Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kan man göra med en iPhone?


Villgott

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är ny här så ni får ursäkta om det blir lite dumma frågor.

Sitter här och har så gjort en längre tid på ert förnämliga forum och läst och dreglat och ojat mig och haft mig, men lik väl så är jag VÄLDIGT sugen på en iPhone.

Jag måste bara få klart för mig själv vad man ska ha den till , eftersom jag bara har en vanlig mobilnalle idag utan finesser.

Hjälp mig motivera för mig varför jag ska lägga en massa pengar på en så cool produkt. Jag behöver mer kött på benen så att säga.

Jag vet att;

Man kan ringa på den

Man kan sms:a på den

Den har GPS (det har jag inte på min nuvarande nalle)

Den har kamera (det har jag inte på min nuvarande nalle)

Man kan surfa på den , kan man ställa in så det bara är via wifi och inte via 3 g eller annat telefonabbonemang?

 

Vad mer kan man ha den till?

Snälla hjälp mig övertala mig att åka till Telia imorgon.

 

Jo, det bör ha bättre täckning än min nuvarande telenor, om den nu har en bra antenn?

Kan man ha den som minne till den digitala systemkameran via sladd?

 

Vad mera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan säkert använda den som brödkavel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Bättre täckning än Telia finns inte.

*Du kan mig veterligen inte använda den som minne till digitalkameran om det nu inte finns något tredjepartsprogram som kan ta hand om det, jag känner i alla fall inte till något sådant.

*Du kan använda den som fjärrkontroll till din mac via nätverk

*Du kan avaktivera 3g och bara surfa på wlan när du känner för det. (förstod inte vad du menar med "annat telefonabonnemang")

 

Gå in på app-store via iTunes 7.7 så ser du en hel drös med applikationer man kan använda...

 

Välkommen till forumet förresten!

 

(JAG kommer då att hänga på låset i morgon ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra allt med den som du kan med en ipod touch + att du kan ringa med den.

 

(jag kommer inte hänga på låset, kommer köpa en får U.S istället.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt du kan göra med en annan telefon i samma klass;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det MMS??? Hittar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jst de ja! det går inte skicka MMS;) haha, det är kul för det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jst de ja! det går inte skicka MMS;) haha, det är kul för det är sant.

 

Är detta sant????? Please confirm!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej MKT idiotiskt... WHY!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är alltid bland de första att gå vidare, och mms är lite gammalt kanske.

 

Dess utom så använder kanske inte amerikanarna mms så mycket..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar till villgott, jag tycker inte den är värd det än, troligen kommer den snart sjunka i pris och då kan den bli lite intressant. Till detta hör ju att ja har en ipod touch..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt du kan göra med en annan telefon i samma klass;)

 

Haade!

 

Kan man använda vilka mp3 låtar som helst som ringsignal?

Kan man använda stereo-bluetooth?

Kan man spela in video med kameran?

Kan man ha videosamtal med 3G iPhone?

 

Vill inte låta elak, men det är inte så självklart att alla vet vad en iPhone kan... och mina fyra exempel klarar inte iPhone av (vissa går väl med lite hack).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag skrev att iPhone klarar allt som en vanlig nalle klarar så var det för att plocka ner den på jorden;) Så dina exempel var bara bra och förstärkte vad jag menar;)

 

Men apple har lyckats med det dom gör bäst, skapar en hype över en ny produkt tills alla tror att man måste ha den. Har vart där så jag vet;) Dom är också riktiga as på att få folk att intala sig själva att dom inte behöver saker som dom egentligen verkligen vill ha typ MMS, Filma med kameran, Välja egen ringsignal. Detta skjuter folk åt sidan och lite försvarar det.

 

Jag känner igen det med MacBook Air, jag vill ha den men måste egentligen ha FireWire, men ändå går jag i köpetankar..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen det med MacBook Air, jag vill ha den men måste egentligen ha FireWire, men ändå går jag i köpetankar..

 

Haade!

 

Haha, jag har en MBP och behöver verkligen inte en MacBook Air. Den bara är så jäkla cool och jag går lite i köptankar jag också. Hade jag inte haft så mycket utgifter (iPhone, nya brillor, flytt etc) hade det nog blivit en sådan. Jag gillar verkligen bärbara datorer!

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade verkligen inte vågat köpa den vita innan folk testat den med tanke på alla problem apple haft med vit plast, dessa lär ju komma från samma asiatiska fabriker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Telefonen klarar inte av videosamtal, dvs.. kameran fungerar bara att ta stillbilder.

Mest som ett btw, för dom som tänkt ha videosamtal..

 

Och förvänta dig inte att du kan ha vilken MP3 som helst som ringsignal, tror du måste köpa dessa på iTunes Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NOPE, fel fel fel!

 

Visst funkar den inte för videosamtal, men vem ringer det? Men när ni hackat den som 99% här inne lär göra så kan ni både filma och skicka mms sen;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när ni hackat den som 99% här inne lär göra så kan ni både filma och skicka mms sen;)

 

Jag är tveksam att 99% kommer att hacka den. Nu när App Store finns har ju behovet av det minskat drastiskt! =)

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och förvänta dig inte att du kan ha vilken MP3 som helst som ringsignal, tror du måste köpa dessa på iTunes Store.

 

Fast man kan lätt plocka in en mp3:a i Garageband och fixa till den för att sedan exportera den som ringsignal (som någon i forumet tidigare nämnt i en anna tråd, glömt bort vem det var men creds ska han/hon ha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns applikationer för både MMS och videoinspelning. Att ladda ner alltså.

 

Jag var lite tveksam till iPhone, men efter att ha kollat demovideon på apple.com så säger jag bara: Jag vill ha!!! :borstatanderna:

 

(hur många använder videosamtal idag?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...