Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny leverans av iPhone 8GB/16GB


venacava

Rekommendera Poster

Ingen vet ju i dagsläget när ny kull iPhones kommer, men vad har ni hört.

 

Jag hörde från Telia i Motala att de kommer den här veckan, antingen torsdag eller fredag, men det skulle absolut inte dröja mer än en vecka till nästa kull!! I Örebro, där jag bor, säger de juli, men när i Juli yttrar de sej inte om.

 

Vad har ni hört? Låt oss samla våra leveransrykten på denna tråd, och bygga upp förväntningar än en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 310
  • Created
  • Senaste svar

Beställning från telia.se säger

"Oj vilken rusning! Det är många som vill köpa iPhone 3G. Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB."

 

Nu vet man så klart inte om det beror på att de måste vänta på en ny leverans eller om de har fullt upp med packning, men det är ändå ett hum om hur butikerna kommer ha det kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah! jag vill ju ha en men orka tills slutet av augusti! undrar hur lång väntan det är på 8gbaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen av er som går in på telia.se/iphone och klickar på "Lagerstatus"? ;)

 

Där fick jag nyss veta att det finns två 8 GB i Arvika, tre 8 GB i Härnösand och så vidare... Kanske även andra (och större) städer dyker upp så småningom?

 

Lagerstatusen uppdateras bara en gång om dagen, så det är begränsad info man får. Men jag är förvånad över att Telia öht släpper den här infon - så lite dom ville säga om lagerstatus för bara några dagar sedan.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt.. lagerstatusen på telias hemsida uppdateras ju bara en gång om dagen som det ser ut.

 

Jag var förbi på vasagatan, där fanns det inga nya mobiler än iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det dröjer någon vecka till, men det kan man förstås inte veta säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tippar på imorgon, senast fredag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bugmenot

Ny info på Telias hemsida...

 

"Från och med den 17 juli är en ny leverans av iPhone 3G på väg ut till Telias butiker. Tillgången på iPhone 3G 8 GB kommer vara större i den nya leveransen. Den stora efterfrågan på 16 GB-modellen innebär att nyinkomna 16 GB till att börja med kommer gå till kunder som lämnat intresseanmälningar i butik och till kunder som gjort förhandsbeställningar på www.telia.se."

 

Läst under "lagerstatus" på http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...iphone_redirect

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till butiken här i Södertälje. De hade vid lunch idag fått in 13 telefoner men hade ett 50-tal bokningar så det var bara att ställa sig i kö...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var helt fucking slut på 2 telia butiker i stockholmsområdet (sergel och kungsgatan) om man inte hade skrivit upp sig på lista..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prioriterad är ju kul att vara och jag står högt upp på listan för att köpa en 16 GB. Men det hjälper inte när butiken i Visby i dag endast lyckades skrapa åt sig ytterligare några 8 GB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ni har fått era telefoner idag, eller kommer att få under dom kommande dagarna.

Kan ni kolla vilken firmwareversion ni har.

 

5A345 eller 5A347

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadådå, är det ngt särskilt med firmwiren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete, nu ringde telia mej för 2 minuter sen o sa att 8gb har kommit.. men jag har dubbalpaxat, både 8gb och 16gb i väntan på att jag tagit ett beslut. är förvirrad nu, vill så gärna ha iphone, men tycker än då att 800kr mer för dubbla minnesmängden är klart mer värt och betala.. eller hur skulle ni resonera??

 

hur många av er har pga HA BEGÄR gått över från 16gb till 8gb spontant på plats?

 

när kommer 16gb, är det värt väntan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dröjer inte många dagar tills 16 GB kommer - vänta på den. Jag fyllde upp 12 GB jättefort, med musik och serier osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadåda, varför säger du att det inte dröjer länge? källa eller antagande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar inte..de ser väl hur stor efterfrågan de är på iphonesen (apple eller telia), varför är de tvungna att skicka såna enormt små laster? Det är ju förstås oxå ett PR-knep, för att hålla snacket uppe om produkten, "när kommer den?" "nån som fick en?" och ett sätt att visa att det är en framgångsrik produkt..

 

lite som när nintendo wii släpptes, det var ju bristvara på den i säkert ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krister Lindholm

Jag fick min 16GB i dag, Firmware 5A345.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete, nu ringde telia mej för 2 minuter sen o sa att 8gb har kommit.. men jag har dubbalpaxat, både 8gb och 16gb i väntan på att jag tagit ett beslut. är förvirrad nu, vill så gärna ha iphone, men tycker än då att 800kr mer för dubbla minnesmängden är klart mer värt och betala.. eller hur skulle ni resonera??

 

hur många av er har pga HA BEGÄR gått över från 16gb till 8gb spontant på plats?

 

när kommer 16gb, är det värt väntan?

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick SMS från min Teliabutik (Umeå) idag vid 16-tiden att de fått in nya 8GB-iPhones och först till kvarn gäller. Jag har dock beställt 16GB från Telia.se och det lär ju dröja lite längre, men med lite tur om två till tre veckor kanske. Jag räknar iskallt med lutet av augusti, även fast jag inatt drömde att de kom denna vecka! :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar inte..de ser väl hur stor efterfrågan de är på iphonesen (apple eller telia), varför är de tvungna att skicka såna enormt små laster? Det är ju förstås oxå ett PR-knep, för att hålla snacket uppe om produkten, "när kommer den?" "nån som fick en?" och ett sätt att visa att det är en framgångsrik produkt..

 

lite som när nintendo wii släpptes, det var ju bristvara på den i säkert ett år.

 

Det är väl typ så med PS3 fortfarande... Det går ju att få tag på, men det är inte stora lagersaldon och större varuhus som Elgiganten har fortfarande slut, i alla fall i Umeå.

 

Som du säger, ett av de bästa PR-knepen. I och med att man inte vet hur många som sålts heller låter det ju som att de går som smör och säljer i miljarder exemplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krister Lindholm

De ex av 16GB som Telias butik i Falun fick i dag var samtliga förbokade.

Min gissning är att Teliabutikerna får en ny sändning i slutet av nästa vecka, dock bara en mindre mängd återigen.

 

Troligen kommer scenariot att upprepa sig, dvs att Telia inte inom en överskådlig framtid ligger med spec många iPhones på lager då en såld/förbokad lur är en mycket bättre affär än att ha dom liggandes på hyllan & samla damm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har folk gjort för att boka? När jag var in i min Teliabutik gick det inte att boka utan endast lämna intresseanmälan så man fick meddelande när de kom in och sedan var det först till kvarn som gällde. Kasst. Dock har de inte fått in någon 16GB så det kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...