Jump to content
Just nu i M3-nätverket

är detta en bedragare?

kille_x

Recommended Posts

jag hittade en annons på eniro köp och sälj jag skickade ett mail som svar på annonsen. senare samma dag fick jag en ny kontakt till msn. det var någon viktoria som var från england så hon skrev allt på engelska. jag skulle på en upplåst apple Iphone 3g 16gb för 3500kr. hon ville göra affär direkt hon bad om gatu address så jag skickade det, och då bad hon mej att gå till pressbyrån i min stan med pengar för att skicka till Phlip Dary i stad leceister post nummer le13bw med western union! jätte nära att jag gör detta men av magkänsla låter ja bli. jag frågade efter en hemsida och fick www.wholesaleltd.uni.cc samma som du hade fått. och telefon nummer +447035919442. verkar vara i kontakt med samma persson eller vad tror ni

Hej och välkommen till forumet. :geros:

Om vi säger så här:

Om du skickar 1.000:- till mig, så ska jag köpa den åt dig.

Låter det troligt?

Klart att det är ett bedrägeri försök.

varför vill du utsätta dej för det om det nu är bedrägeri?

Är det du som är Kalle Anka, fast har stavat fel lite grann

Jag drog en parallell för att visa dig hur befängt det var att ens ställa denna fråga du gjorde.

Om du måste fråga oss om det är OK eller inte med det erbjudandet, som inte skulle

vara mer klart och tydligt även om en orange elefant tutade kväsarvalsen och dansade i gula balettkläder skrikande:

-Jag är Madonna. Jag är Madonna.

är det tydligt att du är i behov av en god man, samt möjligen medicin och madrasser på väggarna.

rickard1234
jag hittade en annons på eniro köp och sälj jag skickade ett mail som svar på annonsen. senare samma dag fick jag en ny kontakt till msn. det var någon viktoria som var från england så hon skrev allt på engelska. jag skulle på en upplåst apple Iphone 3g 16gb för 3500kr. hon ville göra affär direkt hon bad om gatu address så jag skickade det, och då bad hon mej att gå till pressbyrån i min stan med pengar för att skicka till Phlip Dary i stad leceister post nummer le13bw med western union! jätte nära att jag gör detta men av magkänsla låter ja bli. jag frågade efter en hemsida och fick www.wholesaleltd.uni.cc samma som du hade fått. och telefon nummer +447035919442. verkar vara i kontakt med samma persson eller vad tror ni

Köp inte i detta fallet.

varför vill du utsätta dej för det om det nu är bedrägeri?

Hahaha! Vilka roliga typer det finns :w00t:

Köp du, så lär du dig verkligheten...

Jag drog en parallell för att visa dig hur befängt det var att ens ställa denna fråga du gjorde.

Om du måste fråga oss om det är OK eller inte med det erbjudandet, som inte skulle

vara mer klart och tydligt även om en orange elefant tutade kväsarvalsen och dansade i gula balettkläder skrikande:

är det tydligt att du är i behov av en god man, samt möjligen medicin och madrasser på väggarna.

fredsmäklare? :whistling:

Det är en bluff rätt igenom. En detalj, varför ska du skicka pengar till Phlip Dary när du chattar med Viktoria? Om du vore en anonym bedragare, skulle du utge dig för att vara kille eller tjej?

Det räcker med att vara hyfsad på språk för att inse att websidan Whole Sale Ltd är gjord av en pajas och ej bör tas seriöst. Det bristfälliga språket, ordvalet och den friska blandningen av gemener och versaler säger rätt snabbt vad det är frågan om.

Ett företag som enligt egen uppgift har "Over 127 Staffs and 46 R & D Research Engineers that always make sure that all products are delivered in good condition" har förmodligen en hemsida som vem som helst hade kunnat knåpa ihop i iWeb på tio minuter.

Detta är en bluff - inget annat. Köp inte.

/ Kiwi

gorancarlsen

Börjar du bli trött och grinig, halv två på natten... :superirriterad:

fredsmäklare? :whistling:

Vi har flera trådar, bla. en som heter: kan detta vara sant.

Dessa trådar är postade av folk som har ett fåtal inlägg och samtliga länkar till en websida.

Du tror inte att det är ett sätt att komma runt reklamförbudet på forumet?

Jag fick titeln fredsmäklare för att jag bryr mig om folket och stämningen här på forumet.

Det gör jag fortfarande, även med detta inlägget.

Skickar du pengar i förskott efter en kontakt via MSN får du skylla dig själv.

Vi har flera trådar, bla. en som heter: kan detta vara sant.

Dessa trådar är postade av folk som har ett fåtal inlägg och samtliga länkar till en websida.

Du tror inte att det är ett sätt att komma runt reklamförbudet på forumet?

Jag fick titeln fredsmäklare för att jag bryr mig om folket och stämningen här på forumet.

Det gör jag fortfarande, även med detta inlägget.

Ok ok!

Jag har inte läst de övriga inläggen du menar. Tror dock du har rätt. Men, tror du trådskaparen i detta fall står för förtäckt reklam? Hans text gör det ganska uppenbart att det handlar om ett bedrägeri.

Fred!

Ok ok!

Jag har inte läst de övriga inläggen du menar. Tror dock du har rätt. Men, tror du trådskaparen i detta fall står för förtäckt reklam? Hans text gör det ganska uppenbart att det handlar om ett bedrägeri.

Fred!

:ThumbsUp:

Jag tror att de använder sig av alla knep de kan komma på för att få oss att klicka, köpa eller ge bort våra surt förvärvade pengar.

Tänk bara på mig, som har rent mjöl i påsen.

Min kompis tyckte att jag skulle ta och "infiltrera" ett gäng forum för att

få ut info om min CD och på ett fint och finurligt sätt tala om att den fanns och att jag ger pengar till välgörenhet.

Det ÄR ju reklam, fast syftet är ärligt med vad pengarna ska gå till.

Min kompis tyckte att jag skulle ta och "infiltrera" ett gäng forum för att

få ut info om min CD och på ett fint och finurligt sätt tala om att den fanns och att jag ger pengar till välgörenhet.

Det ÄR ju reklam, fast syftet är ärligt med vad pengarna ska gå till.

Vad är det för CD du pratar om egentligen?

:donjuan:

:w00t:

Annonsen som du skriver om er en kjent bedrager fra England. På norske annonsesites legger han ut MacBook Air, MacBook Pro og iPhones til salgs til veldig lave priser. De har norsk keyboard til tross for at den er kjøpt i England, og pengene skal betales via Western Union.

Om du kommer i kontakt med personen vil du se at han heter Mehmet Nagath, men i annonsene står det ofte Philip eller Victoria. Dette er fordi han betaler andre for å laste opp annonser ettersom hans egen IPadresse er bannlyst fra norske annonseringssiter.

Det er helt klart svindel.

Människan är det enda djur som är så intelligent att hon är kapabel att bedra sig själv.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...