Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad Har Ni Gjort För Miljön ?

anton.o

Recommended Posts

Vad har ni gjort för att hjälpa till för en bättre miljö ? Här i våran familj har vi köpt solceller och nästan slutat helt att elda med ved. Vi har bytt ut alla glödlampor mot låg energilampor också försöker vi att minska på bilåkandet.

Jag åker kollektivt eller cyklar.

Försöker undvika att förbruka papper - gör så få utskrifter som möjligt.

Hushåller med värme och el.

Handlar till stora delar miljövänliga varor.

Jobbar på att effektivisera mitt duschande så jag inte gör av med så mycket vatten.

Sen har jag slutat kasta slutkörda batterier i små insjöar.

(det sista är ironi förstås)

jag låter bli att köpa rättvisemärkta saker och gör som jag alltid gjort.

Jag har slutat kasta ut batterier och elektronik från andra våningen i vårt energikrävande villa! =P

Jag cyklar så ofta jag kan när jag ska ta mig nånstans. Går inte det åker jag kollektivt, eftersom jag har varken körkort eller bil.

Jag lämnar heller aldrig apparater på stand-by (utom möjligen datorn ibland).

Sen vet jag inte om jag gör så mycket mer för miljön.

Jag skrattar ofta och högt.. Det är väldigt bra för min närmiljö.

Jag sopsorterar inte utan lämnar allt till brännbart, vilket är avsevärt mycket bättre för miljön.

Jag sopsorterar inte utan lämnar allt till brännbart, vilket är avsevärt mycket bättre för miljön.

:respekt:

Fjärtar mindre offentligt :whistling:

Fjärtar mindre offentligt :whistling:

:hihihi:

Vad har ni gjort för att hjälpa till för en bättre miljö ? Här i våran familj har vi köpt solceller och nästan slutat helt att elda med ved. Vi har bytt ut alla glödlampor mot låg energilampor också försöker vi att minska på bilåkandet.

Varför ska man sluta elda med ved? Vi har väl eldat ved sen begynnelsen? Näe, mycket av den här miljöhysterin är just hysteri och enbart politisk korrekthet.

Och ta det här med kossor o grisar (som släpper ut metan som är mycket kraftigare/"värre" växthusgas än koldioxid) nu ska man "miljövarna" för de också. Hallå eller, nå'n räknar fel!

Satsa resurser på att utrota fattigdom och grundorsaker till krig, sen kanske vi kan ta hand om våra kossor...

Kanske ska tillägga att jag inte alls är emot miljöförbättrande åtgärder (mindre bilkörande och mer 100% återvinning), men det tar löjligt mycket fokus från det viktigaste; att utrota fattigdom och hjälpa barn m.m.

Äter inte kött, äger ingen bil åker kommunalt och cyklar, åker tåg.

Men släpper mig rätt mycket, får väl sätta kolfilter på ventilerna.

Cykel, ingen bil.

Lokaltrafik, fortfarande ingen bil.

Källsorterar.

Närproducerade varor.

Ekologiska varor.

Rättvisemärkta varor.

Lågenergilampor.

Balanserad inomhustemperatur.

Inte fler lampor tända än vad jag använder.

Stänger av elektriska apparater jag inte använder.

Tygpåse istället för plastpåsar från mataffären.

Reser med tåg istället för flyg eller den bil jag inte har.

Äter mer grönt, mindre kött.

Vindkraft, egenproducerad i område där lokalbefolkningen gillar det och är involverad

Sålt bilen för att inte lockas att använda detta transportsätt i onödan. Nu blir det taxi och hyrbil när det inte går att undvika bil. Det var faktiskt lättare att leva utan bil än jag trodde. Visst lite besvärligt i början men bor man i område där det finns kollektiva transportmedel så går det med planering och lite god vilja.

Duschar kallt varje morgon. Förutom att vakna till känns det lite manligt. Så lite behövs i min ålder för det! ;)

Sedan använder jag endast versal i inledningen av meningar och för egennamn etc

Inget egentligen, men köpt mig en miljöbil men inte med syfte att rädda miljön utan snarare för att rädda min plånbok, kostar att pendla 12 mil om dagen till jobbet.

Jag använder vanligt folkvett, slänger inte grejer i naturen, åker kollektivtrafik och sånt..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...