Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har köpt en iPhone, men har bindning hos tele2 kvar...


sebastian

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag ringde tele2comviq igår och fick veta att jag hade bindning till februari 2009 och bad då om att öppna för portering och få en slutfaktura.

 

Idag köpte jag en iPhone och har ännu inte öppnat den. Hur är det. Kommer den här porteringen att gå igenom nu direkt eller måste jag vänta till februari innan jag kan använda iPhonen med mitt gamla nummer?

 

Jag trodde att det var så att om jag hade öppnat för portering och fått slutfaktura så är bindningen bruten.

 

Vad har jag gjort? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag ringde tele2comviq igår och fick veta att jag hade bindning till februari 2009 och bad då om att öppna för portering och få en slutfaktura.

 

Idag köpte jag en iPhone och har ännu inte öppnat den. Hur är det. Kommer den här porteringen att gå igenom nu direkt eller måste jag vänta till februari innan jag kan använda iPhonen med mitt gamla nummer?

 

Jag trodde att det var så att om jag hade öppnat för portering och fått slutfaktura så är bindningen bruten.

 

Vad har jag gjort? :D

 

Jepp du har brutit din bindningstid, portering brukar ta en vecka.

Hjälpte telia dig med själva porteringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp du har brutit din bindningstid, portering brukar ta en vecka.

Hjälpte telia dig med själva porteringen?

Japp, det gjorde dom. Jag har fått ett kuvert med tillfälligt nummer. Jag blev lite orolig när hon sa att jag inte kunde göra det om jag hade mer än 3mån kvar på bindningen.

 

Nåja, får jag slita upp fanstyget nu? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det gjorde dom. Jag har fått ett kuvert med tillfälligt nummer. Jag blev lite orolig när hon sa att jag inte kunde göra det om jag hade mer än 3mån kvar på bindningen.

 

Nåja, får jag slita upp fanstyget nu? :D

 

 

Ja för fasen. :D

Du borde få sms till ditt mobilnummer med exakt tid för när numret flyttas.

Det brukar vara cirka en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för fasen. :D

Du borde få sms till ditt mobilnummer med exakt tid för när numret flyttas.

Det brukar vara cirka en vecka.

 

 

Ska bara tvätta händerna först, dämpa belysningen och ta på mjukisbrallor! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...