Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny leverans av iPhone 8GB/16GB


venacava

Rekommendera Poster

gärna i stora portioner också, så att mormor och grannänkan får varsin iphone också, inte bara till oss behövande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 310
  • Created
  • Senaste svar

Beställt på Telia.se kl 11.00 11:e Juni.. inget knyst än, inte ens av supportmailen.. Jag får nog skylla mig själv som inte bokade upp mig på butikens lista utan gick raka vägen hem och bokade på nätet istället.. bad idea.. : / Bara jag får den innan Början av September! Annars blir det ingen iPhone tyvärr :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

forslunds - varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min företagstelefon är paj och i September har alla inköpsmässor börjat. Innan dess behöver jag en telefon helt enkelt. Om man inte får en iPhone av 2 månaders väntan när man var där på lanseringsdagen så får det bli någon annan helt enkelt.. så himla bra är den inte.. men nästan :( hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får den nog innan september ska du se, trotsallt över en månad kvar...så negativa ska vi inte vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde en 8 GB den 12e från telias nätbutik, ringde i förrgår å kollade hur d gick å d sa att nummerporteringen ska gå igenom idag och att d sedan ska skicka abbonemangspapper å när d fått tillbax papprena så ska d skicka min iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske nu man skulle sålt min.

Känns som man kan förhandla ett bra pris. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan så man skulle ändra till en 8gb.. haha :) Men det är bättre att vara negg än positivt! Inga förväntningar.. då blir jag jätteglad om jag får den typ om 2-3veckor! :) Men det verkar låta som det kommer en sändning varje vecka åtminstonde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan så man skulle ändra till en 8gb.. haha :) Men det är bättre att vara negg än positivt! Inga förväntningar.. då blir jag jätteglad om jag får den typ om 2-3veckor! :) Men det verkar låta som det kommer en sändning varje vecka åtminstonde?

 

man kan ju hoppas :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag bli lite trött på att det inte finns några 16Gb att få tag på. Jag kan bara tala utifrån mitt eget fall, men jag tycker det är väldigt underligt att det inte har producerats mer 16Gb. Misstankarna att Apple bara håller tillbaka 16Gb för att få upp hypen har slagit mig både en, två och tre gånger. När man som jag satte upp sig på listan från dag ett och fortfarande inte har en iPhone 3G 16 Gb i sin ägo, så undrar man är glada kunder eller en hype om att det snabbt tar slut det som är bra publicitet. Personligen tror jag att det hade varit bättre för Apple att faktiskt kunna leverera exemplar till de köpare som är intresserade än att skapa större intresse runt telefonen på grund av att den inte finns i tillräckliga mängder. Visst de har fått uppmärksamhet i den generella median när det tog slut första gången, men det går ju inte att driva hur länge som helst, de har inte fått något stort media uppbåd efter att den tog slut en andra gång. Borde det då inte vara dags att leverera produkten som flera människor inklusive jag själv väntar på, jag kan tycka att så är fallet men det tycker tydligen inte Apple. Men men jag och alla andra får väl så snällt vänta så länge och fortsätta drömma om den pryl som man varit och klämt på på sin lokala Telia affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många iPhone 3G har Apple sålt? Vill minnas att jag läste på idg.se för flera månader sedan att Apple beställt 10 miljoner iPhones från Kina vilket inte är så mycket om det var allt. Tvivlar på att de är helt slut hos Apple, men det är nog många som väntar. Dessutom tar det ju som med allt annat rätt lång tid att skicka telefoner runt hela världen. Och ja, det är bara att slänga in i ett flygplan, och sedan en lastbil men det är ju fler än en återförsäljare som skall ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många iPhone 3G har Apple sålt? Vill minnas att jag läste på idg.se för flera månader sedan att Apple beställt 10 miljoner iPhones från Kina vilket inte är så mycket om det var allt. Tvivlar på att de är helt slut hos Apple, men det är nog många som väntar. Dessutom tar det ju som med allt annat rätt lång tid att skicka telefoner runt hela världen. Och ja, det är bara att slänga in i ett flygplan, och sedan en lastbil men det är ju fler än en återförsäljare som skall ha.

Var det inte så att Apple hoppades på att sälja 10 miljoner iPhone under året, det har jag för mig att siffran stod för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tar det ju som med allt annat rätt lång tid att skicka telefoner runt hela världen. Och ja, det är bara att slänga in i ett flygplan, och sedan en lastbil men det är ju fler än en återförsäljare som skall ha.

