Övermindödakropp Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Har länge letat efter en billaddare med aux istället för FM sändare, och hittade denna produkt: http://store.apple.com/us/product/TR824LL/...mp;mco=NzYwMjY2 Jag undrar om det är någon som vet lite om Kensington LiquidAUX for iPhone and iPod: - Fungerar den med iPhone 3G - Fungerar den under samtal, så att dem också hörs i bilstereon, på samma sätt som när man lyssnar på musik. Om detta funkar, kan jag då med en bluetooth microphone (t.ex. Jabra) använda dessa tillsammans som handsfree i bilen. - Går det att stänga av laddningen så iPhonen inte laddar hela tiden. För vad jag vet ska man inte sätta någonting i laddning då det redan är fulladdat. Det dödar livstiden på batteriet väl??? - Var kan man köpa denna produkt i Sverige? Jag har nyligen testat Kensington Liquid FM Deluxe AutoKit for iPod med min iPhone 3G och den suger på alla sätt, går för det första inte att höra samtalen via radion (vilket jag var ganska säker på), men även att köra musiken via FM sändaren är ruskigt dåligt. Om inte ni vet något om Kensington LiquidAUX for iPhone and iPod, tipsa mig gärna om någon annan produkt som kan göra det samma. Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
emelpee Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Vet inte hur det funkar men om batteriet redan är fulladdat så kör den väl bara på strömmen och inte laddar ändå? Är väl så en bärbar dator funkar iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Övermindödakropp Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Vet inte hur det funkar men om batteriet redan är fulladdat så kör den väl bara på strömmen och inte laddar ändå?Är väl så en bärbar dator funkar iaf. Hm, ja jag vet inte riktigt. Man ska iaf ladda ur både dator o mobil helt ett par gånger i månaden och sedan ladda upp dem fullt för att inte korta ned livslängden på batteriet. Har även hört att göra små laddningar i mellan åt inte är bra för batteriet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Nja. Finns en hel tråd om iPhones batter här: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=76082 "Det här med att man ska ladda ur batteriet ligger kvar sedan stenåldern, nja i alla fall sedan 1999-2000 då li-ionbatterierna började komma. Det finns inget ladd-minne i dagens batterier så det är INTE skadligt att ladda om om om och om igen, även mitt i en ladd-cykel!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Övermindödakropp Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Nja. Finns en hel tråd om iPhones batter här: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=76082 "Det här med att man ska ladda ur batteriet ligger kvar sedan stenåldern, nja i alla fall sedan 1999-2000 då li-ionbatterierna började komma. Det finns inget ladd-minne i dagens batterier så det är INTE skadligt att ladda om om om och om igen, även mitt i en ladd-cykel!" Tack skönt att höra. Men finns det ingen som vet något om Kensington LiquidAUX for iPhone and iPod ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Det är ganska viktigt med just en iPhone också då man ofta kopplar in den i datorn för synkronisering, utan avsikt att ladda den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.