Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes konto utan att uppge bankkort information...


noname93

Rekommendera Poster

Tja, jag är 15 år gammal och har ett vanligt bankkort som man kan ta ut pengar och betala i affärer med, men inte kan betal via internet med, så jag kan inte fylla i det när jag ska skapa ett konto i iTunes Store.

 

Nu när Apple har fixat App Store så skulle jag vilja fixa olika program till min iPod Touch. Då skulle jag bara skaffa sånna som är gratis och då bähöver jag egentligen inget bankkort men ändå måste man fylla i.

 

Kan inte Apple låta folk hoppa över den delen, och syller man bara i bankkort när man ska köpa saker.

 

Iaf, kan nån hjälpa mig att fixa iTunes Store konto utan att fylla i kortnummer? Om det nu går. Och då skulle man kunna hämta bidmaterial automatisk.

 

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan någon svara??? Det räcker med ett : nej, det går inte. om det nu inte går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har det så.. man kan fylla i den information i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du behöver ett Visa eller Mastercad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du behöver ett Visa eller Mastercad.
Ja, men inget man måste fylla i vid registering av konto.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men inget man måste fylla i vid registering av konto.

 

Men då står det att man måste fylla i alla fält. Hur ska man göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när ajg reggade mig igår så kunde jag välja None där man ska fylla i kort, då går man vidare till nästa steg.

När man sedan ska köpa ngt som kostar så får man fylla i kortnr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå - min brorsa är 15 och har ett konto utan något kontokort till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Men hur betalar man då? Om det inte finns ett konto knutet till ett kort :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur betalar man då? Om det inte finns ett konto knutet till ett kort :fundersam:

 

Du kan inte betala. Bara göra saker som inte kostar pengar (typ ladda ner gratis apps, bildmaterial till skivor samt köpa saker med värdekoder.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte betala. Bara göra saker som inte kostar pengar (typ ladda ner gratis apps, bildmaterial till skivor samt köpa saker med värdekoder.)

Och så kan andra köpa värdebevis, och ge bort till de som inte har egna kontokort. T.ex kan en vuxen registrera ett konto på sitt kort, och köpa värdebevis till sina barn. Barnen kan sedan hanla på sina konton med dessa värdebevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så kan andra köpa värdebevis, och ge bort till de som inte har egna kontokort. T.ex kan en vuxen registrera ett konto på sitt kort, och köpa värdebevis till sina barn. Barnen kan sedan hanla på sina konton med dessa värdebevis.

 

Ja, det är smart.

 

Coca cola hade nån kampanj härom sisten, samla korkar och få låtar. Det funkade fint utan kontokort på sitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är smart.

 

Coca cola hade nån kampanj härom sisten, samla korkar och få låtar. Det funkade fint utan kontokort på sitt konto.

Ja, sådant finns ju också, men jag tänkte mer på iTunes gift cards. Det är som presentkort, som andra kan köpa och ge bort, t.ex till sina barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när ajg reggade mig igår så kunde jag välja None där man ska fylla i kort, då går man vidare till nästa steg.

När man sedan ska köpa ngt som kostar så får man fylla i kortnr

 

Var då?

post-20211-1215902145.png

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var då?

post-20211-1215902145.png

 

//Trew

 

Det alternativet verkar inte vara där varje gång, jag fick avbryta flera ggr innan det dök upp igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får be dina föräldrar regga sig för dig - enda rätta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är smart.

 

Coca cola hade nån kampanj härom sisten, samla korkar och få låtar. Det funkade fint utan kontokort på sitt konto.

det var sådant som gjorde att jag reggade ett itunes-konto. hade nog inte gjort det annars.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har fixat det nu. Hittade en guide, på google såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fixat det nu. Hittade en guide, på google såklart.

 

Kan du förklara hur du gjorde? Vill också ha ett gratis iTunes konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriv gärna en guide här hur du gjorde. ;)

jag reggade mitt konto på den tiden det knapt fans kontokort :hihihi:

men vet andra som inte vill ange sitt kontokort bara för att ladda ner gratis grejer eller använda sig av automatiska nerladningen av album bilder. kan iof googla jag med men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd koden på den här sidan:

 

http://www.tunecore.com/freealbum

 

Sedan väljer du "none" som bankkort.

 

Men då blir det väl endast US iTunes store som gäller?

 

The code expires on the date below and is redeemable only on the U.S. iTunes Store. To redeem the code you must have an iTunes account, subject to prior acceptance of license and usage terms. To open an account you must be above the age of 13 and in the U.S. iTunes 6.0 or later (7.0 or later for video), compatible hardware and software, and Internet access (fees may apply) are required. Not for resale. For full terms, see www.apple.com/legal/itunes/us/gifts.html. For more information, see www.apple.com/support/itunes/store. Don’t steal music. TM and © 2007 Apple Inc. All rights reserved.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Enda anledningen till att jag ville ha ett account var "get album artwork", vilket nu funkar perfekt! Tack så mycket för länken!

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...