...vilket får mig att undra: vartifrån, och hur, kommer iphonearna (heter det så iplural?) till Sverige? Inte flygs de väl? Förmodligen kommer de med båt... från... ja, varifrån då? Asien? Nordamerika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en målsättning och en förhoppning för hur många telefoner Apples hoppades sälja. Ingenting annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om de beställer 10 milj så är det ju inte att man beställer till ett datum utan snarare "vi vill ha 10 milj under denna ettårsperiod"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan det ha varit vilket låter mer logiskt. Dock undrar jag fortfarande hur många som sålts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en miljon va det väl efter 3 dagar eller vad det va så det är nog betydligt mer än vad apple trodde med tanke på att de räkna 10 milj till nyår, även om boomen kommer direkt, men många länder kvar att lansera i !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vilket får mig att undra: vartifrån, och hur, kommer iphonearna (heter det så iplural?) till Sverige? Inte flygs de väl? Förmodligen kommer de med båt... från... ja, varifrån då? Asien? Nordamerika?

 

även jag har funderat på denna fråga... någon som har ett svar på upphovet till så många sömnlösa nätter? (ironi ftw :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone tillverkas i asien

normala beställningar från applestore (macar) skickas via holland, ipods via irland (generellt)

dessa beställningar skickas med flyg

 

dock brukar generellt sett lagerpåfyllningar av elektronik från asien skickas med lastfartyg så min tro är att de skickas med fartyg från asien till exempelvis holland och sedan skickas vidare till respektive land

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt på Telia.se kl 11.00 11:e Juni.. inget knyst än, inte ens av supportmailen.. Jag får nog skylla mig själv som inte bokade upp mig på butikens lista utan gick raka vägen hem och bokade på nätet istället.. bad idea.. : / Bara jag får den innan Början av September! Annars blir det ingen iPhone tyvärr :/

 

Beställde också den 11/7 runt klockan 12.00, fick besked den 18/7 att den skulle komma i slutet av denna vecka. Har heller inte fått något svar från supportmailen.

När jag ringde kundtjänst igår visste de inte när den skulle komma, utan de sa bara att de ordrarna i turordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde också den 11/7 runt klockan 12.00, fick besked den 18/7 att den skulle komma i slutet av denna vecka. Har heller inte fått något svar från supportmailen.

När jag ringde kundtjänst igår visste de inte när den skulle komma, utan de sa bara att de ordrarna i turordning.

Trevligt höra liknande fall! Börjar tro man särbehandlas av telia på ett negativt sätt ;D Hur fick du "besked den 18/7"? Du ringde dom eller? Eller har jag missat ett mail av Telia?! *panik* hahaha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många iPhone 3G har Apple sålt? Vill minnas att jag läste på idg.se för flera månader sedan att Apple beställt 10 miljoner iPhones från Kina vilket inte är så mycket om det var allt. Tvivlar på att de är helt slut hos Apple, men det är nog många som väntar. Dessutom tar det ju som med allt annat rätt lång tid att skicka telefoner runt hela världen. Och ja, det är bara att slänga in i ett flygplan, och sedan en lastbil men det är ju fler än en återförsäljare som skall ha.

 

Apple har en monteringsanläggning för datorer (med färdiga delar) i Irland. Mer "tillverkning" har de inte än så, men de har säkert något distibutionscenter också.

 

Datorer brukar kunna flygas, så det gör säkert iPhonesen med. Men en beställning på 10 miljoner betyder inte att de har slutfört ordern än, det har de garanterat inte. Foxconn har flera hundra tusen anställda där i Shenzhen där iPhone tillverkas/monteras och är en av Kinas största arbetsgivare. Globalt sett är de flera gånger större än Flextronics. Men inte ens de kan leverera eller tillverka 10 miljoner iPhones som en leverans. Om de hade gjort det kunde Telia fått sina 25k iPhones på en gång.

 

De har nog fullt upp med att tillverka dom nu. Något lager av de har de knappast med den försäljningen som är. Och de går nog direkt från Shenzhen till kunden (operatören) hur som helst. Finns väl ingen anledning att de ska passera Apple när de redan är packade och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia på vasagatan i stockholm ringde mig igår och frågade om jag ville ha den vita 16gigaren jag hade beställt.

Den hade nu kommit och jag beställde den för bara 4 dagar sedan.

Tyvär hade jag redan köpt en 8 gig för att jag inte pallade att vänta.

Välj en liten butik så får ni den snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt höra liknande fall! Börjar tro man särbehandlas av telia på ett negativt sätt ;D Hur fick du "besked den 18/7"? Du ringde dom eller? Eller har jag missat ett mail av Telia?! *panik* hahaha :)

 

 

Jag ringde telia den 18/7.

 

Blir förvånad att det kan gå så snabbt för vissa, tänker på att Khayman blivit erbjuden en vit 16GB redan efter 4-5 dagars väntan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

valde våran slitna butik i Karlstad. Jag har fasen inte fått något.

 

beställde den 11:e :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...