Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

siffertangenterna som inte fungerar


nislas

Rekommendera Poster

Jag valde att köpa Tangentbord med sladd till min iMac för att få siffertangenterna men hur får jag

igång dem? * - +/ = fungerar men inte siffrorna?

 

Please HELP!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Har du råkat köpa ett PC-bord?

 

Jag vet inte hur det är men på PC brukar "num-lock" på det numeriska tangentbordet vara "default"-intryckt, så att man måste trycka den innan siffrorna fungerar (oklart varför). Det kanske är fallet även på Mac.

Trycker man i num-lock på PB:n börjar genast fn-tangentbordet att fungera konstant som numeriskt dito (vilket jag inte visste och tackar för att nu ha upptäckt :)) men siffrorna ovanför bokstäverna upphör att fungera precis som du beskriver med den numeriska delen...

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är orginal tangentbord till iMac. Letar efter en sådan knapp som finns på PC men hittar inte någon sådan.

siffertangenterna ovanför bokstäverna fungerar men det är dem till höger om piltangenterna jag vill åt. Det var därför jag köpte ett tangenbort med sladd. Den trådlösa varianten har inte dessa utan endast dem ovanför bokstäverna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

OK,

eftersom det trådlösa bordet inte har något numeriskt tangentbord, har det med all sannolikhet en num-lockknapp på t.ex. F6 (som laptoparna har) Varför inte pröva med att köra in det och se om du kan koppla ur num-lock, och därefter använda det trådade igen...

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Tja en koll med Hjälpfilerna i Finder visar att shift-clear är kombinationen som öppnar Alladins grotta! Jpost-11295-1215617595.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...