Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta namn?

Mol3x

Recommended Posts

Skulle någon moderator kunna byta nick åt mig? :) Hade PMat men jag vet ärligt inte vilka som är moderatorer

Tror inte de går med på det. Då skulle väl de flesta vilja byta snart. Jag hatar det jag valde för flera år sen, men jaja, det får jag väl leva med. På vissa forum har man ett inloggningsnamn (som man inte kan ändra), och ett "displaynamn" (som man kan ändra fritt när som helst).

A_bite_of_the_apple

Åjo, visst går det. Jag misstänker starkt att Olli Ojonen fick sitt namn ändrat eftersom han tidigare hade en epostadress som användare.

PM:a Leijon eller annan sk. überadmin. Vanlig moderator kan inte ändra detta

Men det var nog ett specialfall. Och i en del fall när vanliga forumanvändare gått över till att bli anställda, eller i vissa fall när de blir moderatorer, verkar det också vara möjligt.

rickard1234

Jag, som moderator, kan inte ändra mitt eget nick ens än gång. Bara forumsledningen som kan, men som sagt, de gör det inte förutom i undantagsfall.

Då skulle väl var o varannan byta namn o ingen skulle kunna ha koll.

A_bite_of_the_apple

Jo klart, jag tycker inte heller att man ska ändra sitt nick om det inte finns en speciell anledning

Däremot vet jag att det går att göra, vilket var vad trådskaparen efterfrågade ;)

Andreas ändrade jarting till Jarting åt mig för flera år sedan :)

Andreas ändrade jarting till Jarting åt mig för flera år sedan :)

Haha, alltså jag trodde du var oseriös. :) Tänkte att en chefredaktör för 4 tidningar hade annat för sig.

Tack för svaret, men gjort är gjort :)

Hej och välkommen till forumet, Bencker! Nu är du här på riktigt! Kul! :)

Tacktack :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...