2.1, 5.1, 7.1 om det finns programvara som stöder det. Inställningarna i ljud för den optiska delen kommer upp bara när man pluggar in något. Sen vet jag inte om det finns datorhögtalare som använder den optiska utgången.

Förhoppningsvis finns det någon här som använder optiska utgången som kan svara.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...