Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

F9


krasp

Rekommendera Poster

Funktionen när man trycker F9 och alla öppna fönster blir synliga fungerar inte på min nya dator, jag antar att jag missat någon inställning eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Systeminställningar->Exposé och Spaces->Exposé så hittar du inställningarna för dessa knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Systeminställningar->Exposé och Spaces->Exposé så hittar du inställningarna för dessa knappar.

Fungerar inte, har varit i kontakt med support men de tror att det kanske är fel på tangentbordet. Har bytt till F15, F16 och F17. F8 för spaces fungerar inte heller. Jag får prova med ett annat tangentbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte, har varit i kontakt med support men de tror att det kanske är fel på tangentbordet. Har bytt till F15, F16 och F17. F8 för spaces fungerar inte heller. Jag får prova med ett annat tangentbord

 

Är det på din iBook du försöker använda F9?

På min PowerBook så finns det en liten knapp som om den är intryckt gör att vissa knappar inte fungerar. Jag tror knappen heter "fn" eller någonting ditåt. Jag har, som du förstår av mitt förvirrade inlägg, inte tillgång till min PB just nu. Men jag TROR att den knappen kopplar bort vissa tangenter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det på din iBook du försöker använda F9?

På min PowerBook så finns det en liten knapp som om den är intryckt gör att vissa knappar inte fungerar. Jag tror knappen heter "fn" eller någonting ditåt. Jag har, som du förstår av mitt förvirrade inlägg, inte tillgång till min PB just nu. Men jag TROR att den knappen kopplar bort vissa tangenter...

Du är på rätt spår peanjo66. KNappen FN fungerar som en extra skiftknapp, för vissa funktioner. Vissa av funktionstangenterna F1-F16 har dubbla funktioner. Dels för att reglera ljus och ljus, men också som programmerbar Fn-tangent för egna funktioner.

 

Prova att trycka på de knappar som reglerar ljudvolym och ljusstyrka. Händer det något? Prova sedan att trycka samma knappar igen med fn nedtryckt. Om du vill ha tvärtom, så går det att ändra i Systeminställningar någonstans. Jag har inte heller min PB framför mig just nu, så jag kan inte heller kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...