Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av automatisk säkerhetskopiering vid synk


hnn

Rekommendera Poster

Kan man stänga av säkerhetskopieringen som görs varje gång man vill synkronisera?

 

Jag har flyttat över 8 GB med musik till iPhonen och nu när jag vill synkronisera nån enstaka liten sak så börjar den alltid med att säkerhetskopiera i flera minuter. Går det att slippa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man stänga av säkerhetskopieringen som görs varje gång man vill synkronisera?

 

Jag har flyttat över 8 GB med musik till iPhonen och nu när jag vill synkronisera nån enstaka liten sak så börjar den alltid med att säkerhetskopiera i flera minuter. Går det att slippa detta?

 

På inställningarna kan du välja vad som ska synkas, jag gör allt manuellt för jag tycker det blir bäst så. Jag har dock inte säkerhetskopierat min lur, tack för påminnelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man stänga av säkerhetskopieringen som görs varje gång man vill synkronisera?

 

Jag har flyttat över 8 GB med musik till iPhonen och nu när jag vill synkronisera nån enstaka liten sak så börjar den alltid med att säkerhetskopiera i flera minuter. Går det att slippa detta?

 

Jag synkroniserar numera manuellt, men iTunes börjar då med att säkerhetskopiera så fort jag klickat på knappen Synkronisera.

 

Är det bara jag som har det här problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte ta flera minuter att säkerhetskopiera. Det tar inte speciellt många sekunder på min. Kanske en halv minut men du kanske har vansinnigt mycket i kalendern och i kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte ta flera minuter att säkerhetskopiera. Det tar inte speciellt många sekunder på min. Kanske en halv minut men du kanske har vansinnigt mycket i kalendern och i kontakter?

 

Jo, det tar JÄTTELÅNG tid. Kanske beror det på att jag har 8 GB musik, men det verkar ju vansinningt att säkerhetskopiera tillbaka det varje gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det tar JÄTTELÅNG tid. Kanske beror det på att jag har 8 GB musik, men det verkar ju vansinningt att säkerhetskopiera tillbaka det varje gång...

 

Det är bara inställningar, kontakter, kalender osv som säkerhetskopieras. Inte musik och film så det borde gå snabbt.

Jag har också 8GB musik på min. Det tar inte mer än 30 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
mantraslider

jag har samma problem. det tar säker 5 minuter att säkerhetskopiera min touch 8gb och jag har bara använt 1gb än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl visat sig tidigare här på forumet att det har med fw 2.* att göra? Tidigare med 2G-luren så har det gått kanonsnabbt att säkerhetskopiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det tar JÄTTELÅNG tid. Kanske beror det på att jag har 8 GB musik, men det verkar ju vansinningt att säkerhetskopiera tillbaka det varje gång...

 

musiken säkerhetskopieras inte...bara kontakter, sms, notes o.s.v

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Just nu håller jag på och synka min iPhone och den har hållit på och säkerhetskopiera nu i en dryg timme och den är fortfarande inte klar! Undrar om den blir klar idag. Var alla ni som säger att det bara tar ett par sekunder har fått det ifrån det begriper jag inte! Jag har kommit till slutsatsen att det är helt ogörligt att använda iTunes för synkronisering. Mitt liv är för kort för att sitta i timmar och vänta på säkerhetskopiering! Hade jag inte vetat bättre skulle jag trott att det var ett Windows system - men detta är för f-n en iPhone och jag kör på en Mac Book Pro! Kan inte se att det går att stänga av säkerhetskopieringen. Det finns bara två alternativ antingen till "den här datorn" eller till iCloud. Eftersom jag inte har lust att abonnera på utrymme på iCloud så är inte detta ett alternativ. Töalt värdelöst har det blivit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...