Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sortera bokmärken


MA-Sweden

Rekommendera Poster

Hej,

 

Kan man på något sätt sortera bokmärken i bokstavsordning i Safari, ex högerklick sortera i bokstavsordning som man kan i Windows?

Förstår att man kan sortera manuellt men jag är ut efter ett automatiskt sätt.

 

Hoppas någon sitter inne med ett svar.

 

MVH

Magnus A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hj igen,

 

Finns det verkligen inget automatiskt sätt att sortera bokmärkesraden i bokstavsordning i Mac OS X?

 

Det jag söker är ett sätt att sortera bokmärkesmappar och innehållet i dessa i bokstavsordning, eller jag är tvingad till en tredjepartslösning eller rent av manuell sortering?

 

Hoppas att någon sitter inne med en lösning för det börjar att bli lite stökigt bland alla mappar.

 

MVH

Magnus A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen inbyggd funktion att sortera bokmärken i Safari, om den inte har kommit alldeles nyligen.

 

Det finns och har funnits ett par tredjepartsprogram, bland annat Safari Bookmark sorter.

 

Jag tror att det var det programmet jag körde för ett tag sedan, men det blev inget bra alls. Sorteringen fungerade nog riktigt, men sedan visade det sig att det liksom blev för mycket att ha allt i strikt alfabetisk ordning: vissa bokmärken vill man ha tillsammans, andra lätt tillängliga när man öppnar en bokmärkesmapp osv.

 

Nej, det blir manuell sortering för mig i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt är att dra ut mappen du ska sortera på Skrivbordet, välj listmeny och lägg tillbaka mappen i Bokmärkesmenyn, raden samt kasta den gamla mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

@ Hetlund Tack för svaret.

@ Matrix Tack för svaret.

 

Jag ska börja med att prova Matrix förslag, för det verkar inte så svårt att genomföra.

 

MVH

Magnus A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller också på Matrix förslag!

 

Har provat lite lätt och det fungerar. Bra att man kan ta de lite försiktigt och sortera mapp för mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...