Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Badboll när jag använder webläsare, Firefox och Opera


politan

Rekommendera Poster

Tjenare alla kunniga!

 

Jag har en iMac 2.8 med 4 gb Ram 500GB HD med ca 200GB plats över, OS är Leopard, allt är uppdaterat.

 

Problemet jag har är att systemet känns segt ibland, Får ofta badbollar specielt med Opera och firefox.

 

På vilket sätt kan jag börja felsöka?

Tacksam för all hjälp.

 

Hälsningar Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska hålla dej till en webbläsare istället för flera olika och det är safari.

Jag har haft firefox under hela min pc tid och installerade även det på min nya mac.

Men som du så fick jag samma problem och började använda mej av safari och det är nog den bästa webbläsare jag har använt mej av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Perpotator

 

Jag brukar använda Opera oftast, däremot funkar endast firefoxen med min bank "Handelsbanken & Nexus"

 

Jag har fixat/reparetat alla behörigheter.

Startat om med Shift för att rensa cashminnet fick tillbaka 58 GB :-) . Vad mera kan jag hitta på för att lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startat om med Shift för att rensa cashminnet fick tillbaka 58 GB :-) .

 

Femtioåtta GB!?!? Det *måste* vara världsrekord!

Jag kanske borde göra samma sak? Håller du in shift när du startar webläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Perpotator

 

Jag brukar använda Opera oftast, däremot funkar endast firefoxen med min bank "Handelsbanken & Nexus"

 

Jag har fixat/reparetat alla behörigheter.

Startat om med Shift för att rensa cashminnet fick tillbaka 58 GB :-) . Vad mera kan jag hitta på för att lösa problemet?

 

Mitt svar ju inte alls om ämnet du postade :P förlåt. Jag ska se om jag kommer på nån lösning så fort jag kommer hem från jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peanjo

Japp boota om och håll ner shift.

 

Perpotator hehe det är lungt det har blivigt bättre men det händer fortfarande. Opera är seg ibland får jag klicka på uppdatera webläsaren för att ladda sidan. Därför använder jag hellre Firefox där har jag ej den "fördröjningen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...